پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
دوشنبه ۱۸ تير ۱۴۰۳ - 2024 July 08
کد خبر: ۸۸۵۱۵
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۲
وزیر صنعت، معدن و تجارت جذب سرمایه گذاری خارجی را موضوع مهمی برای رایزنان بازرگانی دانست و گفت: هم اکنون 62 درصد صادرات کشور مربوط به کشورهای هدفی است که در آنها رایزن بازرگانی مستقر داریم.

شعارسال: محمد شریعتمداری در نشست مشترک با رایزنان بازرگانی جمهوری اسلامی ایران که عصر شنبه در سازمان توسعه تجارت برگزار شد، تصریح کرد: رایزنان بازرگانی به منظور عملیاتی کردن برنامه های اقتصادی ایران به کشورهای هدف اعزام می‌شوند.

وی با اشاره به فراز و فرودهای طرح رایزنان بازرگانی از ابتدا تاکنون، افزود: هم اکنون 62 درصد صادرات کشور مربوط به کشورهای هدفی است که در آن ها رایزن بازرگانی داریم، اما حجم و ارزش این مبادلات باید افزایش یابد.

شریعتمداری نقش رایزنان بازرگانی را نیازمند بازتعریف دانست و ادامه داد: دامنه فعالیت‌های این رایزنان می تواند به دیگر حوزه ها و وزارتخانه ها افزایش پیدا کند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تأکید بر لزوم پر رنگ تر شدن ارتباط رایزنان بازرگانی با سازمان‌های توسعه ای مانند ایدرو و ایمیدرو، معاونت های صنعتی و معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت و بنگاه های صنعتی کوچک و متوسط گفت: ارتباط تنگاتنگ رایزنان بازرگانی با اتاق های بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی و انجمن های تخصصی در بازتعریف نقش این رایزنان مدنظر گرفته شود.

شریعتمداری ایجاد شرکت‌های مشترک با محوریت اتاق‌های بازرگانی و با کمک بخش خصوصی را به عنوان اولویت دیگری برای رایزنان بازرگانی تعریف کرد و یادآور شد: 120 صنعت وابسته به خدمات فنی و مهندسی در کشور داریم که با محدویت هایی در بازار داخلی مواجه اند و رایزنان بازرگانی باید برای صادرات در این حوزه نیز همکاری کنند.

وی جذب سرمایه گذاری خارجی را موضوع مهمی برای رایزنان بازرگانی دانست و افزود: دو سازمان توسعه ای ایدرو وایمیدرو نیز در این حوزه مأموریت دارند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تدوین نقشه راه و شناسایی اولویت‌ها با شناخت ویژگی های منطقه ای بازارهای هدف را برای ادامه کار رایزنان بازرگانی مؤثر توصیف کرد و گفت:‌ شکل منطقه ای دادن به حضور رایزنان بازرگانی در برخی کشورها که زمینه عملی آن وجود دارد، یک راهکار مفید خواهد بود.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری صداو سیما، تاریخ انتشار: 30مهر1396، کدخبر: 1862186: www.iribnews.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین