پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 11
کد خبر: ۱۰۱۳۹۹
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۷
سخنگوی کمیسیون عمران مجلس، گفت: نرخ سود ۱۸ درصدی برای وام ۲۰ میلیون تومانی نوسازی واحدهای مسکونی صرفه اقتصادی ندارد در حالی که در محاسبه نرخ سود به بیش از ۲۲ درصد نیز می رسد.

شعارسال : صدیف بدری ، با اشاره به تصمیم اخیر شورای پول و اعتبار مبنی بر رشد 2 برابری سقف تسهیلات جعاله (تعمیر) مسکن قابل پرداخت توسط بانک عامل، گفت: هر چند رقم این نوع تسهیلات افزایش یافته اما چون نرخ سود این نوع تسهیلات نیز مانند سایر وام ها زیاد است توفیق چندانی در عمل ایجاد نخواهد کرد.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه نرخ سود 18 درصدی برای وام 20 میلیون تومانی نوسازی واحدهای مسکونی صرفه اقتصادی ندارد، افزود: فرد متقاضی دریافت چنین وامی در حین مراجعه به بانک با محاسبه نرخ سودی بیش از 22 درصد مواجه می شود زیرا نرخ سودهای اعلامی در حد حرف است.

ارایه تسهیلات ارزان لازمه حمایت از بخش مسکن است

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی، لازمه حمایت از بخش مسکن در کشور را ارایه تسهیلات ارزان قیمت خواند و تصریح کرد: شیوه فعلی دولت و ارایه تسهیلات برای باز کردن قفل مسکن راه‌گشا نیست زیرا نرخ سودهای بالا رغبت اخذ تسهیلات را از مردم سلب می کند.

بدری با بیان اینکه مابه تفاوت سود تسهیلات باید از سوی دولت و با پیش بینی منابعی تامین شود، گفت: اگر دولت با در نظر گرفتن منابعی نرخ سود تسهیلات را کاهش دهد به طور حتم بازار مسکن تحت تاثیر تسهیلات دهی بانک ها حرکت رو به مثبتی را تجربه خواهد کرد.

کاهش نرخ سود بانکی از ملزومات ساماندهی بازار مسکن است

این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه دولت باید برای بانک ها در جهت کاهش نرخ سود بانکی برنامه 5 ساله تعریف کند، افزود: کاهش نرخ سود سپرده ها و همچنین تسهیلات یکی از ملزومات ساماندهی بازار مسکن است.

بدری با اشاره به تجربه کشورهای موفق برای ساماندهی بازار مسکن، تصریح کرد: بسیاری از کشورهای موفق با کاهش نرخ سود سپرده و همچنین تسهیلات توانسته اند بازار مسکن را از تلاطم های قیمتی دور کنند که این موضوع در کشورز ما نیز باید نمونه برداری شود.

وی با بیان اینکه تسهیلات دهی فعلی بانک ها تاثیری در روند نوسازی و بهسازی بافت های فرسوده ندارد، گفت: بسیاری از اقشار نیازمند و کم درآمد جامعه به سمت اخذ چنین تسهیلاتی نمی روند زیرا توان بازپرداخت آن را ندارند.

ضرورت برداشتن قید سپرده گذاری برای اعطای تسهیلات مسکن

بدری ادامه داد: نکته مهم دیگری که می تواند نوسازی واحدهای فرسوده را تسریع کند برداشتن قید سپرده گذاری برای تسهیلات دهی به متقاضیان است زیرا بسیاری از اقشار کم درآمد جامعه توان تحقق این موضوع را ندارند.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: اعطای تسهیلات برای نوسازی واحدهای مسکونی فرسوده یکی از اقداماتی است که برای پیشگیری از خسارت های احتمالی زلزله باید صورت بگیرد از این رو دولت باید به این مهم بیش از پیش توجه داشته باشد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری خانه ملت، تاریخ انتشار: 8 دی 1396، کدخبر: 363036 ، www.icana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین