پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۸۵۰۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۴
شهردار تبریز، همکاری شهرداری تبریز و اداره کل آموزش و پرورش استان را نقطه عطفی در توسعه فرهنگ شهروندی خواند و افزود: مسیر توسعه در هر شهر و جامعه، در بستر آموزش و پرورش رقم می خورد.

شعارسال: شهردار تبریز، همکاری شهرداری تبریز و اداره کل آموزش و پرورش استان را نقطه عطفی در توسعه فرهنگ شهروندی خواند و افزود: مسیر توسعه در هر شهر و جامعه، در بستر آموزش و پرورش رقم می خورد.

منطقه آذربایجان شرقی، ایرج شهین باهر در مراسم تجلیل از شهرداران مدارس و رونمایی از کتاب آموزش شهروندی در مدارس با بیان این که بخش عمده‌ای از معضلات زیست محیطی، ترافیکی و خدماتی شهر، ریشه در مسائل فرهنگی دارد، اظهار کرد: این نارسایی ها نیاز مبرم به اقدامات زیرساختی دارد و طبعاً آموزش و پرورش و شهرداری، موثرترین دستگاه های اجرایی برای پیگیری این اقدامات است.

وی اضافه کرد: تدوین کتب ویژه آموزش شهروندی و ارائه آن به صورت جدی و مدوّن در مقاطع مختلف تحصیلی، قطعاً در یک برنامه میان مدت، تاثیرات محسوس در کاهش معضلات شهر خواهد داشت.

شهردار تبریز با اشاره به این که در کشورهای توسعه یافته معلمان بیشترین حقوق را دریافت می کنند چراکه به اهمیت موضوع تعلیم و تربیت پی برده اند، خاطرنشان کرد: زندگی در شهر نیاز به آموزش دارد، مثل رانندگی که باید اصولی باشد تا هزینه های مدیریت شهری کاهش یابد.

وی تصریح کرد: باید از همان ابتدا یاد گرفته شود که محل عبور و مرور ما در محدوده های مشخص عابر پیاده است، در غیر این صورت، طبیعی است که مدیریت شهری، متحمل میلیاردها تومان هزینه برای نصب میله در وسط خیابان خواهد بود.

شهین باهر با بیان این که سالانه ۵۰هزارتن نمک به شهر ریخته می‌شود تا یخ زدگی معابر ازبین برود، افزود: سوال اینجاست که چند درصد مردم تبریز در زمستان با تجهیزات کامل سفر درون شهری خود را انجام می دهند؟ نمی توان تنها با تکیه بر خدمات زمستانی شهرداری، معضلات این چنین را از میان برد.

وی افزود: مشارکت مردمی اساس مدیریت شهری است اما متاسفانه در کشور ما به دلیل عدم آموزش‌های لازم، میزان مشارکت تقریبا صفر است؛ پسماند و حمل و نقل و ترافیک و مدیریت بحران، محیط زیست و فضای سبز، همه و همه مشارکت شهروندان را می‌طلبد.

شهردار تبریز یادآور شد: نمونه همکاری مردم را در قضایای اخیر آلودگی هوا ی تبریز مشاهده کردیم که در طول دو روز، حجم قابل توجهی از حمل‌ونقل درون شهری کاسته شد.

شهین باهر در پایان با تاکید بر همکاری عملی مدیریت شهری و شهرداران مناطق گفت: شهرداران مناطق باید ماهانه جلسات مرتبی با شهرداران مدارس برگزار کنند و بنده نیز هر شش ماه یکبار در خدمت شهرداران مدارس خواهم بود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 15 بهمن 1396، کدخبر: 99033، www.isna.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۶
0
0
اگه نظام اداریمونو به سمت ادارات غیر بروکراسی ببریم به راحتی میتونیم این تعاملات رو راحت تر انجام بدیم واقعا
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین