پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۱۰۱۳۱۰
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۸
رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس گفت: حرکت به سوی تقویت هویت ملی و دینی باعث تقویت امنیت کشور می‌شود و آموزش و پرورش در ایجاد این هویت و تربیت دانش‌آموزانی که به مسائل اطراف خود نگاه عمیقی داشته باشند، نقش کلیدی دارد.

شعارسال: حمیدرضا حاجی بابایی با بیان اینکه اوج تربیت، رسیدن به بصیرت و حکمت است، اظهار داشت: بخش مهم و جدی تربیت به‌خصوص تربیت اجتماعی و سیاسی دانش‌آموزان در مدرسه صورت می‌گیرد.

وی افزود: امروز در دنیا استراتژی‌های امنیتی مبتنی بر نیروی انسانی است و برای تقویت هویت ملی، تربیت اجتماعی نیروی انسانی با محوریت نظام آموزشی صورت می‌گیرد.

حاجی‌ بابایی اضافه کرد: حرکت به سوی تقویت هویت ملی و دینی باعث تقویت امنیت کشور می‌شود و آموزش و پرورش در ایجاد این هویت و تربیت دانش‌آموزانی که به مسائل اطراف خود نگاه عمیقی داشته باشند، نقش کلیدی دارد.

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس با بیان اینکه حتی تمرینات دانش‌آموزان باید در مسیر تربیت اجتماعی جهت‌دار انتخاب شوند، ادامه داد: برای مثال تمرین ریاضی به جای اینکه مثلاً با محوریت خوردن گردو و سیب باشد می‌تواند این‌گونه طراحی شود که 7 دانش‌آموز در کوچه بازی می‌کردند در حمله نیروهای رژیم صهیونسیتی 2 دانش‌آموز زخمی شدند، چند دانش‌آموز سالم ماندند؛ یا آموزش مفاهیم دیگر اجتماعی که در این قالب‌ها بی‌شک می‌تواند مؤثر واقع شود.

وی تصریح کرد: فتنه ممکن است در هر زمانی در هر کشوری اتفاق بیفتد اما «9 دی» تنها زمانی اتفاق می‌افتد که مردم از بصیرت لازم برخوردار باشند؛ بنابراین باید در تقویت این بصیرت تلاش کرد؛ حوادث فتنه سال 88 و 9 دی باید بازخوانی شوند تا اگر دوباره اتفاق افتاد، مردم بتوانند به‌درستی با آن مواجه شوند.

حاجی بابایی به فارس گفت: معایب کار آموزش و پرورش بیشتر از تلاش‌هایی که در آن صورت می‌گیرد دیده می‌شود زیرا گزارش خوبی از آن ارائه نمی‌شود اما معلمان ما در مسیر انقلاب تلاش می‌کنند هرچند این تلاش‌ها باید تقویت شود و تقویت آن با بالا بردن منزلت و جایگاه معلمان که راهنمایان مسیر بصیرت‌ هستند، محقق می‌شود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری اقتصاد ایران ، تاریخ انتشار: 7 دی 1396 ، کدخبر: 1037160 ، www.econews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین