پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۶۴۵۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۶
استان هرمزگان در حالی بیش از 17 هزار فارغ‌التحصیل دانشگاهی را در خود جای داده که از ظرفیت های مغفول مانده بسیاری در عرصه دریا ،کشتی سازی، گردشگری و صنایع مادر برخوردار است.

شعار سال: این روزها اشتغال به عنوان مهم ترین دغدغه فارغ التحصیلان دانشگاهی و متخصصین حرف،ذجامعه بزرگی را درگیر خود کرده و در اکثر نقاط کشور جوانان جویای کار در اوج ناامیدی به دنبال روزنه ای برای فعالیت هستند.

بحران اقتصادی و رکود شدید در کشور موجب شده تا بسیاری از واحدهای صنعتی و مراکز تولیدی یکی پی از دیگری از چرخه فعالیت خارج شوند که باعث افزایش نرخ بیکاری می شود از این رو دولتی که در تمامی متینگ های تبلیغاتی خود وعده گشایش اقتصادی و اشتغال زایی را سر می دهد تاکنون توفیق چندانی نداشته و با ارائه آمار و ارقامی خلاف واقع سعی در ارائه موفقیت های کاذب خود دارد.

استان هرمزگان به عنوان مهم ترین اهرم اقتصادی کشور از دیرباز مورد توجه جویندگان کار بوده و همیشه سال میزبان اقشار مختلفی از گوشه کنار کشور برای کسب و کار است اما در سال های اخیر خود نیز دچار دگردیسی شده و توان پاسخگویی به جامعه جویای کار را ندارد.

هزاران کارگر و فعال اقتصادی به واسطه سیاست های انقباضی و عدم حمایت دولت از گردونه فعالیت خارج شدند و بیکاری روز افزون را نصیب این استان اقتصادی کرده اند.

سالانه هزاران جوان جویای کار پس از علم آموزی و کسب دانش تخصصی از دانشگاهها وارد بازار می شوند که درنهایت دست از پا درازتر باید چشم به جیب پدر بدوزند تا شاید فرجی شود و شغلی هرچند غیرمرتبط با تخصصشان نصیبشان شود.

بیکاری در اوج مشکلات اقتصادی و تورم زنگ خطری برای جامعه جوان و پویا با شمار می رود که تاکنون واکنش های بسیاری به دنبال داشته اما مقامات کشور با وارونه نشان دادن واقعیت سعی در پنهان کردن بحرانی هستند که خود بیش از دیگری بر آن واقفند.

جوانان هرمزگانی در حالی با بیکاری دست برگریبان هستند که برخورداری از ظرفیت دریا و عرصه های مختلفی از قبیل کشتی سازی، گردشگری ، روش های نوین صیادی و غیره می تواند گره گشای بسیاری از دغدغه های جامعه باشد از این رو بیش از 17 هزار فارغ‌التحصیل دانشگاهی در این استان بیکار هستند.

بیشترین جمعیت متقاضی جوانان تحصیل کرده هستند

هادی ابراهیمی،مدیر اشتغال و کارآفرینی اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان با بیان اینکه در استان یک میلیون و 300 هزار نفر از جمعیت استان در سن فعالیت اقتصادی قرار دارند، اظهار کرد:نرخ بیکاری در جوانان 15 تا 24 ساله در مردان 21 درصد و در زنان 23 درصد و همچنین در جوانان 15 تا 29 سال در مردان 22.4 درصد و در زنان 19.4 درصد است که از میانگین کشوری پائین‌تر است.

وی تصریح کرد: تقاضای بازار کار در این سال‌ها به علت افزایش جمعیت دانشجویانی که فارغ التحصیل می‌شوند رو به افزایش است، در حال حاضر بیشترین جمعیت متقاضی کار دارای تحصیلات بالاتر از دیپلم هستند.

اگر شغل ایجاد نمی کنیم حداقل باعث بیکاری نشویم

احمد مرادی،نماینده هرمزگان در مجلس شورای اسلامی گفت:بسیاری از واحدهای صنعتی ما فقط به خاطر ندانم کاری و بی عرضگی دستگاههای اجرایی و مسئولان از چرخه تولید خارج می شون چنانچه اگر نتوانستیم شغل ایجاد کنیم حداقل باعث بیکاری نشویم.

مرادی تصریح کرد:اگر بنا است که کشور را بحرانی نکنیم و به سمتی سوق دهیم که رضایتمندی وجود داشته باشد به آمار و ارقام دلخوش نکنیم و واقعیت های جامعه را در کنار ارقام ببینیم.

وی تاکید کرد: اظهاراتم در خصوص بیکاری موجب دلخوری برخی شد اما معاون اول رئیس جمهور نرخ بیکاری تحصیل کرده ها را بالای ۲۰درصد اعلام کرد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازسایت خبری سپاس ، تاریخ انتشار 4بهمن 96، کدمطلب:348793، www.sepas.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
0
0
واقعا اخر وعاقبت این جوون ها قراره چی بشه؟
ن.ف83
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۸
0
0
امار کمی نیست ولی با این حال میگم که خیلی بیشتر از این حرفاست
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین