پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۲۱۴۲
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۶
۱۴ روز از نشت ایستگاه پمپاژ آب روستای "میدان بزرگ" پلدختر و قطعی آب می‌گذرد اما مسئولان مانند همیشه ابتدا سعی در کتمان ماجرا و سپس وعده‌های آبکی می‌دهند.

شعار سال: شهرستان پلدختر با 73 هزار نفر جمعیت از دو بخش مرکزی و معمولان تشکیل شده است، و روستای میدان بزرگ از روستاهای محروم این شهرستان محسوب می‌شود به طوری که هر ساله بسیج سازندگی در قالب اردوهای جهادی برای ساخت و فراهم آوردن زیرساخت‌های این منطقه به این روستا رفته و کار جهادی انجام می‌دهند ولی اکنون در فصل زمستان این روستا با مشکل کم آبی روبرو شده است.

روستای میدان بزرگ روستایی با 200 خانوار و 700 نفر جمعیت در 18 کیلومتری پلدختر است که ایستگاه پمپاژ آب شرب آن به قول اهالی حدود 14 روز است نشت و سوراخ شده و مردم این روستا را با کم آبی و نگرانی شدید مواجهه کرده است.

بنا به گفته اهالی هر ساله این روستا در فصل تابستان با مشکل کم آبی روبرو بوده ولی اکنون در فصل زمستان این کم آبی نوبر است به طوری که روستا با کمبود آب شرب مواجه شده است.

حرفی که خریدار ندارد

براتعلی محمدی رئیس شورای روستای میدان بزرگ اظهار داشت: ما برای مشکل آب خود به مسئولان آبفار پلدختر مراجعه کردیم ولی هر بار به ما گفتند که بحران آب داریم تا اینکه روستائیان به محل منبع آب روستا رفتند و متوجه شدند که در زیر منبع آب یک نشتی بزرگ ایجاد شده و برای همین آب به روستا نمی‌رسد و روستای میدان بزرگ را با مشکل کم آبی مواجهه کرده است.

وی افزود: اداره آبفار پلدختر چند روز است که روزانه دو تانکر آب را برای روستا می‌آورد که این مقدار آب جوابگوی روستای حدود جمعیت هفتصد نفری میدان بزرگ نیست و روزانه ده تانکر آب برای این مقدار جمعیت نیاز است.

رئیس شورای میدان بزرگ عنوان کرد: ما هر ساله در فصل تابستان با مشکل نبود آب وکم آبی مواجه بودیم ولی اکنون در فصل زمستان با مشکل مواجهه هستیم به طوری که طی چند روز بارندگی خودم یک گالن زیر باران قرارداده وآب ذخیره کردیم تا از آن برای آب شرب و ظرف شستن استفاده کنیم.

نبود آب سلامت ساکنان روستا را تهدید می‌کند

وی بیان کرد: ما چندین روز است که به علت کمبود آب استحمام نکردیم و اهالی روستا آنهایی که وسیله نقلیه دارند از پلدختر آب تهیه می‌کنند ولی ما که وسیله نقلیه نداریم از آب باران استفاده کردیم بنابراین از مسئولان درخواست داریم هرچه سریعتر به مشکل کمبود آب روستای میدان بزرگ رسیدگی شود.

احمد آقا دیناروند دهیار روستای میدان بزرگ پلدختر این باره گفت: روستای میدان بزرگ 14 روز است که آب ندارد ویک قطره آب از لوله‌های آب برای روستا نیامده ما مراجعه کردیم مسئولان مدعی شده‌اند که کم آبی عامل قطع مکرر آب در این روستا است ولی ما خودمان متوجه شدیم که منبع آب سوراخ شده و نشتی دارد واین موضوع را به مسئولان گوشزد کردیم ولی تاکنون این مشکل برطرف نشده وفقط با دو تانکر به روستا آبرسانی می‌کنند که این هم جوابگو نیست.

وی تصریح کرد: این دو تانکر را هم فقط در سر خیابان‌های اصلی قرار می‌دهند کسانی که در خیابان‌های فرعی و آخر روستا قرار دارند باید با هزار زحمت بیایید و با گالن از تانکر آب تهیه کنند، البته اهالی روستا کسانی که وسیله نقلیه دارند از پلدختر آب تهیه می‌کنند؛ چاه آب در روستا وجود دارد ولی آب چاه ها شور وغیر قابل شرب است.

اسم روستای ما درمعادلات مسئولان مغفول مانده است

دیناروند اظهارداشت: مسئولان اهالی روستای میدان بزرگ و مشکلاتشان را ببینند طوری که معلوم است روستای میدان بزرگ درهیچ معادله‌ای در پلدختر قرار ندارد!!جمعیت وجود دارد ولی اسم روستای میدان بزرگ در هیچ برنامه وتصمیم گیری‌های مسئولان مشاهده نمی‌شود وبه حرف مردم روستا اصلا توجه نمی‌شود؛ مردم می‌گویند 13 روز است که آب نداریم ولی هیچ مسئولی اقدام نمی‌کند به نظر شما درگیری داشته باشیم یا مردم را به در اداره مربوطه ببریم بازمی‌گویند کار سیاسی است، ولی مردم مشکل دارند باید برطرف شود.

وی عنوان کرد: شغل اکثر مردم روستای میدان بزرگ دامداری است و حدود 14 هزار راس دام وجود دارد که یکی از قطب‌های دامداری شهرستان پلدختر است ولی هم اکنون ما برای آب دادن به دام‌های خودمان هم مشکل داریم که نیاز است مسئولان سریعتر به این مشکل رسیدگی کنند؟

14 روز است که آب شرب نداریم

دهیار روستای میدان بزرگ پلدختر بیان کرد:اطلاع رسانی قطع آب روستای میدان بزرگ به مدت 13روز در کانال‌های خبری صورت گرفته ولی مسئولان می‌گویند چهار روز است که آب قطع است در صورتی که ما در این روستا زندگی می‌کنیم و آب این روستا 14 روز است قطع است و مسئولان برای رفع مشکل هیچ گونه اقدامی انجام ندادند، منبع آب روستا دوهفته پیش سوراخ شده و یک چاهک حدود شش متری درزیرمنبع آب ایجاد شده است ولی با توجه به اینکه نگهبان هم دارد متوجه این نشتی آب نشده است؛ مسئولان می‌گویند مخزن فلزی می‌آوریم که اگر بخواهند این کار را انجام دهند زمانبر است.

مرتضی کولیوند یکی از اهالی میدان بزرگ نیز گفت: حدود 14 روز است آب روستای میدان بزرگ قطع است ولی مسئولان آبفار پلدختر می‌گویند آب روستا از تاریخ 24 بهمن ماه امسال قطع شده که این مطلب واقعیت ندارد یک هفته قبل از این تاریخ آب روستای میدان بزرگ قطع بوده است ولی کارشناسان آبفار در تاریخ 24بهمن متوجه نشت مخزن و قطع آب شده وآن را گزارش دادند.

کریم میرزایی بخشدار پلدختر نیز گفت: طی سه روزآینده مشکل آب روستای میدان بزرگ را برطرف می‌کنیم؛ قطعی مطلق آب در روستای میدان بزرگ نداشتیم ولی باتوجه به نشت مخزن آب شب‌ها آب به مقدار کم برای روستا رفته است و تا آماده شدن مخزن فلزی که قرار است برای تامین آب روستا نصب کنیم به وسیله تانکر آب رسانی به مردم را انجام می‌دهیم.

قطع آب به دلیل نشت مخزن روستا است

مرتضی کائیدی رئیس آبفار پلدختر در این زمینه اظهارداشت: قطع آب روستای میدان بزرگ به دلیل نشست چاهک ایستگاه پمپاژ درروز سه شنبه 24 بهمن ماه بوده که بعداز اطلاع شرکت آبفار از این موضوع بلافاصله کارشناسان شرکت آبفاربه محل اعزام وطی گزارش کارشناسان علت را نشست زمین که بافت آن گچی بوده اعلام کردند و طی هماهنگی با مدیرعامل شرکت آبفار لرستان و دستور اکید وی فوراً وبدون وقفه آبرسانی به اهالی روستا از طریق تانکرهای سیار آغاز شد.

وی افزود: باتوجه به بافت گچی زمین محل چاهک تصمیم گرفته شد که از مخزن هوایی جهت ایستگاه پمپاژ استفاده شود که طی چند روز گذشته با وجود بارش باران پرسنل امور آبفارپلدختر مخزن هوایی موجود درروستای رنگین بان را جهت آماده نمودن وبرطرف کردن مشکل آب روستا ی میدان به پلدختر حمل کرده و نیز اجرای فونداسیون مخزن پمپاژی توسط پیمانکار شروع شده است، جوشکارمشغول جوش زدن مخزن فلزی است که به محض آماده شدن آن را در محل نصب می‌کنیم البته کمی زمان می‌برد.

آب روستای میدان بزرگ با تانکر تامین می‌شود

رئیس شرکت آبفار پلدختر با اشاره به وجود 145 مشترک آب در روستای میدان بزرگ عنوان کرد: این شرکت وظیفه خود دانسته تا رفع کامل مشکل روستای میدان بزرگ با تانکرهای سیار آب آشامیدنی روستا را تامین کند البته ما فقط آب شرب روستا را تامین می‌کنیم آب دام ها را باید از چاه‌های موجود در خانه‌هایشان تامین کنند.

وی بیان کرد: دو تانکر که ما با آن به روستای میدان بزرگ آبرسانی می‌کنیم متعلق به آبرسانی به کل روستاهای بدون آب سطح شهرستان پلدختر است و بزودی مشکل را حل می‌کنیم؛ بزودی مشکل آب روستای میدان بزرگ را با نصب مخزن فلزی برطرف می‌کنیم و تلاش می‌کنیم هرچه سریعتر این کار صورت بگیرد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار 2 اسفند 96، کد مطلب: 1662523، www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین