پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۷۸۸۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۷
اجرای موسیقی توسط دو نفر از بانوان در جشن آغاز امامت حضرت ولی‌عصر(عج) در دانشگاه پیام‌نور بجنورد صدای امام جمعه این استان را هم درآورد.

شعار سال: این روزها حال و هوای دانشگاه های کشور مملو از جشن و شادی و برگزاری ویژه برنامه های ولادت با سعادت پیامبر مهربانی ها حضرت محمد (ص) و آغاز امامت حضرت ولی عصر (عج) است؛ پیامبری که با سختی فراوان فرهنگ استفاده ابزاری از زن در میان اعراب را به کرامت و حفظ جایگاه والای ارزش زن تبدیل کرد تا اکنون این جایگاه باعث رشد و ارتقاء و حفظ منزلت زنان در جهان اسلام شود اما فضای فرهنگی استان خراسان شمالی ملتهب است.

چند روزیست از گوشه و کنار استان خراسان شمالی اخباری به گوش می رسد که در این وانفسای فرهنگی در دانشگاه ها و در این فضای امنیتی دانشگاه ها در دولت تدبیر و امید، دانشگاه پیام نور بجنورد همزمان با جشن آغاز امامت حضرت ولی عصر (عج) در این دانشگاه و با دستور مستقیم رییس دانشگاه از دو بانوی نوازنده در مراسم دعوت شده که این خود گواه بر نادیده گرفتن قوانین در دانشگاه پیام نور بجنورد و زیر پا گذاشتن قوانین شورای فرهنگی است.



اجرای موسیقی توسط دو نفر از بانوان در جشن آغاز امامت حضرت ولی عصر (عج) در دانشگاه پیام نور بجنورد که صدای آیت‌الله یعقوبی، امام جمعه این استان را درآورد و در خطبه های نماز جمعه نسبت به رییس دانشگاه پیام نور این استان موضع گیری علنی کرد.

امید ملایی مدیرمسئول سایت خبری دانشجویان بیدار گفت: در حاشیه نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار خراسان شمالی که دانشگاه پیام نور بجنورد میزبانی این برنامه را به عهده داشت جشنی به مناسبت آغاز امامت حضرت ولی عصر (ع) برگزار گردید.

ملایی با بیان اینکه قرار بود یکی از دانشجویان دانشگاه پیام نور بجنورد، قطعه موسیقی در راستای ولادت امام زمان (عج) اجرا کند افزود: در آخرین ساعات مانده به مراسم، این اجرا لغو شد و به دستور مستقیم جلیل مسعودی فر رییس دانشگاه پیام نور و بدون توجه به قوانین شورای فرهنگی، دو نفر از بانوان برای همنوازی در این جشن هماهنگ شد.

مدیرمسئول رسانه محلی «دانشجویان بیدار» ادامه داد: اجرای برنامه های ضدارزشی در پیام نور بجنورد سابقه دار است بطوریکه کمتر از یکسال گذشته و در ایام شهادت حضرت فاطمه الزهرا (س) این دانشگاه میزبان همایش استارت آپ بود و رقص دختران بر روی صحنه و جلوی چشم آقایون بخشی از برنامه این همایش بود که در نهایت کار به تحسن دانشجویان کشید.

وی در پایان با اشاره به اینکه پیش تر نیز در دانشگاه پیام نور بجنورد و در همایش ادبیات فارسی مراسم رقص و پایکوبی برگزار شد تصریح کرد: برنامه های دانشگاه پیام نور بجنورد توسط شخص مسعودی فر که ریاست پیام نور استان را نیز بر عهده دارد صورت می گیرد.



حجت الاسلام موسوی جاجرمی در خصوص این اقدام ضدفرهنگی صورت گرفته در دانشگاه پیام نور بجنورد اظهار کرد: طبق آیین نامه موسیقی، مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی دانشگاه های کشور دارای یک کارگره موسیقی هستند و در مواقعی که قرار است موسیقی در خلال برنامه‌ای اجرا شود باید در این کارگروه تایید شود.

موسوی جاجرمی این کارگروه را متشکل از رئیس دانشگاه، مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه و یک عضو هیات علمی مورد تایید شورای فرهنگی عنوان کرد و افزود: در خصوص برنامه اجرای موسیقی توسط دو خانم جوان در دانشگاه پیام نور این اتفاق نیفتاده و رئیس دانشگاه به تنهایی این تصمیم را گرفته و باید پاسخگو اقدام خود باشد.



محمد يزدانى مسئول بسيج دانشجويى دانشگاه پيام نور بجنورد در مورد فيلم منتشر شده پيرامون هم نوازى دوبانو در دانشگاه پيام نور گفت: اين فيلم مربوط به افتتاحيه‌ى مراسم هفته پژوهش نيست و متعلق به جشن آغاز امامت امام زمان(عج)در حاشيه نمايشگاه پژوهش است.

یزدانی افزود: ما از برگزارى اين جشن اطلاع داشتيم و قرار بود كه يكى از دانشجويان دانشگاه پيام نور موسيقى را در مورد امام عصر (عج) اجرا كند كه متاسفانه آخرين لحظه مشكلى پيش آمد و برنامه لغو شد.

مسئول بسيج دانشجويى دانشگاه پيام نور بجنورد ادامه داد: پس از عدم حضور اين خواننده، مسعودى فر رئيس دانشگاه پيام نور استان با مسئوليت خودش اين دو خانم را دعوت كرد و به برنامه آورد.

وی در پايان گفت: بسيج دانشجويى و نهاد رهبرى دانشگاه از حضور اين دو نوازنده خانم اطلاعى نداشتند و رییس دانشگاه باید شخصا پاسخگو باشد.

بسیج خواهران شش دانشگاه بجنورد در بیانیه‌ای مشترک نسبت به حرمت شکنی انجام شده در دانشگاه پیام نور بجنورد اعتراض کردند.

در بخشی از متن این بیانیه آمده است:

جایگاهی که زن در یک جامعه اسلامی دارد والاتر از آن است که بخواهد برای عرضه خود در اجتماع به عنوان ابزار و بازیچه قرار گیرد. برای حضور در اجتماع، انسان موضوعیت دارد و نه جنسیت آن. پس زنان و دختران باید به عنوان یک مقام علمی و موفق جامعه اسلامی در دانشگاه مورد تقدیر و توجه سایرین باشند و این مهم باعث ایجاد انگیزه افراد در جهت رشد علمی و فرهنگی باشد نه اینکه دستاویزی برای تفریحات لهو و لعب دیگران باشند که این با جایگاه والای زن در تعارض است. متاسفانه برای چندمین بار است که شاهد این اتفاق حرمت شکن در دانشگاه های پیام نور استان هستیم.

در دانشگاه باید برای اعتلای جایگاه علمی و فرهنگی دختران و زنان تلاش بشود و مسئولین زمینه دستیابی به این جایگاه را برای آنان فراهم آورند، نه اینکه خود با انتخاب برنامه های متعارض با اعتقادات مردم مسلمان این مقام را در حد یک ابزار تنزل بدهند. فرهنگی از جنس مردم مسلمانی که برای حفظ ارزش های خود هزینه های گزاف، به قیمت جان هزاران انسان متعهد را پرداخته اند.

62 دفتر تشکل و کانون دانشجویی دانشگاه های استان خراسان شمالی در پی نوازندگی دوبانو در مراسم آغاز امامت امام زمان(عج) که در دانشگاه پیام نور بجنورد برگزار شد بیانیه ای به شرح زیر صادر کردند.

در بخشی از متن این بیانیه آمده است:

این اولین بار نیست که چنین اتفاقاتی در دانشگاه پیام نور بجنورد رخ می دهد سال گذشته مسئله رقص بانوان در جمع آقایان در این دانشگاه به شدت مورد اعتراض دلسوزان قرار گرفت.

به نظر می رسد، ریاست دانشگاه پیام نور خراسان شمالی در طی این سال‌ها، عمومی ترین هنجارهای مردم را مورد هجمه های وسیع خود قرار دادند و به اساسی ترین ارزش ها تاختند. کاری که اگر از جانب دشمن ترین دشمنان ملت صورت می گرفت هرگز به این ظرافت و تاثیر نبود.

«حریم احکام الهی» که گاها بسیار مظلوم است محل جولان روشنفکرنماها نیست و مسئولین نیز باید به وظیفه اصلی خود در این حوزه پایبند باشند.

در پایان لازم است تاکید کنیم که بی شک خطای غیر قابل چشم‌پوشی، غفلت و یا همراهی ناخواسته با سارقان اندیشه و اعتقاد مردم به شدت محکوم است و جنبش دانشجویی خراسان شمالی از این موضوع کوتاه نخواهد آمد.

حال باید دید با گذشت چهار روز از این حرمت‌شکنی، چرا رییس دانشگاه پیام نور بجنورد به جای عذرخواهی از مردم و جامعه دانشگاهیان استان به خاطر این اقدام ضد فرهنگی با ارسال فایل صوتی در فضای مجازی کار خود را توجیه می‌کند.

سکوت معنادار وزارت علوم و وزارت فرهنگ در قبال این اتفاق نیز در نوع خود موضوعی قابل تامل است!

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری داشجو، تاریخ 13 آذر 96، کد مطلب: 650205: www.snn.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
لیلا
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۰۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۲
0
0
احمقانه ترین چیزی که شنیدم در لمرم این بود که صدای زن در اجرا ها حرام است و احمقانه تر از ان وقتی گه گفتند اجرای موسیقی زن در دانشگاه نباید باشد
و چه کوچک مغز جامعه ای داریم
س.د۷۶
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین