پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۷۶۸۰
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۷
نوه امام خمینی(ره) گفت: ولایت فقیه را تخریب کردند و می‌کنند در حالی که نقش ولی‌فقیه در نظام اسلامی را نفهمیده‌اند‌. ما به وجود ایشان افتخار می‌کنیم و معتقدیم که پس از امام، هیچ شخصی نداشتیم که بتواند جای امام را پر کند.

شعارسال: به‌نقل از شبکه خبری تهران نیوز، حجت الاسلام والمسلمین سید علی خمینی نوه امام خمینی(ره) در در مراسم سالروز تاریخی ورود امام خمینی(ره)  به میهن در حرم مطهر ایشان اظهار کرد: دهه فجر دهه بزرگداشت آرمان‌های انقلاب است، باید بازگردیم و آرمان‌های انقلاب را بررسی کنیم. ما باید وضع موجود را با وضع مطلوب مقایسه کنیم.

خیمنی گفت: زنده و مرده بودن انقلاب به این است که آیا امروز آرمان‌های انقلاب ما آرمان مردم است؟ آیا مرد ما آرمان‌هایی که سال ۵۷ دارند را اکنون هم دارند؟ اگر این‌طور باشد، می‌گوییم که انقلاب پویاست.

وی ادامه داد: انقلاب روزی از بین خواهد رفت که آرمان‌های نسل جدید با آرمان‌های انقلاب مغایرت داشته باشد. انقلاب ما زنده است و دلیلش هم این است که آرمان‌های انقلاب هنوز هم آرمان‌های مردم است.

نوه حضرت امام خمینی(ره) اضافه کرد: ما باید در دهه فجر بازگشت به آرمان‌ها داشته باشیم، باید به ملت یادآوری کنیم که آرمان‌های اصیل ما چه بوده است؛ ما باید دریابیم که امروز کجا هستیم و قرار است به کجا برسیم.

خمینی بیان کرد: یکی از اساسی‌ترین آرمان‌های انقلاب ما استقلال‌طلبی ملت بود. استقلال مثل اکسیژن در هواست و وقتی که وجود دارد انسان آن را حس نمی‌کند. وقتی انسان خودش را تحت سلطه دیگران می‌بیند، ارزش استقلال برای او مشخص می‌شود‌.

وی اضافه کرد: برای مردم سال ۵۷ این مشخص بود که باید تحت سلطه شرق یا غرب باشند. حتی گاهی برخی از مسئولان بلندرتبه پهلوی هم اعتراض کرده بودند که چه‌قدر باید برای آمریکا کار کنیم.

یادگار امام خمینی(ره) گفت: امروز هیچ‌کس منکر این نیست که نظام جمهوری اسلامی نه تنها مستقل است بلکه تلاش کرده تا منطقه خود را هم مستقل کند. رهبر معظم انقلاب خطاب به آمریکایی‌ها فرمودند "ما در دهه ۵۰ شما را از کشور و در دهه ۹۰ شما را از منطقه بیرون کردیم”.

خمینی بیان کرد: روزگاری آمد و رفت شاه این کشور در سفارتخانه‌های غربی تصویب می‌شد و این قابل تحریف نیست. امروز از نظر استقلال، روی پای خودمان هستیم و خودمان برای خودمان تصمیم می‌گیریم. امروز شرق و غرب برای ما تصمیم نمی‌گیرد‌.

نوه امام خمینی(ره) اذعان کرد: مهم‌تر از استقلال ظاهری، استقلال باطنی است، ما توانسته‌ایم قدرت‌های شرق و غرب را از کشور بیرون کنیم اما مهم‌تر این است که غرب‌زدگی و شرق‌زدگی را از قلب‌هایمان دور کنیم، اگر از حیث فرهنگی وابسته باشیم، از سایر جهات هم وابسته خواهیم شد.

وی اظهار کرد: بنده معتقدم که برای ما از حیث اقتصادی و هم از حیث اجتماعی مسئله غرب‌زدگی می‌تواند ارزش‌های جامعه را عوض کند. اگر قکر ما را هدف قرار دادند و دگرگون کردند، یقین بدانید که در طول تاریخ از همه چیز عبور خواهیم کرد. گاهی ارزش به مد لباس و زیبایی‌های ظاهری است.

خمینی ادامه داد: امام توانست ارزش‌های جامعه را عوض کند‌، اگر کسی می‌خواست خودش را در جامعه نمایان کند، ارزش به این بود که ساده زندگی کند‌.

یادگار امام خمینی(ره) با بیان اینکه آزادی‌خواهی دومین آرمان است افزود: آزادی تا جایی که محل آرامش دیگران نباشد آرمان ماست؛ امام با فریاد آزادی‌خواهی به کمک مردم آمد. حکومت اسلامی یعنی آزادی و این تفسیر حضرت امام است.

وی ادامه داد: اعتقاد امام این بود که ما حجت داریم و از آزادی بیان نمی‌ترسیم. برخی تصور می‌کنند که لفظ آزادی بیان از غرب آمده است در حالی که این لفظ، ارمغان حضرت امام است و ایشان نیز این موضوع را از اسلام آموخته‌اند.

*افتخار می‌کنیم فردی سردمدار کشور است که این مسئولیت را از بُن دندان پس زدند

خمینی  گفت: امام فرموند "آزادی عطاشدنی نیست” چرا که آزادی را خداوند قرار داده است. امام، رای مردم را میزان و رهبر معظم انقلاب، رای مردم را حق‌الناس می‌نامند. این‌طور نیست که ما لطف کرده و اجازه حضور در انتخابات را به مردم بدهیم. رای دادن حق طبیعی مردم است.

یادرگار امام خمینی(ره) اضافه کرد: اسلام‌خواهی، آرمان دیگر ما بود. آیا امروز ملت ما اسلام را نمی‌خواهند؟ نیازی که به تعبیر امام، پاسخگوی مردم است و به مکان و زمان محدود نمی‌شود.

وی عنوان کرد: ولایت فقیه را تخریب کردند و می‌کنند در حالی که نقش ولی‌فقیه در نظام اسلامی را نفهمیده‌اند‌. ما به وجود ایشان افتخار می‌کنیم و معتقدیم که پس از امام، هیچ شخصی نداشتیم که بتواند جای امام را پر کند.

خمینی اذعان داشت: خواستند ایشان را تخریب کنند اما عزت از آن خداست. این افتخار ماست که شخصی رهبر ماست که وقتی خبرگان، ایشان را به عنوان رهبر کل جامعه انتخاب می‌کنند، حقیقتا پس می‌زند و قبول نمی‌کند. افتخار می‌کنیم فردی سردمدار کشور است که این مسئولیت را از بُن دندان پس زدند.

یادگار امام خمینی گفت: مسئله بعدی مسئله مبارزه با اشرافیت است. ساده‌زیستی به عنوان ارزش باید مطرح شود. الگوی مسئولان جمهوری اسلامی باید حضرت علی(ع) باشد.

وی در ادامه این مراسم خاطرنشان کرد: ایشان هم رهبر حکومت بودند و وسعت حکومتشان از همه مسئولان بیشتر بود. از لحاظ قدرت ظاهری هم از همه مسئولان جلوتر بودند‌. اگر می‌خواهید در مقابل فساد بایستید و ابرقدرت‌ها در شما اثر نگذارد، خود را به ساده‌زیستن عادت بدهید.

خمینی اذعان داشت: مردان بزرگی که در کشورهایشان تغییر ایجاد کردند، ساده‌زیست بودند. با زندگی اشرافی نمی‌توان ارزش‌های اسلامی را حفظ کرد و این فرمایش امام است.

یادگار امام خمینی(ره) بیان کرد: قرار بود که ارزش‌هایمان عوض شود، قرار بود که ما یک موی کوخ‌نشینان را به کاخ نشینان ندهیم، قرار بود بدانیم که هرگاه مسئله‌ای برای جمهوری اسلامی پیش آمده افراد فرودست و قشر متوسط جامعه بودند که به میدان آمدند.

*فقر را ممکن است تحمل کنند تبعیض را خیر

وی با بیان اینکه ارزش‌ها به مال و منال نیست گفت: شما که نمی‌توانید همه مشکلات مردم را حل کنید، لااقل طوری برخورد کنید که وقتی مردم شما را می‌بینند، باری بر دوششان اضافه نشود.

خمینی افزود: این‌ حرف‌ها برای مسئولان است‌، ما زندگی امام را دیدیم. بروید و خانه‌ای که امام بعد از انقلاب در آن زندگی می‌کرد را ببینید. برای ایشان هدیه‌های بسیاری می‌آوردند؛ امام اجازه ورود میوه نوبر به خانه را نمی‌دادند و می‌گفتند "آن را پس بدهید”. ایشان بارها و بارها این جمله را تکرار کردند‌.

نوه امام خمینی(ره) بیان کرد: امام، دستمال کاغذی را دو لایه کرده و دوبار استفاده می‌کردند تا اسراف نشود. امروز دنیا هم دیگر این تجملات را نمی‌پسندد، در برخی از کشورهای اروپایی هم این تجملات را نمی‌بینید. گاهی اوقات ما قدمی را برمی‌داریم که غربی‌ها در ۲۰ سال قبل برداشته‌اند. مردم، فقر را ممکن است تحمل کنند تبعیض را خیر.

وی ادامه داد: وقتی که جامعه ناتوان است و قدرت ندارد، کسی حق ندارد که زندگی اشرافی داشته باشد حتی اگر سرمایه زیادی هم داشته باشد. امام فرمودند "روزی که به کاخ‌ها و ظواهر دنیایی توجه کنیم، روزی است که باید فاتحه دولت و ملت را بخوانیم”. این خطاب‌ها به قدرتمندان است نه به مردم‌.

نوه امام خمینی(ره) گفت: رهبر ما نیز همین‌گونه بوده‌اند. پدر ما گاهی به شوخی می‌فرمودند "به منزل آیت‌الله خامنه‌ای رفتم. فرشی آن جا بود که من از زبری‌اش به موکت پناه بردم”. البته برخی از مسئولان هم رعایت می‌کنند و در حد خودشان زندگی ساده‌ای دارند. باید از تبعیض‌ها دوری کنیم و مسئولان و مردمان پیوسته متحد باشند.

خمینی اظهار داشت: دشمنان برای کمرنگ کردن اجتماعات ما برنامه دارند اما وقتی ۲۲ بهمن فرا می‌رسد، موج عاشقان جمهوری اسلامی به وجود می‌آید و دشمنان ناامید می‌شوند.

وی گفت: وقتی حرف جمهوری اسلامی درمیان است، مسئولان و مردم با یکدیگر متحد می‌شوند. ما باید جذب حداکثری داشته باشیم. کسانی که اعتراضات ملت ما را قیام نامیدند، ۲۲ بهمن بیایند و بر روی اجتماع باشکوه مردم اسم بگذارند. حضور مردم در ۲۲ بهمن به معنای رضایت از عملکرد سران سه قوه نیست. حضور مردم به خاطر اسلام است. فکر نکنیم که حضور مردم به خاطر تشکر از مسئولان است.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازشبکه اطلاع رسانی راه دانا ، تاریخ انتشار 12بهمن 96، کد خبر: 1292472،www.dana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین