پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۱۴۷۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۴
لایحه ایجاد مناطق آزاد و ویژه اقتصادی قرار است بعد از بررسی بودجه سال 97 به صحن علنی برود.
شعار سال: در ابتدا قرار بود مناطق آزاد در هفت منطقه و مناطق ویژه اقتصادی نیز در 12 منطقه از کشور ایجاد شود که بعدها منطقه آزاد قصرشیرین نیز از طرف دولت به این لایحه اضافه شد تا تعداد مناطق آزاد به هشت منطقه برسد.
تاخیر دولت در ارسال نقشه‌های این مناطق و نیز اضافه کردن منطقه آزاد قصرشیرین به جمع مناطق آزاد و به تفاهم نرسیدن نمایندگان و دولت از دلایل تاخیر ورود این لایحه به صحن علنی عنوان می‌شود.
قرار است بعد از تصویب این لایحه در استان های کرمانشاه (قصر شیرین) گلستان (اینچه‌برون)، ایلام (مهران)، اردبیل (اردبیل)، سیستان و بلوچستان (سیستان)، کردستان (بانه و مریوان)، هرمزگان (جاسک)، بوشهر (بوشهر)، منطقه آزاد تجاری – صنعتی ایجاد شود.
همچنین در استان های فارس (فسا)، یزد (ابرکوه، میبد)، زنجان (زنجان)، کهکیلویه و بویراحمد (گچساران)، آذربایجان غربی (سرو،‌ ارومیه)، خراسان رضوی (خواف، قوچان) لرستان (خرم‌آباد)، قزوین (تاکستان) و اصفهان (شاهین شهر)‌منطقه ویژه اقتصادی و در استان البرز (ساووجبلاغ) منطقه ویژه اقتصادی دارویی ایجاد خواهد شد.
کمیسیون اقتصادی مجلس به عنوان کمیسیون اصلی در بررسی این لایحه بوده و کمیسیون‌های امنیت‌ملی و سیاست خارجی، شوراها و امور داخلی کشور، صنایع و قضایی و حقوقی به عنوان کمیسیون فرعی هستند.

در زنجان منطقه ویژه اقتصادی قرار است حد فاصل روستای سارمساقلو، جاده قدیم زنجان ـ میانه و فرودگاه تا حواشی منطقه سهرین ایجاد شود که بنا به گفته مسئولان استانی این منطقه از نظر امکانات زیرساختی دارای جاده دسترسی از شمال و جنوب، فرودگاه، خطوط ریلی، آب، خط انتقال گاز و زمین وسیعی است که می‌تواند خدمات مورد نیاز سرمایه‌گذاران را تامین کند.

فریدون احمدی نایب رئیس کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی در خصوص لایحه مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: این لایحه فعلا به صحن علنی نیامده و در حال بررسی در کمیسیون‌ها است.

وی با بیان اینکه این لایحه در اینده نزدیک به صحن علنی می‌آید، عنوان کرد: به نظر بنده این لایحه بعد از بررسی لایحه بودجه سال 97 به صحن علنی بیاید.

نایب رئیس کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: با توجه به در پیش بودن بررسی بودجه سال 97 که کار زیادی هم برای بررسی آن در پیش داریم، بررسی لایجه مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به بعد از تصویب بودجه موکول شود.

وی تصریح کرد: استان زنجان به جهت موقعیتی که دارد به نوعی مرکزیت چندین استان محسوب می‌شود و از لحاظ زیرساختی نیز در وضعیت خوبی قرار دارد که امیدواریم بعد تبدیل شدن این موضوع به قانون شاهد راه اندازی آن در کمترین زمان ممکن باشیم.

احمدی با بیان اینکه نجات اقتصاد استان زنجان باید معطوف به جذب سرمایه‌گذار باشد، خاطرنشان کرد: باید فضای استان را برای جذب سرمایه‌گذار فراهم کنیم.

وی با اشاره به اینکه فضای کنونی استان متاثر از فضای حاکم بر کشور است، تصریح کرد: فضای سرمایه‌گذاری در کشور مناسب نیست و دلیل آن نیز مناسب نبودن فضای کسب و کار است.

نایب رئیس کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مدیران استان باید ظرفیت لازم برای جذب سرمایه‌گذار را داشته باشند، تصریح کرد: باید قبول کنیم که برخی از مدیران ما در استان در مقایسه با مدیران مرکز ضعیف هستند.

احمدی با بیان اینکه برای راه اندازی کامل منطقه ویژه‌ای اقتصادی به چند سال زمان نیاز دارد، گفت: باید زیرساخت‌های عمومی در این منتطقه ایجاد شود تا افرادی بتوانند در آنجا سرمایه‌گذاری کرده و تولید و دیگر مسائل را دنبال کنند.

وی بیان کرد: باید توجه داشت که منطقه ویژه اقتصادی زیرساختی برای تولید و تجارت است که امیدواریم با شکل گیری آن اتفاقات خوبی در زنجان از نظر اقتصادی بیفتد.
سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی موج رسا، تاریخ انتشار 29 بهمن 96، کد مطلب: 5103، www.mojerasa.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Switzerland
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۳۰
0
0
ایجاد مناطق آزاد تجاری میتواند نقش بسیار موثری در رونق تجاری آن منطقه داشته باشد
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین