شعارسال: عبدالرضا هاشمزایی در گفت و گویی با ارزیابی مثبت از افزایش 25درصدی بلیت مترو گفت: این اقدام تنها با افزایش 200 تومان نرخ کنونی بلیت مترو را به 1000 تومان میرساند و بعید به نظر میرسد که پرداخت آن حتی برای خانوارهای کم درآمد همچون کارگران و کارمندان نیز مشکل باشد.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه شهرداری برای تامین منابع مالی خود ناچار به افزایش نرخ بلیت وسایل حمل و نقل عمومی است ادامه داد: هماکنون در لایحه بودجه 97 تنها 10 درصد برای بودجه عمرانی در نظر گرفته شده و 90 درصد مابقی به بودجه جاری اختصاص داده شده است که نشان میدهد سال به سال این بودجه کاهش مییابد در حالی که بر اساس برآورد متخصصان امور اقتصادی و مالی اگر کشور را به همین منوال اداره کنیم با گسترش بدنه دولت باید تمام بودجه را به صندوقهای بازنشستگی اختصاص دهیم و در این صورت نمیتوان اعتباراتی را به بخش عمرانی کشور اختصاص داد.
وی تصریح کرد: بیتردید افزایش 25 درصدی نرخ بلیت مترو نه تنها برخلاف عدالت نیست، بلکه تصمیمی عادلانه است، چرا که قرار است درآمد حاصل از آن برای ارتقای کیفیت خدمات شهری از جمله توسعه خطوط و تعداد واگنهای مترو هزینه شود.
این نماینده مردم در مجلس دهم، یادآورشد: بر اساس آماری که شهرداری به اعضای مجمع نمایندگان استان تهران ارائه داده است، این نهاد بیش از 50هزار میلیارد بدهی دارد کمااینکه ناچار شده است برای پرداخت حقوق دو ماه گذشته نیروهای خود از بانک وام بگیرد.
عضو مجمع نمایندگان استان تهران، در بیان علل ایجاد این میزان بدهی برای شهرداری افزود: هماکنون شهرداری 130هزار نیرو دارد که 13 هزار نفر آنها در مدت سه ماه در دوره مدیریت سابق آن استخدام شدهاند و این در حالی است که شهرداری لندن که در شرح وظایف خود رسیدگی به وضعیت آب و برق را نیز برعهده دارد، تنها 15 هزار نفر نیرو دارد یا سئول که ساختاری مشابه تهران دارد 45هزار نیروی فعال در شهرداری دارد، بنابراین بزرگ کردن بدنه شهرداری یکی از مهمترین علل ایجاد این میزان بدهی بوده است.
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از سایت خبری اعتمادآنلاین ، تاریخ انتشار: 16 بهمن 1396 ، کدخبر: 157368 ، www.etemaadonline.ir
ا.ف75