پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۰۲۴۲
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۴
رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران درباره خانه «نیما» گفت: وزیر ارشاد به معاون هنری خود آقای حسینی ابلاغ کرده تا پیگیر شود و خرید صورت گیرد، اگر موفق به تملک شدند که خودشان بهره‌برداری خواهند کرد، اگر اینگونه نشد شهرداری اقدام سریع خواهد داشت.

شعارسال:رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران درباره خانه «نیما» گفت: وزیر ارشاد به معاون هنری خود آقای حسینی ابلاغ کرده تا پیگیر شود و خرید صورت گیرد، اگر موفق به تملک شدند که خودشان بهره‌برداری خواهند کرد، اگر اینگونه نشد شهرداری اقدام سریع خواهد داشت.

محمود صلاحی رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران در پاسخ به این سوال که چند روز پیش از خرید و بازسازی «خانه جلال احمد و سیمین دانشور» خبرداده بودید آیا همه چیز مهیای افتتاح است، گفت: منزل سیمسن دانشور و جلال آل احمد در دزاشیب خریداری و بازسازی شده است،‌ چیده‌مان وسایل هم انجام شده و قرار است طی امروز و فردا آن را تحویل بگیریم؛ هفته آینده نیز افتتاحیه این ملک به عنوان خانه ادبیات داستانی را برگزار می‌کنیم.

صلاحی در ادامه در پاسخ به اینکه برای «خانه نیما یوشیج» که در فاصله اندکی با خانه سیمین و جلال قرار دارد و در معرض تخریب است چه فکری شده، ابراز داشت: ما درخواست خرید را به شهرداری ارسال کرده‌ایم، امیدوارم اعتبارش را تامین کنند، البته تملک خانه بزرگان و نخبگان شرایطی دارد، یکی اینکه باید ویلایی باشد اگر خانه در مجموعه آپارتمانی باشد نمی‌تواند در تملک قرار گیرد چرا که رفت و آمد در این خانه که تبدیل به موزه می‌شود زیاد خواهد بود.

صلاحی پیرامون بازدید از خانه نیما و وضعیت کنونی آن تاکید کرد: بازدید از منزل نیما نداشتم، دلیل آن هم این است که وزارت ارشاد برای خانه نیما اقدام کرده است،‌ اگر ارشاد اقدام عملی کرد که ما پیگیر نخواهیم بود، اما اگر وزارت ارشاد اقدامی نکرد ما پیگیر خانه نیما یوشیج در تهران خواهیم شد.

رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران در پاسخ به پرسشی دیگر مبنی بر اینکه در جریان اقدامات وزارت ارشاد در زمینه خانه نیما هستید؟ گفت: وزیر ارشاد به معاون هنری خود آقای حسینی ابلاغ کرده تا پیگیر شوند و خرید صورت گیرد، اگر موفق به تملک شدند که خودشان بهره‌برداری خواهند کرد، اگر اینگونه نشد شهرداری اقدام سریع خواهد داشت.

شعارسال ، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار24بهمن 96، کدخبر: 13961124000206، www.farsnews.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Netherlands
۱۸:۲۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۷
0
0
باید به تعامل برای خرید این خانه رسید ، امیدواریم هرچه سریع تر در آن به دوستداران فرهنگ و شعر و ادب فارسی باز شود
ا.ح75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۱
0
0
از عکس ها معلومه که حال و روز این خانه زیاد خوب نیست ؛ انشالله که هرچه سریع تر بازسازی بشه و در خدمت سازمان میراث فرهنگی قرار بگیره
ا.ح75
ناشناس
United States
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۷
0
0
نیما جزیی از تاریخ کشور است جزیی از افتخار ادبی ایران که هنوز خانه اش سر پاست بخشی از هویت ایران مثل فردوسی و سعدی و ... که باید قدر این افراد را در تاریخ و هنر و فلسفه کشورمان بدانیم
س.د۷۶
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین