پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۱۶۹۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۹
معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان اصفهان اعلام کرد: یکهزار و 300 هکتار از اراضی منابع طبیعی این استان برای ایجاد نیروگاه های خورشیدی اختصاص یافت.

شعارسال: معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان اصفهان اعلام کرد: یکهزار و 300 هکتار از اراضی منابع طبیعی این استان برای ایجاد نیروگاه های خورشیدی اختصاص یافت.

روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان اصفهان روز شنبه به نقل از ' داریوش سعیدی '، هدف از اجرای این طرح را تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی، بستر سازی برای انجام فعالیتهای اقتصادی، اشتغالزایی و سرمایه گذاری در استان بیان کرد.

وی ادامه داد: تقاضای 55 شرکت سرمایه گذار در این زمینه مورد بررسی و موافقت قرار گرفت که بیشترین موارد اختصاص یافته در شهرستان اصفهان با 16مورد و 40 هکتار وکمترین موارد تخصیص در شهرستان برخوار با یک مورد بوده است.

سعیدی خاطرنشان کرد: برای تولید هرمگا وات برق ازانرژی خورشیدی 2 هکتار زمین مورد نیاز است.

معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان اصفهان تصریح کرد: استان اصفهان بدلیل قرارگرفتن در مدارهای 25 تا 40 درجه عرض شمالی در ناحیه پر تابش و با توجه به اینکه سالانه حدود 270 تا 300 روز و 2 هزار و 700 ساعت آفتابی درسال دارد جزو بهترین مناطق دنیا در زمینه پتانسیل انرژی خورشیدی محسوب می شود.

انرژی خورشیدی که منبع اصلی تمامی انرژی‌های موجود در زمین است و می تواند بصورت مستقیم و غیر مستقیم به اشکال دیگر انرژی تبدیل شود.

یکی از شاخصترین انواع انرژی هایی که با انرژی خورشیدی تولید می شود الکتریسیته یا همان برق است، انرژی که قابلیت تبدیل به انواع دیگر انرژی ها را دارد و می توان گفت بیشترین کارکرد را در جوامع بشری دارد.

کشور چهار فصل ایران با موقعیت جغرافیایی منحصر به فرد، زمینه تولید انواع انرژی های تجدید پذیر از جمله بادی، آبی، خورشیدی دارد می تواند انرژی های مورد نیاز را به پاک ترین ( مناسب محیط زیست محیط) روش ها تولید کرد.

در استان اصفهان با توجه به کاهش نزولات آسمانی، تغییرات اقلیمی و بحران خشکسالی، دو روش انرژی خورشیدی و بادی به عنوان بهترین گزینه های برای تولید انرژی ارزیابی شده و وجود 300 روز آفتابی با زاویه مناسب تابش خورشید، این نوع انرژی را مناسب ترین و اقتصادی ترین روش برای تولید برق و دیگر انواع انرژی مورد تاکید قرار می دهد.

در لایحه برنامه پنج ساله ششم توسعه کشور، ساخت 26 هزار مگاوات نیروگاه جدید برنامه ریزی شده است که 16هزار مگاوات آن با تبدیل نیروگاه های گازی موجود به سیکل ترکیبی، سه هزار مگاوات آن با ساخت نیروگاه های تولید پراکنده، DG(نیروگاه تولید پراکنده) و CHP (تولید همزمان برق و حرارت) و پنج هزار مگاوات دیگر آن با ساخت نیروگاه های تجدیدپذیربادی و فوتوولتائیک (خورشیدی) تامین خواهد شد.

به موازات این برنامه در سال های اخیر در استان اصفهان گام هایی برداشته شده که ادامه آن با سرعت و جدیت بیشتر می تواند ما را در رسیدن به اهداف برنامه مذکور و استفاده از انرژی ها و بهره بردن از ظرفیت های طبیعی و خدادادی یاری کند.

اردیبهشت ماه امسال بزرگترین نیروگاه خورشیدی کشور با ظرفیت تولید 10 مگاوات برق با حضور وزیر نیرو در بخش جرقویه سفلی (واقع در 65 کیلومتری جنوب شرق اصفهان) به بهره برداری رسید.

این نیروگاه خورشیدی با سرمایه گذاری شرکت برق و انرژی غدیر و با مشارکت شرکت یونانی متکا (Metka ) با هزینه ای بیش از 55 میلیارد تومان در مدت هفت ماه احداث و به بهره برداری رسید.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 9 دی 1396، کدخبر: 82780028، www.irna.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مسعود
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۷
0
0
چشم امید کشور باید به سمت انرژی های پاک مانند خورشیدی بره
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین