پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۳۰۲۴
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۶
شهرک یک هزار نفری سرآسیاب از توابع شهرستان لنده مدرسه ندارد و برای ادامه تحصیل مجبور به پیاده روی ۵ کیلومتری برای رسیدن به محل تحصیل علم و دانش هستند.

شعار سال: ماجرای تحصیل دانش‌آموزان روستایی قصه پرغصه ودرد خود را دارد؛ دانش‌آموزان مناطق محروم روستایی باید با پای پیاده و به جان خریدن محرومیت‌ها و تحمل سختی‌ها بخشی از مشکلات و سختی‌های پیش‌رو تحصیل دانش‌آموزان این شهرستان است.

معضل کمبود فضای آموزشی در مناطق حاشیه شهر لنده از جمله شهرک سرآسیاب مشهود است، شهرکی که 14 ماه از تعطیل پروژه مدرسه در حال ساخت آن 14 ماه می‌گذرد و رفته رفته به یک پروژه فرسایشی تبدیل می‌شود.

شهرک سراسیاب از توابع بخش مرکزی شهرستان لنده در استان کهگیلویه و بویراحمد در جنوب غربی شهر لنده با جمعیتی افزون بر یک هزار نفر واقع شده است.

عمار محمدی‌نیک پدر یکی از دانش آموزان شهرک سرآسیاب لنده به تسنیم می‌گوید:فرزندان ما که در پایه اول تا پنچم‌ ابتدایی مشغول تحصیل هستند مجبورند مسافت چند کیلومتری را در زمستان سخت و سرد تحمل کنند تا به نزدیک‌ترین مدرسه برسند.

وی ادامه داد: مسیر تردد برای عبور و مرور دانش آموزان پایه ابتدایی خطرناک بوده و از مسئولان درخواست دارم که به وضعیت دانش آموزان رسیدگی کنند.

همچنین محمد مرادی یکی دیگر از اهالی شهرک سراسیاب گفت: این مدرسه نزدیک به 14ماه از مراحل اولیه ساخت آن می‌گذرد ولی به صورت نیمه کاره‌‌ رها شده که با بهره برداری از آن می‌توان مشکل دانش آموزان ما را حل کرد، تا دیگر نیاز نباشد فرزندانمان برای ادامه تحصیل هر روز مسیر 5کیلومتری را طی کنند.

مرادی تصریح کرد: تراکم بالای دانش آموزان و کمبود کلاس درس به ‌ویژه در شهرک سراسیاب بیشتر از همیشه اهالی این منطقه را نگران کرده است، در حالیکه آموزش و پرورش شهرستان لنده و استان کهگیلویه و بویراحمد می‌تواند با تکمیل پروژه‌های آموزشی نیمه تمام، این بحران را مدیرت کرده و معظل کمبود فضای آموزشی را تا حدودی برطرف کنند.

رئیس آموزش وپرورش شهرستان لنده اظهار داشت: فضای قبلی دبستان امام خمینی سراسیاب به دلیل مهاجرت زیاد روستائیان و افزایش ناگهانی جمعیت این شهرک جوابگوی دانش آموزان نبوده است.

جاویدان افزود: بنیاد برکت با عنایت به محرومیت این منطقه و مطالبه آ موزش و پرورش در راستای انجام رسالت خیرخواهانه خود پیشنهاد تخریب ساختمان مدرسه قبلی و احداث فضای مناسب تری با کلاسهای بزرگ و آزمایشگاه و کارگاه را دادند.

وی با بیان اینکه برای تحقق این امر در ابان 1395 مدرسه فوق تخریب و پیمان ان به مبلغ یک میلیارد و 400 میلیون تومان به پیمانکار واگذار شد، افزود: عملیات ساخت مدرسه شهرک سرآسیاب 20 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و طبق توافقات انجام شده ادامه عملیات از روز یکشنبه 17دی ماه آغاز می‌شود.

رئیس آموزش وپرورش شهرستان لنده ادامه داد: بنا به درخواست اولیا دانش آموزان تا تکمیل پروژه در مدرسه دارالفنون که نزدیک‌ترین مسیر به شهرک را دارد و فضایی کاملا مناسب و مجهز دارد مشغول تحصیل هستند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار 17دی 96، کدمطلب:1621181، www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین