پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۷۰۱۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۳
مدیرکل بهزیستی سیستان و بلوچستان از ساماندهی هزار و 180 کودک متکدی بازمانده از تحصیل در استان خبر داد.

شعارسال: مدیرکل بهزیستی سیستان و بلوچستان از ساماندهی هزار و 180 کودک متکدی بازمانده از تحصیل در استان خبر داد.

‌سراوانی در جلسه ساماندهی متکدیان بیان کرد: متاسفانه خانواده‌ها آن گونه که باید برای پیشگیری از گرایش فرزندان خود به تکدی گری تلاش نمی‌کنند.

سراوانی اظهار کرد: بیش از 85 درصد از کودکانی که به مراکز نگهداری بهزیستی آورده می‌شوند، از خانواده‌های بدسرپرست (پدر یا مادر معتاد) هستند.

مدیرکل بهزیستی استان افزود: چند سالی است که در این رابطه با همکاری آموزش و پرورش دوره های زیادی ویژه دانش‌آموزان، مربیان و والدین برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: انجام برنامه‌های پیشگیرانه در رده سنی نوجوانان و جوانان برای این مجموعه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

سراوانی تصریح کرد: مراکز مشاوره به تعداد کافی در سیستان و بلوچستان وجود دارد اما خانواده‌ها خیلی به موضوع نیاز کودکان به مشاور برای جلوگیری از گرایش به اعتیاد و دیگر آسیب‌های اجتماعی اهمیت نمی‌دهند.

وی با اشاره به اینکه پدیده تکدی‌گری آسیب‌های روحی و روانی بر شهروندان یک جامعه می‌گذارد، گفت: مردم نباید به متکدیان ناآشنا از سر دلسوزی و ترحم اعتماد کنند چرا که کمک از روی ترحم منجر به افزایش این پدیده می‌شود.

سراوانی اظهار کرد: تکدی‌گری یکی از مشکلاتی است که در سطح استان قابل مشاهده است و کماکان با این معضل دست و پنجه نرم می‌کنیم و امیداریم با همکاری بین دستگاهی این مشکل رفع شود‌.

مدیرکل بهزیستی استان با اشاره به اینکه با افزایش تکدی‌گران چهره شهر برهم خورده و از بُعد امنیتی نیز دچار مشکل خواهیم شد، تصریح کرد: سرقت، تصادف و مشکلات ناشی از تکدی‌گری باعث شده تا شهروندان در این رابطه دچار ضرر و زیان شوند.

وی همچنین گفت: افراد تکدی‌گر را معتادین، معلولین و زنان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند، غربالگری و تفکیک افراد می‌تواند به رفع مشکل سرعت بخشد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 9 بهمن 1396، کدخبر: 96110904868، www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۲
0
0
بخاطر مشکلات اجتماعی مجبور به انتخاب این شغل شدند ، امیدوارم دیگه هیچ کودکی رو به این صورت توی خیابون نبینیم
ا.ح75
sasan
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۰۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۰
0
0
این بچه ها بجای گدایی در خیابان الان باید در مدرسه یا یه مکان فرهنگی میبودن ، متاسفانه فقر مانع از زندگی درست برای اون ها شده
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین