پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۳۵۶۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۹
محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی گفت: زیرساخت‌های حمل و نقل ترکیبی و مسافری در دولت تدبیر و امید به صورت متوازن توسعه یافته‌است و گسترش آن در حوزه دریای خزر و بندرهای حاشیه آن جزو برنامه‌هاست.

شعار سال:وزیر راه و شهرسازی گفت: زیرساخت‌های حمل و نقل ترکیبی و مسافری در دولت تدبیر و امید به صورت متوازن توسعه یافته‌است و گسترش آن در حوزه دریای خزر و بندرهای حاشیه آن جزو برنامه‌هاست.

محمد اسلامی روز پنجشنبه در بازدید از بندر و راه آهن آستارا اظهار کرد: امسال همایش اقتصادی دریای خزر در ترکمنستان برگزار و توافقات لازم برای رونق مسافرت های دریایی بین بندرهای کشورهای حاشیه خزر پایه گذاری شد و اتوبان باکو - آستارای جمهوری آذربایجان با ساخت پل جدید به آستارای ایران متصل خواهد شد.

وی ادامه داد: کریدور شمال- جنوب در توسعه مبادلات تجاری نقش مهمی بر عهده دارد و باید بندرهای کاسپین، انزلی و آستارا به لحاظ ارتباط با کریدور، نقش آفرین باشند.

وی بیان کرد: فراهم شدن زیرساخت ها در بندرهای نوشهر، آستارا و انزلی منجر به پذیرش مسافر برای حمل و نقل دریایی خواهد شد و خوشبختانه بندر آستارا با سرمایه گذاری بخش خصوصی، توسعه یافته است.

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: تجهیز و تقویت بندرهای گیلان باعث افزایش تخلیه، بارگیری و رونق حمل و نقل خواهد شد و با توجه به روابط مناسب اقتصادی ایران و جمهوری آذربایجان، این امر تحقق خواهد یافت.

اسلامی با اشاره به آغاز اجرای ساخت راه آهن رشت-آستارا، اظهار کرد: برای پیشبرد این طرح و تملک اراضی مورد نیاز، به همکاری مردم نیاز است و اقداماتی برای آزادسازی مسیر صورت گرفته است.

وی گفت: ترمینال راه آهن آستارا-آستارا که به دلیل مشکلات فنی متوقف شده بود، از چندی پیش فعال شده و مطالعات ساخت باند دوم جاده آستارا-رشت انجام شده است و با جذب سرمایه گذار، آزاد راه رشت، به آستارا و اردبیل متصل خواهد شد.

حسن رستم زاد فرماندار آستارا هم در این بازدید گفت: پیشبرد طرح راه آهن آستارا-رشت نیازمند همکاری دستگاه های متولی است و این طرح با ارزیابی های زیست محیطی و منابع طبیعی انجام خواهد شد.

راه آهن آستارا-آستارا بین ایران و جمهوری آذربایجان در فروردین ماه سال ۹۷ افتتاح شده و تاکنون قطارهای باری متعددی از روسیه و جمهوری آذربایجان به بارانداز در حال تکمیل آستارا در استان گیلان وارد شده است. بار این قطارها اکنون با حمل و نقل ترکیبی و توسط کامیون ها به نقاط مختلف کشور حمل می شود و بعد از ساخت راه آهن آستارا - رشت و تکمیل کریدور ریلی، انتقال بار از بارانداز راه آهن و بندر آستارا به بندرهای جنوبی با ریل امکانپذیر خواهد شد.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و حاشیه دریای خزر واقع شده است و با جمهوری آذربایجان سه مرز زمینی، دریایی و ریلی دارد.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا،تاریخ انتشار:12دی1398،کد خبر:83617569،www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۴
0
0
در توسعه گردشگری هم میتونه تاثیر خوبی داشته باشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین