پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۹۸۱۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۶
برخلاف تصور دشمنان ایران که می‌پندارند با گذر زمان و پایان یافتن عمر نیروهای نسل اول انقلاب، دوران انقلابی‌گری در ایران خاتمه می‌یابد؛ جوانان و حتی نوجوانان انقلابی امروز، ثابت کرده‌اند که تداوم‌بخش راه انقلاب خواهند بود.

شعارسال:برخلاف تصور دشمنان ایران که می‌پندارند با گذر زمان و پایان یافتن عمر نیروهای نسل اول انقلاب، دوران انقلابی‌گری در ایران خاتمه می‌یابد؛ جوانان و حتی نوجوانان انقلابی امروز، ثابت کرده‌اند که تداوم‌بخش راه انقلاب خواهند بود.

امروزه دشمنان از طریق جوانان قصد دارند به آرمان‌های انقلاب و جامعه ضربه وارد کنند در صورتیکه جوانان به عنوان یک ضرورت انکار ناپذیر از آرمان‌ها و اصل انقلاب اسلامی دفاع می‌کنند.

همچنین قابل ذکر است که استقلال و وحدت‌ کلمه اقشار مختلف نقطه اثربخش در راستای شکل‌گیری انقلاب بوده است.

آرمان‌های انقلاب شامل چند اصل هستند که نسل جوان همواره در پی مطالبه گری این اصل‌ها است.

سعید شریعتی فعال سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا، در همین خصوص گفت: «نقطه اشتراک تمام نیروهایی که قبل از انقلاب وجود داشتند شعار "شاه باید برود" بود. از گروه‌های چپ مارکسیستی تا گروه‌های راست غیرمذهبی و نیروهای مذهبی انقلاب، همه در تحقق این شعار مشارکت داشته‌اند. به جزجریان‌های سیاسی سلطنت طلب بقیه نیروها با رفتن شاه موافق بودند. در سال 57 آرمان‌هایی نقطه‌ی اشتراک همه این جریان‌ها بود که آرمان‌های انقلاب اسلامی سال 57 نام گرفت. توده مردم خواهان تغییر وضعیت موجود بودند و روی آن نقاط اشتراک داشتند که در شعارهای انقلاب هم متجلی بود.»

شریعتی با تشریح شعارهای استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی در سال 57، بیان کرد: «استقلال، عدم وابستگی به بلوک شرقی و غربی و حاکمیت ملی است و یعنی ملت خودش برای سرنوشت خود تصمیم گیرد. این یکی از محورهای اصلی آرمان‌های متجلی در انقلاب اسلامی بود.»

وی در ادامه افزود: «در سال 57، در همه حوزه ها آزادی نسبی وجود داشت. در انتخاب سبک زندگی، موضوعات فرهنگی نسبتا آزادی بود اما در جایی که موضوع با بحث سیاسی تلاقی پیدا می کرد، سانسور و ممیزی وجود داشت. همچنین آزادی بیان تا آنجا که به سیاست تلاقی پیدا نمی‌کرد، بود. در شعارهای انقلاب، آزادی‌های سیاسی مطرح بود چون آزادی‌های مدنی به صورت نسبی در سال 57 وجود داشت.»

شریعتی در خصوص شعار سوم، جمهوری اسلامی، بیان کرد: «تحقق این شعار ناشی از استبداد در نظام حاکم شاهنشاهی بود. کشور باید توسط ملت اداره شود و توده مردم در اداره امور کشور نقش داشته باشند تا دولت-ملت تشکیل شود. زمانیکه حضرت امام برای سخنرانی به بهشت زهرا آمد، مهمترین جمله سخنرانی ایشان این بود که من به پشتوانه این ملت دولت تعین می کنم. یعنی دولتی تشکیل شود که به خواست و نظر ملت است نه دولتی که خودکامه و مجزا باشد.»

این فعال سیاسی با بیان این مطلب که مردم طرفدار ارتباط سازنده، سالم و توسعه‌گرا با جامعه جهانی هستند و در عین حال همه از حق حاکمیت ملی دفاع می‌کنند، تصریح کرد: «در مطالبه‌گری نسل جوان، آزادی مدنی و آزادی سیاسی مد نظر نسل جدید است. این‌هم جزو آرمان‌های مهمی است که نسل جوان قاطعانه به آن اعتقاد دارد و هر جوانی از آزادی‌های سیاسی و مدنی دفاع می‌کند.»

وی با تأکید بر اینکه شعار جمهوری اسلامی جزو آرمان‌ها و مطالبه گری‌های نسل جوان است، گفت: «نسل جوان کماکان طرفدار و حامی شعارها و آرمان‌های انقلاب اسلامی است اما برخی تصور می‌کنند خلاف این موضوع است.»

این فعال سیاسی با بیان این مطلب که اگر در آرمان‌ها اختلالی به وجود آمده بخشی از آن به دولتمردان و سیاست‌مدارانی که در قدرت حضور دارند، مربوط می‌شود، خاطرنشان کرد: «با فاصله گرفتن این افراد از آرمان‌ها، شکافی به وجود آمده است. اگر به نسل جوان مراجعه کنید آن‌ها از آرمان‌های سال 57 دفاع می‌کنند اما مشکل اینجاست کسانیکه در انقلاب سال 57 جوان بودند و در حال حاضر میانسال و در بخش‌هایی از قدرت سیاسی نقش دارند، از آرمان‌ها فاصله گرفته‌اند و موجب فاصله و شکاف از نسل اول انقلاب و نسل دوم شده‌اند.»

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار 22بهمن 96، کدخبر: 675581 ، www.borna.news

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Germany
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
0
0
دقیقا منظور ایشان از راه انقلاب چیست؟ کاش موضوع رو کمی باز تر میکردند
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین