پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۱۹۶
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۷
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه 6 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری بخش خصوصی از بنادر کشور در حال انجام است، گفت: قرارداد مشترک ایرانی - خارجی با حجم 300 میلیون دلار برای سوخت‌رسانی در خلیج‌فارس به امضا رسانده‌ایم.

شعار سال: محمد سعیدنژاد امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه 6 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری بخش خصوصی از بنادر کشور در حال انجام است، بیان کرد: در اسکله‌ها آماده جذب سرمایه داخلی و خارجی هستیم اما در مورد سرمایه‌گذاران خارجی مشارکت داخلی جزو تعهدات است.

وی ادامه داد: آمادگی این را داریم که بنادر کوچک را کلاً به بخش خصوصی واگذار کنیم.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی درباره سهم حمل‌ونقل دریایی و دریا در GDP بیان کرد: متأسفانه سهم دریا در GDP کشور کم است ضمن آنکه سهم جمعیت تهران مستقر در سواحل کشور هم قابل قبول نیست.

سعیدنژاد بیان کرد: مجموعه فعالیت‌های اقتصادی برای ایجاد اشتغال به ارزش افزوده بنادر در سیاست‌های ایران برای توسعه سواحل مکران در راستای افزایش سهم اشتغال و تجمع جمعیت در سواحل به افزایش GDP می‌انجامد.

وی ادامه داد: بندر فقط وظیفه تحویل گرفتن، تحویل دادن و نگهداری کالا را ندارد بلکه ایجاد ارزش افزوده را دنبال می‌کنیم که این کار در گذشته هم در بنادر منطقه انجام می‌شد؛ اگر کسی می‌خواست کالای خود را در بسته‌بندی تغییر دهد و یا اصلاحاتی انجام شود از طریق بنادر منطقه بود.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: وقتی بنادر ایران به منطقه ویژه اقتصادی و مناطق آزاد تبدیل شد این سرمایه‌گذاری در بنادر انجام شد.

وی بیان کرد: در حال حاضر در بندر شهید رجایی وسعت سرزمین تحت پوشش منطقه ویژهاقتصادی حدود 2500 هکتار است و دولت تصویب کرده است که 2700 هکتار دیگر به این محوطه افزوده شود که جمعاً 5200 هکتار از پس‌کرانه در بندر شهید رجایی خواهد بود که اقدامات برای تملک و ساخت‌وساز در حال انجام است.

سعید‌نژاد ادامه داد: به زودی هم برای زیرساختهای 2700 هکتار پس‌کرانه جدید سازوکار سرمایه‌گذاری جدید در نظر گرفته‌ایم.

وی همچنین درباره سوخت‌رسانی به کشتی‌ها بر دریاهای ایران، گفت: در موقعیت مناسبی درباره سوخت‌رسانی در مناطق تنگه هرمز و خلیج‌فارس قرار داریم.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی فزود: اسکله خلیج‌فارس در بندر شهید رجایی عمدتا به سوخت‌رسانی اختصاص یافته است و قراردادهای سرمایه‌گذاری زیادی برای تأمین تجهیزات و امکانات مناسب در محل مذکور داریم تا حجم عملیات خود را بر دریا در زمینه سوخت‌رسانی ارتقا دهیم.

وی گفت: در این حوزه قرارداد مشترک ایرانی - خارجی با حجم 300 میلیون دلار برای سوخت‌رسانی در خلیج‌فارس به امضا ر سید.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار 3 مهر 95 ، کد مطلب: 13950703000872:www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین