پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۱۲۱
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۲
وزیر راه و شهرسازی گفت: طی ۳ سال اخیر ۶۰۰۰ میلیارد تومان توسط بخش خصوصی در پس‌کرانه بنادر سرمایه‌گذاری شده است.

شعارسال: عباس آخوندی  در مراسم افتتاح چهارمین نمایشگاه بین‌المللی دریایی ایران اظهار داشت: در حوزه دریانوردی آنچه که داریم بین‌المللی است و در این راستا افزایش قدرت رقابت‌پذیری ایران را در دنیا دنبال می‌کنیم.

وی ادامه داد: لازم است توانمندی خود را در حوزه نرم‌افزاری و سخت‌افزاری افزایش دهیم که اولین سیاست ما در این حوزه، افزایش توان رقابتی ایران در دنیا و به دست آوردن سهم متناسب برای 5 هزار 800 کیلومتر ساحل در کشور است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: ایران از بنیانگذاران سازمان جهانی دریانوردی است و از طرف این سازمان به عنوان کشور سفید معرفی شده است.

آخوندی ادامه داد: ما در منطقه پرآشوب از دنیا زندگی می‌کنیم، اما مرزهای دریایی و زمینی ما امنیت کامل دارند که در این راستا لازم است از نیروی دریایی سپاه و ارتش قدردانی کنیم.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: لازم است در کنار حمل و نقل دریایی، موضوع گردشگری دریایی، شهرسازی و سکونت در حاشیه سواحل نیز دنبال شود.

وی ادامه داد: وقتی از دریا صحبت می‌شود باید همه ظرفیت‌های آن را مورد توجه قرار داد و فقط به خدمات حمل و نقل دریایی بسنده نکرد.

آخوندی افزود: در حوزه حمل و نقل دریایی در کنار توسعه و نوسازی بنادر ایران، بازاریابی بین‌المللی نیز امری ضروری است.

وی ادامه داد: در حال حاضر بندر چابهار ما در حال توسعه سریع است و ظرفیت 2.5 میلیون تنی آن به زودی به 8.5 میلیون تن افزایش می‌یابد.

آخوندی ادامه داد: در بندر شهید رجایی نیز فازهای توسعه در حال انجام است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: در بندر شهید بهشتی چابهار 403 میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی به توسعه این بندر اختصاص یافت، ضمن آنکه کشور هند نیز در دو مرحله 85 میلیون دلار و 150 میلیون دلار برای توسعه چابهار سرمایه‌گذاری کرده است، ضمن آنکه از مشارکت افغانستان در توسعه چابهار استفاده می‌کنیم.

آخوندی گفت: در توسعه بندر شهید رجایی از همه بازیگران بین المللی دعوت می‌شود تا در این بندر سرمایه‌گذاری کنند و اشتراک منافع داشته باشند.

وی با تأکید بر اینکه شبکه‌ای کردن بنادر را در ایران دنبال می‌کنیم،گفت: با شکل‌گیری شبکه بنادر، همه بنادر کوچک و بزرگ به یکدیگر متصل می‌شوند.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: نکته دیگر در این حوزه موضوع تعمیر و نگهداری شناورها است که تلاش می‌کنیم حمایت‌های خاص را داشته باشیم.

وی همچنین به افزایش توان سوخت‌رسانی دریایی ایران (بانکرینگ) اشاره کرد و گفت: تا سال آینده چندین پروژه بانکرینگ به ارزش صدها میلیارد تومان در دریاهای ایران سرمایه‌گذاری می‌شود.

آخوندی با بیان اینکه بنادر ایران پس‌کرانه‌های مناسب دارند، گفت: بندر شهید رجایی 2450 هکتار و بندر امام خمینی(ره) 11 هزار هکتار پس کرانه دارد که به سرمایه‌گذار خصوصی واگذار می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد: در سه سال اخیر میزان سرمایه‌گذاری در پس‌کرانه‌های بنادر ایران 6 هزار میلیارد تومان بوده است.

وی با تأکید بر اینکه همه بنادر کشور به ریل متصل می‌شوند، گفت: حمل و نقل ترکیبی بین دریا و ریل و دریا و هوا را دنبال می‌کنیم و با ایجاد بندر خشک تلاش می‌کنیم عملیات گمرکی در بنادر ایران انجام شود.

آخوندی با تأکید بر اینکه وضعیت در بخش دریایی مسافری نابسامان است، گفت: به مدیرعامل سازمان بنادر اعلام کرده‌ام که حتی با تخصیص یارانه به این بخش، موضوع سفرهای دریایی و گردشگری دریایی دنبال شود.

وی اظهار داشت: همچنین برنامه‌ریزی کرده‌ایم با توسعه فرودگاه ها و شهرهای بندری حمل و نقل‌های ترکیبی ریل و هوا را دنبال کنیم.

وی با بیان اینکه باید فرهنگ حمل دریایی و تجارت دریایی در ایران ارتقاء یابد گفت: در این حوزه ضعیف عمل کرده‌ایم.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 3مهر1395، کدخبر: 13950703000587: www.farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین