پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۸۲۴
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۲
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت:‌ امروز جوانان، پاسداران و سرداران برای دفاع از اسلام، انقلاب و مقام ولایت در هر جای جهان آماده فداکاری هستند.

شعارسال: حجت‌الاسلام محمود محمدی‌عراقی در بیست و نهمین یادواره 11 شهید روستای گرمابسرد از توابع شهرستان دماوند اظهار کرد: افتخار می‌کنم که جدای از مسئولیت‌هایی که با حکم مقام معظم رهبری بر عهده دارم، عضو خانواده شهدا هستم؛ پدرم به عنوان یکی از شاگردان امام راحل در آغاز پیروزی انقلاب اسلامی به دست منافقان به شهادت رسید.

وی با اشاره به برگزاری بیست و نهمین یادواره شهدای روستای گرمابسرد افزود: وقتی از مشکلات و محرومیت‌های این روستا مطلع شدم، فکر کردم چرا باید مردمی که 11 شهید تقدیم نظام کرده‌اند و همواره آماده فداکاری در راه اسلام و قرآن هستند، در نزدیکی تهران در محرومیت باشند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: در نخستین دیدار با رهبری درباره مشکلات روستای گرمابسرد و فداکاری مردم این روستا در فتنه سال 88 سخن خواهم گفت؛ فداکاری مردم روستای گرمابسرد مرا را یاد فداکاری مردم ولایت‌مدار و فداکار ورامین در قیام 15 خردادماه سال 1342 انداخت.

محمدی‌عراقی ادامه داد: در سال 1342، مردم ورامین در کنار مردم قم و تهران حرکت کردند که در نزدیکی تهران، دژخیمان رژیم شاه آنها را به گلوله بست و نخستین شهدای 15 خرداد که امام راحل سنگ بنای انقلاب را گذاشتند، از ورامین بود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تأکید کرد: درباره وضع روستای گرمابسرد که تاکنون چندین بار برای شهدای این روستا یادواره برگزار شده، وظیفه دارم گزارش کوتاهی به مقام معظم رهبری تقدیم کنم.

محمدی‌عراقی با بیان اینکه امروز پیام شهدا تمام جامعه بشریت را فراگرفته است، گفت: معتقد هستیم هر روز عاشورا و هر سرزمینی که شهید داشته باشد، کربلاست؛ همه روزهایی که شهدا در راه خداوند متعال به شهادت می‌رسند، برای ما روز عاشوراست.

وی با اشاره به اینکه حدود 10 سال قبل در ایام اربعین حسینی برای تبلیغ به شهر لندن در کشور انگلستان رفته بودم، بیان کرد: در قلب اروپا پایتخت امپراتوری انگلیس، بزرگ‌ترین راهپیمایی که در طول سال در شهر لندن برگزار می‌شود، راهپیمایی روز عاشوراست.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: شیعیان و عاشقان امام حسین (ع) آنچنان راهپیمایی عظیمی در روز اربعین حسینی در شهر لندن برگزار می‌کنند که دنیا متوجه فرهنگ شهادت می‌شود.

محمدی‌عراقی افزود: امروز شهدای ما جان خود را تقدیم و خانواده‌های شهدا بر مصیبت اندوهگین فدا کردن فرزندانشان صبر کردند، آزادگان 10 سال زیر دست رژیم خون‌خوار صدام قرار گرفتند، جانبازان که هم‌اکنون بعد از گذشت 36 سال نمی‌توانند از روی تخت پایین بیایند و همسران جانبازان که چندین سال از همسر جانباز خود پرستاری می‌کنند، باید خرسند باشند و بدانند که خون شهدای کربلا و فلسفه قیام امام حسین (ع) را به دنیا رسانده‌‌اند.

وی گفت: شعار «کل یوم عاشورا، کل ارض کربلا» و «هیهات من الذله» تنها شعار ملت ایران شیعیان نیست، بلکه امروز تمام آزادگان این شعارها را سر می‌دهند؛ امروز جوانان، پاسداران و سرداران برای دفاع از اسلام، انقلاب و مقام ولایت در هر جای جهان آماده فداکاری هستند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری میزان، تاریخ انتشار خبر 4 بهمن 1394، کدمطلب: 125334، www.mizanonline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین