پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۴۱۰۲
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۳
قطع آب آشامیدنی روستای پران پرویز پلدختر اهالی این روستای 317 خانواری را با مشکلاتی روبرو کرده است.

شعار سال: یکی از اهالی روستای پران پرویز اظهار داشت: با وجود گرمای طاقت فرسای هوا و روزه ماه مبارک رمضان اهالی روزه دار روستای پران پرویز با مشکل قطعی آب دست و پنجه نرم می کنند.

سارا بازوند افزود: حدود یک ماه است که به خاطر قطعی آب آشامیدنی مجبور به تهیه آب با ظروف مختلف از منازل پایین دست روستا هستیم که آن هم در هنگام روز میسر نیست و باید در شب به ذخیره آب بپردازیم.

یکی دیگر از اهالی روستا می گوید: از ابتدای ماه مبارک رمضان بخشی از مردم روستا با قطعی و بخشی از آن با افت شدید فشار آب آشامیدنی مواجه هستند و اهالی آب مورد نیاز برای طهارت ، وضو و استحمام را از رودخانه کشکان و به سختی تهیه می کنند.

امین بازوند افزود: آب رودخانه کشکان گل آلود است و ممکن است آلوده باشد و مناسب برای استحمام و پوست بدن نباشد بنابر این مردم از این وضعیت به ستوه آمده اند.

یکی دیگر از اهالی روستای پران پرویز پلدختر گفت: اهالی روستا با وجود گرمای 50 درجه مجبور هستند برای استفاده از کولر آبی آب را از رودخانه کشکان به سختی تا منزل حمل کنند و همچنین آب آشامیدنی را با مشقت از روستاهای اطراف تهیه کنند.

عارف رحیمی افزود: برخی از اهالی آب آشامیدنی را از مغازه ها تهیه می کنند و برخی نیز که وسیله نقلیه دارند برای تهیه آب به شهر یا روستاهای اطراف می روند.

رییس شورای اسلامی روستای پران پرویز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اهالی این روستا با وجود گرمای هوا و زبان روزه با مشکلات عدیده ای دست و پنجه نرم می کنند و زیر آفتاب سوزان با مشکل قطعی جدی آب آشامیدنی مواجه هستند.

محرم بازوند افزود:معضل بی آبی روند زندگی روزمره اهالی روستا را در گرمای طاقت فرسا مختل کرده و این مسئله به یک معضل جدی برای ساکنان این روستای محروم تبدیل شده است که آنها از این وضعیت بغرنج بسیار نگران هستند.

وی گفت: اهالی روستا برای تهیه آب آشامیدنی ، بهداشت ، پخت و پز و شستشو با مشکل مواجه و تحمل گرمای طاقت فرسا با دغدغه قطعی آب در این روستا دو چندان شده و زندگی زیر تیغ آفتاب سوزان آنها را سخت در مضیقه و تنگنا قرار داده است.

دهیار روستای پران پرویز نیز اظهار داشت: آب آشامیدنی روستای پران پرویز با یکهزار و 300 نفر جمعیت و 317 خانوار از ابتدای ماه مبارک رمضان تاکنون قطع می باشد.

سجاد بازوند افزود: 40 درصد از اهالی روستا در بالا دست با قطعی آب آشامیدنی مواجه و 60 درصد دیگر افت شدید فشار آب دارند که این مسئله هر روز گستره بیشتری پیدا می کند و مردم آب مورد نیاز خود را از روستاهای اطراف و رودخانه کشکان تهیه می کنند که این امر موجب بروز مشقت زیادی برای آنها است.

وی تصریح کرد: مشکلات موجود روستا به مسوولان شرکت آب و فاضلاب روستایی پلدختر بارها منعکس کردیم ولی تاکنون هیچگونه اقدام عملی صورت نگرفته است.

برای پیگیری بیشتر موضوع به سراغ رییس شرکت آب و فاضلاب روستایی پلدختر رفته و مرتضی کاییدی مشکل قطعی آب آشامیدنی روستای پران پرویز را تایید کرد.

وی اظهار داشت: آب آشامیدنی روستای پران پرویز از چاه های مجتمع سقای کربلا واقع در روستای گل گل در دامنه سلطان کوه به وسیله یک خط فرعی انشعاب چهار اینچ تامین می شود.

کاییدی افزود: مخزن قبلی روستای پران پرویز به دلیل پایین تر بودن از سطح روستا پاسخگو اهالی نبود و در سال 94 مخرن جدید در بالاترین نقطه سطح روستا راه اندازی شد.

وی خاطرنشان کرد: 20 درصد از اهالی روستا علی رغم مخالفت شرکت آبفار مسکن خود را در ارتفاعی بالاتر از مخزن ساخته اند و اکنون آب کافی به این تعداد خانوار نمی رسد.

رییس شرکت آب و فاضلاب روستایی پلدخترگفت: شهرستان پلدختر از نظر کمبود آب یکی از خط قرمزهای استان لرستان است که به طور جدی با مشکل کمبود آب آشامیدنی مواجه است و درهمه روستاهای این شهرستان این مشکل احساس می شود و چاره ای جز صرفه جویی نیست.

وی افزود: برخی اهالی روستای پران پرویز اقدام به درختکاری در محل سکونت خود نموده و برای آبیاری درختان درون منزل و سیراب کردن احشام اقدام به انشعاب غیر مجاز پشت کنتوری نموده اند که این امر در کمبود آب تاثیر دارد.

رییس شرکت آب و فاضلاب روستایی پلدخترگفت: با توجه به این که در ماه مبارک رمضان مصرف آب 2برابر می شود و اهالی با کمبود آب مواجه هستند این شرکت برای برون رفت از این مشکل با تانکر سیار بین اهالی روستا آب آشامیدنی توزیع می کند .

کاییدی افزود: با توجه به این که پمپ با آب دهی بالا موجود نیست برای حل این مشکل راهکار جامع و اساسی نداریم و اهالی می توانند به روال سال های گذشته آب مورد نیاز خود را هنگام شب در تانکرها ذخیره کنند.

شهرستان پلدختر در 120 کیلومتری جنوب غربی مرکز استان لرستان واقع شده است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری جمهوری اسلامی ، تاریخ انتشار 21خرداد 97، کدمطلب: 82939302 ، www.irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین