پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۳۶۶۷
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۱
اعتبارات حوزه هوایی در لایحه بودجه سال۱۳۹۷ نسبت به قانون بودجه سال جاری حدود پنج درصد رشد داشته است این در حالی است که مجموع اعتبارات برنامه‌ای وزارت راه‌وشهرسازی در حوزه هوایی نسبت به سال گذشته ۱۱ درصد کاهش داشته است.

شعار سال: کل اعتبارات حوزه هوایی کشور در لایحه بودجه سال آینده بالغ ‌بر هزار و ۵۵۰ میلیارد و ۷۰۱ میلیون ریال است که از این مقدار، رقم ۹۳۵ هزار و ۷۰۱ میلیون ریال آن به اعتبارات هزینه‌ای و ۶۱۵ هزار و ۲۰۰ میلیون ریال آن به مجموع اعتبارات تملک دارایی سرمایه‌ای اختصاص دارد.

همچنین، اعتبارات حوزه هوایی در لایحه بودجه سال۱۳۹۷ نسبت به قانون بودجه سال جاری حدود پنج درصد رشد داشته است. در جدول پیوست این گزارش، سرجمع اعتبارات برنامه‌ای دستگاه‌های مرتبط با حوزه حمل‌ونقل هوایی در لایحه بودجه سال آینده و قانون بودجه سال جاری مقایسه شده است.

همان‌گونه که در این جدول دیده می‌شود، شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در لایحه بودجه سال آینده برای نخستین‌بار در حوزه احداث و توسعه حمل‌ونقل هوایی بودجه‌ای ردیف دریافت کرده و بخشی از ردیف برنامه‌ای مشارکت و توسعه برخی فرودگاه‌های کشور ذیل بودجه این دستگاه قرار گرفته است.

این در حالی است که مجموع اعتبارات برنامه‌ای وزارت راه‌وشهرسازی در حوزه هوایی در لایحه بودجه سال آینده بالغ ‌بر ۶/۹ هزار میلیارد تومان است که این رقم نسبت به سال گذشته ۱۱ درصد کاهش داشته است.

اعتبارات برنامه‌ای دستگاه‌های حوزه هوایی در لایحه بودجه سال آینده
در مقایسه با بودجه امسال (ارقام به میلیون ریال)

اعتبارهای نهادهای هوایی

مجموع اعتبارهای برنامه‌ای شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در لایحه بودجه سال آینده بالغ ‌بر ۲۲ میلیاردتومان است که این رقم نسبت به سال گذشته ۲۴ درصد افزایش داشته است.


ردیف برنامه‌ای مشابه آن در قانون برنامه سال جاری در بودجه وزارت راه‌وشهرسازی قرار داشت. مجموع اعتبارات سپاه حفاظت در لایحه بودجه سال آینده بالغ ‌بر 14.6 میلیارد تومان است که این رقم نسبت به قانون بودجه سال جاری کاهش ۲۰ درصدی داشته است.

اعتبار برنامه‌ای شرکت سهامی صنایع هواپیماسازی ایران (هسا) برای تولید هواپیما، ایجاد زیرساخت و توسعه بال و بدنه هواپیما، در لایحه بودجه سال آینده بالغ‌ بر 1.5 میلیارد تومان در نظر گرفته شده که این رقم نسبت به سال گذشته ۴۸ درصد کاهش داشته است.

اعتبار شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) نیز با رقم 6.2 میلیارد تومان در لایحه بودجه سال ۱۳۹۷ تعریف شده است که این رقم نسبت به قانون بودجه سال ۱۳۹۶ در حدود ۶۳ درصد کاهش داشته است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت پرواز، تاریخ 19 دی 96، کد مطلب: 34624: www.airlinepress.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین