پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۰۰۳۸
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۸
حوزه امنیتی و دفاعی کشور در طول هفته جاری، اخبار گوناگونی داشت که جزئیات آن پیشتر منتشر شده است. مهمترین اخبار این حوزه را مرور می‌کنیم.

شعارسال : حوزه امنیتی و دفاعی کشور در طول هفته جاری، اخبار گوناگونی داشت که جزئیات آن پیشتر منتشر شده است. مهمترین اخبار این حوزه را مرور می‌کنیم.

داعش به دنبال از بین بردن شیعه و سنی بود
معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه هدف داعش را نابودی شیعیان و اهل تسنن دانست و گفت: آنان تلاش داشتند خود را به مرزهای جمهوری اسلامی ایران برسانند اما مدافعان حرم در عراق و سوریه در برابر آنان ایستادند.

اظهارات سخیف نماینده «آمریکا» در سازمان ملل ناشی از بی‌اطلاعی وی است
سخنگوی ارشد نیروهای مسلح، اظهارات سخیف نماینده آمریکا در سازمان ملل درباره ایران و توان دفاعی یمن را ناشی از بی اطلاعی وی از مسائل نظامی و دفاعی دانست.

نیروی دریایی ارتش امروز قادر به ساخت ناو‌هایی با طول ٢٠٠ متر و ناو هواپیمابر است
رئیس دفتر ارتباطات مردمی ستاد کل نیرو‌های مسلح، گفت: نیروی دریایی راهبردی نیرویی است که از منافع ملی کشور در مناطق حیاتی یا حساس دریایی صیانت و حفاظت می‌کند.

نیروی دریایی امروز در مقیاس جهانی عمل می‌کند
فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: با وجود تحریم‌های سنگین نظامی، نه تنها شناور‌ها و تجهیزات پروازی و راهبردی نیروی دریایی از طریق تعمیرات اساسی بومی‌سازی شده و در بالاترین سطح آمادگی نگهداری می‌شوند، بلکه با عبور از مرز دانش و ساخت تجهیزات دفاعی، امروز نیروی دریایی با برنامه‌ریزی بلندمدت از نیروی دریایی آب‌های سبز به نیروی دریایی آب‌های آبی تبدیل شده است و با حضور پیوسته و اثربخش در دریا‌های آزاد، در مقیاس جهانی عمل می‌کند.

ایران در رابطه با ادعای «نیکی هیلی» به سازمان ملل شکایت می‌کند
وزیر «دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح» با اشاره به ادعای نماینده آمریکا در سازمان ملل گفت: مجموعه‌های فنی حوزه دفاعی جمهوری اسلامی ایران درخواستی را تنظیم کرده است تا بتوان در این رابطه جهت شفافیت به سازمان ملل شکایت کنیم.

دشمنان به دنبال تغییر هویت و سبک زندگی ایرانیان هستند
معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به دشمنی‌های استکبار با انقلاب اسلامی گفت: دشمنان اکنون مقابله نرم و تغییر هویت و سبک زندگی ایرانیان را دستور کار خود قرار داده‌اند.

سردار شاهچراغی فرمانده سپاه استان تهران شد
سردار «سیدمحمدتقی شاهچراغی» فرمانده سپاه استان سمنان با حکم فرمانده کل سپاه به فرماندهی سپاه سیدالشهداء (ع) استان تهران منصوب شد.

فرمانده کل ارتش با رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار کرد
امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران با علی لاریجانی دیدار و گفت‌وگو کرد.

ضرورت آمادگی نیروهای مسلح برای مقابله با انواع تهدیدات
جانشین فرمانده نهاجا گفت: کشور ما امروز با تهدیدات مختلف از قبیل تهدید نرم، سخت و نیمه سخت مواجه است که این امر لزوم آمادگی نیروهای مسلح را بیش از پیش نمایان می‌کند.

نماینده‌های مجلس آن نکاتی را که در لایحه بودجه ۹۷ دیده نشده است، مدنظر قرار دهند
معاون پارلمانی سپاه گفت: نماینده‌های مجلس شورای اسلامی با روشن‌بینی خاص و دید شفافی که دارند و همچنین با بهره‌گیری از نظرات کمیسیون‌های تخصصی، آن نکاتی را که در لایحه بودجه ۹۷ دیده نشده است، مدنظر قرار دهند.

جنگ علیه انقلاب اسلامی ضررهای بسیاری برای دشمنان خواهد داشت
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با تاکید بر اینکه جنگ علیه انقلاب اسلامی توسط دشمنان ضررهای بسیاری برای آنان به همراه خواهد داشت، ضرورت ابداع روش‌های انقلابی و جهادی برای مقابله با تهدیدات دشمنان را یادآور شد.

«سپاه» نقش مهمی در سربلندی انقلاب اسلامی و خدمت به مردم دارد
فرمانده جدید سپاه استان تهران با بیان اینکه «سپاه» نقش مهمی در سربلندی انقلاب اسلامی دارد، گفت: باید تلاش کنیم تا در راستای سربلندی انقلاب به مردم خدمت کنیم.

دشمنان به دنبال نابودی «انقلاب اسلامی» هستند/ آمریکا پای ثابت ناامنی‌های منطقه است
رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: ساده‌لوحی است اگر تصور کنیم که آمریکا دست از دشمنی با انقلاب اسلامی بردارد؛ چرا که آنان به دنبال نابودی نظام اسلامی و انقلاب اسلامی هستند.

مقابله با تهدیدات آمریکا و رژیم صهیونیستی توسط ارتش
فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران مقابله با تهدیدات آمریکا و رژیم صهیونیستی را از وظایف ارتش دانست و بر این نکته تاکید کرد که رزمایش‌ها باید در صحنه‌ی واقعی عملیات برگزار شوند.

هدف دشمن محدودسازی نفوذ منطقه‌ای و قدرت دفاعی جمهوری اسلامی است
وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح گفت: امروز دشمنان با بررسی‌های کارشناسان خود به این نتیجه رسیده اند که قادر به اعمال تهدید معتبری علیه ایران نیستند و هدف آن‌ها محدود سازی نفوذ منطقه‌ای و قدرت دفاعی جمهوری اسلامی است.

توزیع ۲۰ هزار بسته آجیل و میوه میان زلزله‌زدگان سرپل‌ذهاب توسط ارتش در شب یلدا
جانشین فرمانده قرارگاه غرب ارتش با بیان اینکه به مناسبت شب یلدا، ارتش جمهوری اسلامی ایران فرداشب (۳۰ آذر) حدود ۲۰ هزار بسته آجیل و میوه را در سطح شهر سرپل‌ذهاب توزیع می‌کند، خاطرنشان کرد: این بستههای آجیل و میوه توسط آجا تامین شده است.

ایجاد نهضت علمی در ارتش مورد تاکید فرمانده معظم کل قواست
رئیس دفتر نظامی فرماندهی معظم کل قوا گفت: ایجاد نوآوری، نهضت علمی و استفاده از ابزارهای علمی و روز دنیا در ارتش مورد تاکید فرمانده معظم کل قواست.

دشمنان اگر کوچکترین خطایی علیه کشورمان انجام دهند آنان را پشیمان خواهیم کرد
جانشین وزیر دفاع گفت: الحمدالله امروز در حوزه رزم زمینی، توان موشکی، هوایی، پدافند هوایی و دریایی به توانمندی‌های بسیار خوبی دست یافته ایم و به دشمنان هشدار می‌دهیم اگر کوچکترین خطایی علیه کشورمان انجام دهند آنان را پشیمان خواهیم کرد.

«مدیریت جهادی» در دستور کار فرماندهان ارتش قرار گرفته است
معاون هماهنگ کننده ارتش با ضروری دانستن نحوه فرماندهی و مدیریت جهادی گفت: برای رسیدن به نقطه مطلوب و برای داشتن ارتشی نو با خلاقیت و ابتکارات نوین، «مدیریت جهادی» در دستور کار فرماندهان قرار گرفته است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری میزان، تاریخ انتشار: 1 دی 1396، کدخبر: 378804، www.mizanonline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین