پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۳۲۰۸
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۰
سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران: در دوره ۹ ماهه امسال واحد‌های بزرگ فولادسازی کشور در مجموع ۱۲ میلیون و ۷۷۵ هزار و ۵۰۴ تن فولاد خام شامل اسلب، بلوم و بیلت تولید کردند.

شعارسال:سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران: در دوره ۹ ماهه امسال واحد‌های بزرگ فولادسازی کشور در مجموع ۱۲ میلیون و ۷۷۵ هزار و ۵۰۴ تن فولاد خام شامل اسلب، بلوم و بیلت تولید کردند.

فولادسازان در 9 ماه بيش از 12.7 ميليون تن فولاد خام توليد کردند بر اساس جداول آماري ايميدرو، واحدهاي ذوب آهن اصفهان، چادرملو (طرح ثامن)، گروه ملي صنعتي فولاد ايران، فولاد آلياژي، فولاد خراسان به همراه فولاد خوزستان، کاوه جنوب و مبارکه (سبا و هرمزگان) عملکرد اين دوره را ثبت کردند.

برپايه داده هاي سازمان ايميدرو، اسلب توليدي واحدهاي مزبور در 9 ماهه امسال به رقم هفت ميليون و 454 هزار و 275 تن رسيد که 58.3 درصد از توليد فولاد خام (مياني) را به خود اختصاص داد.

همچنين ميزان بلوم توليدي در مدت اين گزارش نيز به رقم سه ميليون و 135 هزار و 568 تن رسيد که 24.5 درصد از ميزان توليد فولاد خام را رقم زد.

علاوه براين سهم بيلت نيز در 9 ماهه 96 از سوي واحدهاي مزبور به رقم 2 ميليون و 185 هزار و 661 تن رسيد که 17.1 درصد از توليد اين دوره فولاد خام را داشت.

ايران در سال 96 دستيابي به توليد 22 ميليون تن فولاد را پيش بيني کرده است که از اين رقم 6 تا هشت ميليون تن راهي بازارهاي صادراتي مي شوند.

افق 1404 ظرفيت توليد فولاد کشور رقم 55 ميليون تن است که با تحقق آن پيش بيني شده ايران به جايگاه هفتمين فولاد ساز جهان برسد، جمهوري اسلامي اکنون چهاردهمين فولاد ساز دنيا محسوب مي‌شود.

ظرفيت فعلي فولاد کشور حدود 30 ميليون تن اعلام شده که در هفت تا هشت سال آينده براي 25 ميليون تن بايد ظرفيت سازي شود.

واحدهاي بزرگ فولادسازي کشور در هشت ماهه امسال11 ميليون و 223 هزار و 10 تن فولاد خام توليد کردند که در همسنجي با پارسال 17 درصد رشد داشت.

در اين مدت ميزان صادرات وزني فولاد خام و محصولات فولادي شرکت هاي بزرگ کشور نيز در مقايسه با پارسال 27 درصد رشد ثبت کرده است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری صدا وسیما، تاریخ انتشار18دی96،کدخبر: 1981987، www.iribnews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین