پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
يکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 16
کد خبر: ۹۶۶۱۴
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۱
معاون توسعه صادرات کالا و خدمات وزارت صنعت گفت: روسیه یک بازار مدرن است و کالای با کیفیت و مستمر و با یک قیمت واحد می‌خواهد.

شعارسال: محمدرضا مودودی درباره روابط تجاری ایران با روسیه گفت: مشکل اصلی ما این است که ظرفیت تولیدی مستمر نداریم. روسیه یک بازار مدرن است و کالای با کیفیت و مستمر و با یک قیمت واحد می‌خواهد.

معاون توسعه صادرات کالا و خدمات وزارت صنعت در ادامه گفت: آیا تولید کننده ما می‌تواند تضمین کند ما یک سال مرتب مرغ یا میوه را به روسیه صادر کنیم. کالایی که با یک کیفیت مناسب باشد، توان تولید چنین کالایی نیست زیرا بازار داخلی ما هنوز مدرن نشده و به صورت سنتی اداره می‌شود.

محمدرضا مودودی در تصریح کرد: اواخر پاییز سال گذشته میوه‌های کشور را سرما زد و مجبور شدند میوه را وارد کنند. برای حرکت به سوی مدرن شدن بازار باید تولید رقابتی باشد و از این منظر روسیه کشوری مهم برای ایران است.

معاون توسعه صادرات کالا و خدمات وزارت صنعت با بیان اینکه حتما باید بازار ایران به عنوان نوزدهمین بازار بزرگ، مدرن شود، افزود: مدرن شدن نیازمند پشتیبانی بازار مالی است. اگر تولید کننده‌ای بتواند به ۵۰ فروشگاه بزرگ داخلی کالا را مرتب ارسال کند می‌تواند همین روند را در بازار خارجی داشته و صادرات روند صعودی و مستمری داشته باشد.

وی با بیان اینکه باید فرهنگ سازی و سرمایه گذاری جدیدی برای مدرن شدن بازار انجام شود گفت: خبری در هفته‌های گذشته مبنی بر سرمایه گذاری زنجیره‌ای در کشور منتشر شد و با واکنش بسیاری مواجه شد که وزارت صنعت در حال نابودی خرده فروش‌هاست. در بازارهای جهانی مگر این سبک اتفاق نیافتاده است؟ آیا آنان نابود شدند؟ یا در دل فروشگاه های زنجیره ای ادغام شدند.

مودودی بازار سنتی ایران را منسوخ شده دانست و تاکید کرد: ما تنها با دو کشور عراق و افغانستان به صورت فعال کار می‌کنیم زیرا بازار آن‌ها نیز شبیه بازار ایران است و عملا صادرات زیادی به دیگر کشورها نداریم.

مودودی در پاسخ به سوال خبرنگار دانشجو درباره بازسازی سوریه گفت: در سوریه شرکت‌های فنی مهندسی ما باید کار را دست گرفته و خدمات فنی مهندسی ارائه کنند این خدمات باعث رونق ۴۰۰ واحد صنعتی دیگر شده و منفعت‌های بسیاری را برای کشور به همراه می‌آورد.

وی درباره صحت خبر راه اندازی ۵۰ فروشگاه ایرانی در عراق اظهار بی اطلاعی کرده، ولی این کار را در صورت وقوع بسیار مثبت ارزیابی کرد.

وی درباره چگونگی صادرات خودرو به روسیه هم به دانشجو گفت: بستگی به سرمایه گذاری خارجی در ایران دارد ما نیاز به دانش فنی برای ساخت خودرو داریم، هزینه‌های سربار زیادی برای تولید خودرو وجود دارد که اگر بتوان آنها را مدیریت کرد، مدیریت خارجی که بینش بهره وری را به ما آموزش دهد می تواند کارآیی را بیشتر کرد.

وی درباره واردات پلت فرم و نظر سخنان منتقدان درباره مونتاژ کاری صرف در کشور، گفت: تبادلات شرکت‌های کشورهای خارجی حتی با وجود رقیب‌هایشان بسیار است؛ بینش ها را باید تغییر داد و از حضور خارجی ها نترسیم و تنها به دنبال این باشیم که دانش فنی و نوع نگاه بهره‌ورانه آنها به صنعت را یاد بگیریم.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری دانشجو ، تاریخ انتشار: 14 آذر 1396 ، کدخبر: 650572 ، www.snn.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین