پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۱۸۳۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۵
مدیرکل مرکز بررسی و مطالعات سازمان بنادر و دریانوردی از آغاز مطالعات ساماندهی بنادر کوچک تجاری کشور و راه‌اندازی قایق ربات در بندر امیرآباد خبر داد و گفت: این قایق به صورت خودران و هیدروگرافی فعالیت‌ خود را انجام می‌دهد.
شعارسال:مدیرکل مرکز بررسی و مطالعات سازمان بنادر و دریانوردی از آغاز مطالعات ساماندهی بنادر کوچک تجاری کشور و راه‌اندازی قایق ربات در بندر امیرآباد خبر داد و گفت: این قایق به صورت خودران و هیدروگرافی فعالیت‌ خود را انجام می‌دهد.

علی مرادی، امروز در نشست خبری‌، بهینه‌سازی روند امور دریایی و بندری را از اهداف مرکز بررسی و مطالعات سازمان بنادر و دریانوردی عنوان کرد.

وی ادامه داد: برای دستیابی به اهداف تعیین شده، ‌پروژه‌های مطالعاتی تعریف و از طریق مشاوران این پروژه‌ها ‌عملیاتی می‌‌شود؛ در مباحث تخصصی سازمان بنادر و دریانوردی، پروژه‌هایی به طور کامل تعریف شده و مطالعات آن در حال انجام است.

مدیرکل مرکز بررسی و مطالعات سازمان بنادر و دریانوردی افزود: برای گسترش فرهنگ دریانوردی همکاری گسترده‌ای با وزارت آموزش و پرورش انجام داده‌ایم و در همه کتب درسی مباحث دریانوردی از سطح ابتدایی تا دبیرستان تعریف شده است.

مرادی اضافه کرد: با همکاری دانشگاه تهران و استادان سرشناس کشور، اطلس دریانوردی به صورت کتابی تهیه و در جشنواره بین‌المللی فارابی به عنوان کتاب برتر سال انتخاب شد.

وی بیان کرد: کتاب اطلس بنادر به تاریخ تمدن 5 هزار ساله دریایی می‌پردازد و می‌تواند به عنوان منبع کامل در پایان‌نامه‌های دانشجویی استفاده شود.

مدیرکل مرکز بررسی و مطالعات سازمان بنادر و دریانوردی همچنین اظهار داشت: ساماندهی بنادر کوچک کشور از موضوعات مهمی بود که در این مرکز مطالعاتی بررسی شد.

وی افزود: در گذشته بنادر تجاری کوچک ما از نظر کاربردی مشخص نبوده و کنترل آنها با مشکل مواجه شده بود، به همین منظور طرح مطالعاتی در این زمینه تهیه و سپس قرارداد این طرح را منعقد کردیم.

مرادی همچنین به راه‌اندازی قایق ربات در بندر امیرآباد اشاره کرد و افزود: راه‌اندازی این قایق‌ نوآوری محسوب می‌شود که به صورت خودران و هیدروگرافی فعالیت‌ خود را انجام می‌دهد.

مدیرکل مرکز بررسی و مطالعات سازمان بنادر و دریانوردی درباره بودجه این مرکز مطالعاتی بیان کرد: بودجه سال آینده 30 میلیارد تومان پیش بینی شده است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار 2 اسفند 96،کدخبر: 13961202000894، www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۴
0
0
بهترین تصمیمی که گرفته شد توی این قضیه این بود که فرهنگ سازی دریا رو در اموزش و پرورش شروع کنید تا نسلی بسازید که از محیط زیست خودشون حفاظت کنن
س.د۷۶
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین