پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۰۴۲
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۸
به ظن دولت، حضور بخش خصوصی در دولت پررنگ‌تر شده است اما سؤال اینجاست که با حجم کاری که دولت مدعی به واگذاری آن به بخش خصوصی است، چرا دولت بزرگ‌تر می‌شود.

شعارسال: مسعود میرکاظمی، عضو کمیسیون انرژی مجلس و وزیر سابق بازرگانی و نفت دولت گذشته، درباره اقتصاد مقاومتی و به‌کارگیری بخش خصوصی در کشور گفت: مهم‌ترین اصل اقتصاد مقاومتی از منظر رهبر معظم انقلاب، درگیری تمامی آحاد جامعه در اقتصاد است و امروز بخش خصوصی به‌عنوان مهم‌ترین بخش اقتصادی کشور شناخته می‌شود.

وی ادامه داد: به ظن دولت، حضور بخش خصوصی در دولت پررنگ‌تر شده است اما سؤال اینجاست که با حجم کاری که دولت مدعی با بخش خصوصی است، چرا دولت بزرگ‌تر می‌شود.

میرکاظمی با اشاره به رشد بودجه‌های دولتی اظهار کرد: بودجه شرکت‌های دولتی به نسبت سال‌های گذشته افزایش‌یافته است و این تناقض در حرف‌های دولت نسبت به فعالیت بیشتر خصوصی‌ها در اقتصاد است.

وی افزود: بخش خصوصی به‌عنوان مشاور اقتصادی دولت است اما دولت هواپیما می‌خرد و شرکت‌های خصوصی بی‌خبرند، مگر هما و ایران ایر خصوصی هستند که دولت به این دو شرکت می‌نازد، این اتفاقات خوبی نیست و دولت باید بخش خصوصی را به معنای واقعی به کار بگیرد نه اینکه خصولتی ها را تقویت کند.

رئیس سابق کمیسیون انرژی همچنین گفت: دولت باید اقتصاد را به سمتی پیش ببرد که سرمایه‌گذاری مشترک و نهایتاً تولید در داخل کشور رقم بخورد نه اینکه تنها به سمت واردات کالاهای اساسی حرکت کنیم و زمینه هیچ سرمایه‌گذاری در کشور انجام نشود.

میرکاظمی با اشاره به اینکه با خرید هواپیما مخالف نیستیم اما باید برای هزینه کردن در اقتصاد اولویت قائل شد نیز تصریح کرد: برای خرید هواپیما مخالفتی نداریم اما این خرید جزو اولویت‌های چندم کشور است، پروژه‌های پارس، پالایشگاه و پتروشیمی امروز در کشور خوابیده است و در زمینه نیروگاه سرمایه‌گذاری جدیدی انجام نداده‌ایم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بخش خصوصی باید حمایت شود و اگر سرمایه‌گذار خارجی وجود دارد باید بگذارند که با فعالان اقتصادی بخش خصوصی تعامل مناسبی را برای بازگشت مجدد پول به کشور داشته باشند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری موج، تاریخ انتشار: 30بهمن1394، کدخبر: 23388: www.mojnews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین