پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۱۰۶۳۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۶
عضو کمیسیون اقتصادی درباره چگونگی جلوگیری از شیوه بنگاه‌داری بانک‌ها توضیح داد: وزیر اقتصاد تاکید کرده است بانک‌هایی که به‌جای بانکداری کار بنگاه‌داری را پیش‌گرفته‌اند حتماً باید تا چندماه اول سال آینده اموال اضافه خود را بفروشند و بنگاه‌داری نکنند.

شعارسال: احمد انارکی محمدی عضو کمیسیون اقتصادی، درباره برداشت 15 هزار میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی برای اختصاص به بانک‌ها جهت ایجاد تسهیلات  گفت: این روزها همه دغدغه اشتغال را دارند و تلاش می‌کنند تا بتوان وضعیت را به سمت ایجاد اشتغال پیش برد. در نظر گرفتن این تسهیلات اشتغال به بانک‌ها هم در راستای رسیدن به همین هدف است.

عضو کمیسیون اقتصادی تاکید کرد: این موضوع می‌طلبد که هرکسی در محدوده اختیارات خود عمل کند و درواقع موازی‌کاری صورت نگیرد در این صورت این تسهیلات در ردیف خود مورداستفاده قرار می گیرد.

انارکی محمدی در پاسخ به این موضوع که چقدر منابع در نظر گرفته‌شده در جای خود استفاده می‌شود، بیان کرد: این صحبتی است که امیدواریم بعدازاین همه مدت و رویه‌های اشتباهی که تا پیش‌ازاین بوده به‌هرحال بانک تلاش کنند که به‌صورت قانونمند عمل کنند و این پول را در جای خود استفاده کند.

او در ادامه تاکید کرد: برای مطمئن شدن از مصرف در جای خود هم به‌هرحال وظیفه مجلس نظارت بر انجام این‌گونه امور است و باید رصد شود تا کار به‌خوبی پیش رود.

عضو کمیسیون اقتصادی با اشاره به این موضوع که بانک‌ها به‌هرحال باید بحث بنگاه‌داری را کنار بگذارند و براین هم تاکید شده است؛ گفت: یعنی باید ساماندهی لازم صورت گیرد که منابع برداشت‌شده از صندوق توسعه ملی که برای امور ضروری اختصاص می‌یابد حتماً برای امر اشتغال و تولید مورداستفاده قرار گیرد.

محمدی انارکی درباره چگونگی جلوگیری از شیوه بنگاه‌داری بانک‌ها توضیح داد: وزیر اقتصاد تاکید کرده است بانک‌هایی که به‌جای بانکداری کار بنگاه‌داری را پیش‌گرفته‌اند حتماً باید تا چندماه اول سال آینده اموال اضافه خود را بفروشند و بنگاه‌داری نکنند.

این نماینده مجلس افزود: زمانی که اموال خود را بفروشند دیگر بنگاه‌داری نمی‌کنند و حداقل به بانکداری خود می‌پردازند.

عضو کمیسیون اقتصادی تاکید کرد: مجلس هم در تلاش است تا به روش‌های مختلف بانک‌ها را به سمت بانکداری هدایت کند و زمینه‌های لازم برای آن را فراهم خواهد کرد.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری اعتمادآنلاین، تاریخ انتشار26بهمن 96، کدخبر: 158759  ،www.etemaadonline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Germany
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۷
0
0
سیستم بانکداری ما نیاز به تئوریزیه کردن مجدد داره! یعنی باید از نو تئوری و قانون تعریف بشه براشون
ا.ف75
ناشناس
United Kingdom
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۷
0
0
این بودجه و مبالق در نظر گرفته شده را میتوان در تولیدات ملی سرمایه گذاری کرد و علاوه بر تامین بازار داخل میشود اشتغال زایی را نیز برای جوانان انجام داد
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین