پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۸۱۸
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۳
محمدرضا رستمی در جلسه ساماندهی جوانان در محل سالن پیامبر اعظم(ص) استانداری با تبریک دهه مبارک فجر اظهار داشت: راه و روش امام خمینی(ره) باید در جامعه جاری و ساری بماند.

شعار سال: محمدرضا رستمی در جلسه ساماندهی جوانان در محل سالن پیامبر اعظم(ص) استانداری با تبریک دهه مبارک فجر اظهار داشت: راه و روش امام خمینی(ره) باید در جامعه جاری و ساری بماند.

وی با اشاره به اینکه باور کردن مردم و جوانان و اعتماد همه‌جانبه به آنها از جمله ویژگی‌های امام خمینی(ره) بود، بیان داشت: عدول از ارزش‌های امام راحل موجب می‌شود تا ما یار و یاور ایشان نباشیم.

رستمی با بیان اینکه اعتمادآفرینی و باور به مردم باید تقویت شود و استمرار یابد، ادامه داد: جامعه جوان به گذشته خود نگاه می‌کند و اینکه چه طور جوانان در دوران انقلاب و جنگ توانستند حضور پیدا کنند و نقش‌آفرین باشند و امام نیز جوانان را در بالاترین سطوح کشور پذیرفت.

وی اضافه کرد: جوان امروز همان جوان دیروز است، اما بر اساس توسعه‌های روی داده از دانش و بینش بهتری برخوردار است، همچنین جوان امروز حاضر نیست نگاه تک‌بعدی به مسائل داشته باشد.

رستمی ادامه داد: باید به اندیشه‌های حضرت امام خمینی(ره) برگردیم و اگر قرار باشد جمهوری اسلامی و اندیشه ناب امام پیاده شود باید جمهوریت را از طریق مشارکت توانمند مردم در عرصه‌های مختلف پیاده کنیم.

معاون وزیر ورزش و جوانان تصریح کرد: شاخص‌های گفتمانی دولت یازدهم در حوزه جوانان بر اندیشه والای امام خمینی (ره) مبتنی شده و تلاش می‌کند از مشکلات جدی‌ عبور کند.

رستمی با اشاره به اینکه دولت دارای پنج شاخص اصلی گفتمانی در حوزه جوانان است که باید در رفتارهای مسئولان دیده شوند، ابراز داشت: شاخص اول این است که جوانان به عنوان یک فرصت و سرمایه ملی دیده می‌شوند.

وی اظهار داشت: آن نگاهی که تلاش می‌کرد جوان ایرانی به عنوان یک آسیب، تهدید و مشکل دیده شود را نمی‌پذیریم، چراکه اگر ناتوانی و ناکارآمدی هست به نظام مدیریتی کشور برمی‌گردد نه جامعه جوان.

رستمی تصریح کرد: دومین شاخص این است که جوانان بخش مهمی از راه‌حل مشکلات کشور هستند نه مشکل، حتی در نگاه مقام معظم رهبری نیز جوانان راه‌حل مشکلات جهانی هستند و نامه‌های ایشان به جوانان جهان به منظور مشارکت آنها در رفع مشکلاتی بوده که از عهده مسئولان برنمی‌آید و نیازمند راه‌کارهای خلاقانه جوانان است.

وی ابراز داشت: شاخص سوم این است که جوانان مسئول تغییر خود و جامعه هستند و دولت این نگاه را ندارد که جوان نمی‌تواند مسائل خود را رفع کند.

معاون ساماندهی امور جوانان وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: دولت بر این باور است اگر بسترها و زمینه‌ها در اختیار جامعه جوان قرار گیرد، آنها توان مدیریت وضعیت خود را دارند و می‌توانند به سمت تغییر مسائل جامعه حرکت کنند.

رستمی تأکید کرد: شاخص چهارم این است که جوانان ما متعهد و اخلاق‌مدار هستند و قبول نداریمجامعه جوان ایران غیرمتعهد است و به موضوعات اخلاقی پایبند نیست، بلکه نوع نگاه جوان متفاوت از آن چیزی است که ما به آن نگاه می‌کنیم.

وی متذکر شد: اگر جهت‌گیری‌های غیراخلاقی، دروغ، ریاکاری، دزدی و غارت در جامعه کمتر شود، رفتار و کنش جوان نیز اخلاقی‌تر می‌شود.

رستمی یادآور شد: شاخص پنجم این است که جوانان را نیروی توسعه همه‌جانبه کشور می‌دانیم و دولت تدبیر و امید، افزایش نقش جوانان را در اقتصاد مقاومتی بر مبنای توسعه‌گرا بودن جامعه جوان مورد تأکید قرار می‌دهد.

وی افزود: باید شاخص‌های گفتمانی مبتنی بر اصول انقلاب اسلامی را در برنامه‌ها پیاده کنیم و آنها را در نظر داشته باشیم.

معاون ساماندهی امور جوانان وزیر ورزش و جوانان ابراز داشت: بر اساس شاخص‌های مطرح شده، نیازمند ساختارهایی بودیم تا این شاخص‌ها را اجرایی کنیم بنابراین علاوه بر شش کمیسیون تخصصی در شورای عالی جوانان همچنین ستاد ساماندهی و امور جوانان نیز تشکیل داده شد و این ستاد باید در سطح ملی، استانی و شهرستانی تشکیل شود.

رستمی ادامه داد: ستاد ساماندهی امور جوانان را بر اساس قانون باید هر ماه به صورت مرتب در سطح استانی و ملی تشکیل دهیم.

وی همچنین عدم تشکیل به هنگام جلسات ستاد ساماندهی ملی و استانی و حضور اعضای ستاد ساماندهی در سطح مدیران و کارشناسان را از جمله دلایل عدم انسجام لازم ستاد ساماندهی جوانان در یک و نیم سال اول فعالیت دولت یازدهم برشمرد.

معاون ساماندهی امور جوانان وزیر ورزش و جوانان گفت: انتظار داریم ستاد ساماندهی امور جوانان در سطح استانی با ریاست استاندار برگزار شود و از حضور و شرکت اعضای غیررسمی پیشگیری به عمل آید.

رستمی ادامه داد: تا زمانی که بالاترین سطح مدیران به حوزه جوانان ورود نکنند امکان بسط و توسعه این گفتمان به سهولت محقق نمی‌شود، همچنین دولت یازدهم خود را وامدار جامعه جوان می‌داند و تمام تلاش‌ها بعد از برجام برای به سامان رساندن امر اشتغال جوانان به عنوان اولین و مهمترین نیاز جامعه است.

وی تصریح کرد: آن چیزی که ما در حوزه جوانان به عنوان اولویت‌ها در سال 95 در نظر داریم این است که هویت فردی، اجتماعی، اقتصادی و دینی جوانان را به عنوان یک معیار دنبال کنیم.

معاون ساماندهی امور جوانان وزیر ورزش و جوانان ابراز داشت: جوانان با سؤالاتی چون من کیستم و چه کاره‌ام به علت آشفته بودن، دچار چند پارگی هویتی شده‌اند.

رستمی اضافه کرد: بحث اشتغال و مشارکت اجتماعی باید به صورت همزمان دنبال شود تا هویت و ثبات اجتماعی در جامعه جوان را داشته باشیم و شاهد افزایش سرمایه‌های اجتماعی جوانان باشیم.

وی با اشاره به اینکه سرمایه اجتماعی اعتماد، احترام، مشارکت، امید و نشاط در کشور افول شدیدی کرده است، افزود: افزایش سرمایه اجتماعی توسط دستگاه‌ها باید به عنوان یک اصل قرار گیرد.

رستمی اظهار داشت: احساس ناکامی و طرد اجتماعی در جامعه جوان دو برابر جامعه اجتماعی تجربه شده است و تا زمانی که احساس ناکامی بالا باشد، روشن‌بینی و اعتماد به اقدامات انجام شده پایین خواهد بود.

وی گفت: توسعه توانمندی‌ها و مهارت‌های جوانان برای ورود به عرصه‌های مختلف کسب و کار و عرصه‌های اجتماعی پایین آمده است و ستادهای ساماندهی جوانان باید مبنای توسعه مهارت را به عنوان اصل برنامه‌ها قرار دهند.

معاون ساماندهی امور جوانان وزیر ورزش و جوانان اضافه کرد: بیمه جوانان یکی از اقدامات برای این قشر است و مرحله اول آن شامل بیمه ازدواج بوده که توسط بیمه ایران ارائه می‌شود و سرمایه‌گذاری برای آینده است.

رستمی همچنین جذب و جلب مشارکت بخش خصوصی، راه‌اندازی کمپ‌های گردشگری ارزان‌قیمت جوانان، استفاده از مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها و صنایع برای جوانان، ایجاد ساختمان حوزه جوانان به عنوان پایگاه نقش‌آفرینی و سمن‌سرای جوانان را مورد توجه قرار داد و گفت: 90 سمن در حوزه جوانان در استان کرمان در حال شکل‌گیری یا فعالیت هستند که امیدواریم این تعداد به 150 سمن برسد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از نشریه الکترونیکی نسیم صبا، تاریخ انتشار 15 بهمن 1394، کد مطلب: 23996: www. nasimsaba.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین