پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۳۷۸۸
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۵
کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: ورود نیرو‌های مسلح ارتش سوریه به منطقه مرزی ادلب می‌تواند امنیت پایدار سوریه را تأمین کند و به دلیل وجود این منطقه در مرز مشترک ترکیه و سوریه، نیرو‌های آمریکا از طریق پایگاه انجرلیک ترکیه کمک‌های لجستیکی در اختیار جبهه النصره قرار می‌دهند و تلاش آمریکا هم در آینده این است که وضعیت سوریه را همچنان ناپایدار نگه دارد.

شعارسال:کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: ورود نیرو‌های مسلح ارتش سوریه به منطقه مرزی ادلب می‌تواند امنیت پایدار سوریه را تأمین کند و به دلیل وجود این منطقه در مرز مشترک ترکیه و سوریه، نیرو‌های آمریکا از طریق پایگاه انجرلیک ترکیه کمک‌های لجستیکی در اختیار جبهه النصره قرار می‌دهند و تلاش آمریکا هم در آینده این است که وضعیت سوریه را همچنان ناپایدار نگه دارد.

حسن هانی‌زاده د درباره حضور نیرو‌های تروریستی در ادلب سوریه و پیشروی نیروهای نظامی این کشور در آنجا گفت: پیشروی اخیر نیرو‌های دولتی سوریه و محور مقاومت به طرف ادلب در واقع نشان می‌دهد که نیرو‌های مسلح سوریه یک تجربه میدانی گرانسنگی در مقابله با گروهک‌های تروریستی کسب کرده‌اند.

وی ادامه داد: هم‌اکنون رقه و دیرالزور تقریباً آزاد شده اند و بیشتر تمرکز نیرو‌های تروریستی مخصوصاً جبهه النصره و داعش در ادلب است. نیرو‌های داعش در پاره‌ای موارد با جبهه النصره درگیری پیدا می‌کنند ضمن اینکه در کنار ادلب در اطراف شهر طرابلس هم نیرو‌های ارتش آزاد، حضور دارند.

هانی‌زاده گفت: ورود نیرو‌های مسلح ارتش سوریه به منطقه مرزی ادلب می‌تواند امنیت پایدار سوریه را تأمین کند و به دلیل وجود این منطقه در مرز مشترک ترکیه و سوریه، نیرو‌های آمریکا از طریق پایگاه انجرلیک ترکیه کمک‌های لجستیکی در اختیار جبهه النصره قرار می‌دهند و تلاش آمریکا هم در آینده این است که وضعیت سوریه را همچنان ناپایدار نگه دارد.

کارشناس امور غرب آسیا افزود: یکی از مسائلی که صرف نظر از مسائل نظامی وجود دارد این است که گفته می‌شود نیرو‌های آمریکایی هم‌اکنون در سوریه مقدمات تشکیل یک دولت فدرالی برای حزب دموکراتیک کرد سوریه ایجاد می‌کنند و قصد دارند که رقه و دیرالزور که یک منطقه نفتی است را به عنوان حاکمیت خودمختار کرد‌های سوریه قرار دهند، همین مسئله موجب شده نیرو‌های ترکیه به سمت مرز ادلب در کنار مرز‌های مشترک با سوریه متمرکز شوند.

وی گفت: در واقع یکی از نگرانی‌های دولت ترکیه این است که یک دولت خودمختار در سوریه برای کرد‌ها به‌وجود بیاید، هم‌اکنون وضعیت سوریه هم به لحاظ سیاسی و میدانی در مقایسه با گذشته پیچیده‌تر شده است، زیرا طرح آمریکا برای تجزیه سوریه ممکن است بسیاری از کشور‌های منطقه را درگیر کند و حتی ترکیه که تاکنون با سوریه مخالفت کرده است الان نست به تحرکات امریکا در ادلب و در دیراالزور و رقه کاملاً مشکوک شده است و تلاشش این است که گروهک‌های تروریستی را در سوریه تضعیف کند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری میزان،تاریخ انتشار21دی 96،کدخبر: 385559، www.mizanonline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین