پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۸۹۲۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۶
استاندار سیستان و بلوچستان در اولین سفر خود به منطقه سیستان گفت: تغییرات اقلیمی و خشکسالی‌های 2 دهه اخیر مشکلات فراوانی را برای منطقه سیستان ایجاد کرده است که باید از ظرفیت دانشگاه‌ها برای رفع برخی از این مشکلات استفاده شود.

شعارسال: استاندار سیستان و بلوچستان در اولین سفر خود به منطقه سیستان گفت: تغییرات اقلیمی و خشکسالی‌های 2 دهه اخیر مشکلات فراوانی را برای منطقه سیستان ایجاد کرده است که باید از ظرفیت دانشگاه‌ها برای رفع برخی از این مشکلات استفاده شود.

سید دانیال محبی در شورای اداری حوزه سیستان که روز گذشته با حضور فرمانداران، ائمه جمعه و تعدادی از معتمدین و بزرگان طوایف منطقه سیستان در فرمانداری زابل تشکیل شد، ضمن تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: سیستان در گذشته انبار غله ایران بوده است و اکنون به خاطر تغییرات اقلیمی و کاهش نزولات آسمانی و دخالت‌های انسانی در کشور افغانستان در تخصیص حق آبه تالاب هامون دچار مشکلات زیادی از قبیل از بین رفتن مشاغل کشاورزی و دامداری و وقوع پدیده ریز‌گردها شده است که بایستی دانشگاهها با ارائه راهکارهای علمی برای رفع این مشکلات تلاش کنند.

وی با اشاره به دیدار اخیر خود با مقام معظم رهبری گفت: رهبر معظم انقلاب در این دیدار بر رفع مسائل و مشکلات استان تأکید بسیاری داشتند که این موضوع وظیفه همه مسئولین را سنگین تر می‌کند.

نماینده عالی دولت در استان با بیان این که سیستان و بلوچستان از سرمایه انسانی و نیروی جوان تحصیل کرده برخوردار است، تصریح کرد: تفکر توسعه‌ای و انسان‌هایی که به توسعه می‌‌اندیشند، بستر توسعه را فرآهم می‌آورند، از این رو باید با همگرایی و هم افزایی بین همه ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود استان، در مسیر توسعه استان تلاش شود.

محبی گفت: در همه نقاط استان طرح‌ها و پروژه‌های اساسی و زیر ساختی متعددی در حال اجرا و یا به بهره برداری رسیده است که این موضوع نوید بخش آینده‌ای روشن برای استان است.

وی هم چنین به مشکل اشتغال جوانان اشاره کرد و افزود: مشارکت و فعال سازی بخش خصوصی می‌تواند زمینه اشتغال افراد جویای کار را فرآهم آورد.

استاندار سیستان و بلوچستان در پایان گفت: با استفاده از همه ظرفیت‌ها و براساس برنامه ریزی دقیق در جهت رفع مشکلات استان تلاش خواهم کرد.

در ادامه این جلسه ناظری فرماندار زابل، حجت السلام کیخا امام جمعه زابل، مولوی شه بخش امام جمعه اهل سنت، حجت‌الاسلام گزمه امام جمعه هیرمند و 5 تن از معتمدین شهرستان‌های سیستان به تشریح مسائل و مشکلات و درخواست‌های مردم سیستان پرداختند.

پیگیری حق آبه هامون، تسریع در اجرای پروژه‌های در دست اجرا، بازگشایی بازارچه‌های مرزی‌ از مهم ترین مباحثی بود که در این جلسه مورد تأکید قرار گرفت.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 18 بهمن 1396، کدخبر: 96111810307، www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۰
0
0
مهم ترین مسئله ای که گریبان گیر مردم شهر است مسائل فرهنگی و اجتماعی است که باید فرهنگسازی درست در این زمینه صورت بگیرد
ا.ح75
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۴
0
0
بحران آب بنظرم مهم ترین مشکل منطقه است که باعث خالی شدن بسیاری از روستا ها و مهاجرت مردم به شهر های بزرگتر شده
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین