پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۰۸۴۴
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۳
نمایندگان مردم شاهین‌شهر گفت که رئیس مجلس شورای اسلامی بنا به دلایلی، مانع اعلام وصول طرح سؤال از رئیس‌جمهور شده است.

شعارسال: حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سؤالی درباره آخرین وضعیت طرح سؤال از رئیس‌جمهور، گفت: طرح سؤال از رئیس‌جمهور به تعداد لازم امضا دارد و طبق قانون باید از سوی هیئت‌رئیسه مجلس اعلام وصول شود اما متأسفانه آقای رئیس مجلس بنا به دلایلی که بنده نمی‌دانم، مانع اعلام وصول این طرح‌شده است.

وی با بیان اینکه سؤال از رئیس‌جمهور حق نمایندگان مجلس است، تصریح کرد: نمایندگان مجلس برای دفاع از حقوق سپرده‌گذاران برخی مؤسسات مالی و اعتباری سؤال از رئیس‌جمهور را مطرح کرده‌اند چراکه رئیس محترم بانک مرکزی به وعده‌های خود برای رفع مشکل سپرده‌گذاران عمل‌نکرده است و نمایندگان راهی جز سؤال از رئیس‌جمهور ندارند.

حاجی دلیگانی گفت: مردم به نمایندگان مجلس رأی داده‌اند تا از حقوق آنها دفاع و بر عملکرد دستگاه‌های اجرایی نظارت کنند و یکی از اهرم‌های نظارتی نمایندگان مجلس، سؤال از رئیس‌جمهور است که متأسفانه اعلام وصول نشده است؛ عدم اعلام وصول طرح سؤال از رئیس‌جمهور به معنی منتفی شدن این طرح نیست چرا که ما تمام تلاش خود را برای دفاع از حقوق سپرده‌گذاران مؤسسات مالی و اعتباری خواهیم کرد.

علی وقفچی نماینده مردم زنجان در مجلس شورای اسلامی و از طراحان اصلی سوال از رئیس‌جمهور، دو روز پیش از رایزنی جمعی از نمایندگان امضاکننده طرح برای شکایت از برخی اعضای هیأت‌رئیسه مجلس به کمیسیون اصل 90 به‌دلیل تعلل در اعلام وصول خبر داده بود. به گفته نمایندگان امضا کننده طرح سوال از روحانی، امضاها پای این طرح به عدد بی‌سابقه 180 رسیده است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از سایت خبری مشرق نیوز ، تاریخ انتشار: ۵ دی 1396 ، کدخبر: 813632 ، www.mashreghnews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین