پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۲۵۱۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۴
عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: متاسفانه به علت عدم برچسب گذاری تراریخته وارداتی مصرف کننده‌ای که محصول را خریداری می‌کند نمی‌داند محصول تراریخته است.

شعارسال: جلال محمودزاده، درخصوص واردات محصولات تراریخته به کشور، اظهار داشت: محصولات تراریخته محصولاتی هستند که تغییر ژنتیک یافته‌اند و با واردات مصرف انسانی و دامی آن کاملا مخالف هستم.

عدم برچسب گذاری محصولات تراریخته ظلم به مصرف کننده است

عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه محصولاتی تراریخته‌ای که وارد می‌شوند فاقد کدگذاری و برچسب هستند، گفت: متاسفانه مصرف کننده که محصول را خریداری می‌کند نمی‌داند محصول تراریخته بوده و این مسئله ظلم به مصرف کننده است.

نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه باید برای واردات محصولات ارگانیک تلاش کنیم زیرا واردات محصولات تراریخته به زیان جامعه است، ادامه داد: اگر مجبور به واردات محصولات تراریخته هستیم باید کدگذاری شوند تا خود مصرف کننده تصمیم‌گیری کند که از محصولات تراریخته استفاده کند یا خیر، متاسفانه در حال حاضر نمی‌توان محصولات ارگانیک و تراریخته را جداسازی کرد.

مصرف تراریخته‌ها توسط دام در گوشت آن تغییر ایجاد می‌کند

وی با اشاره به اینکه در قانون برنامه ششم توسعه واردات تراریخته ممنوع شد اما در لایحه بودجه واردات تراریخته مورد استفاده دام آزاد اعلام شده است، ادامه داد: این مسئله نیز اشتباه است، محصول تراریخته‌ای مانند ذرت و سویا که توسط دام مصرف می‌شود تبدیل به گوشت و شیر می‌شود و همچنین در کیفیت گوشت تاثیرگذار است و در بافت‌های گوشت تغییر ایجاد می‌کند که مصرف آن برای انسان نیز زیان‌ دارد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به‌عنوان یک کارشناس با واردات محصولات تراریخته مصرف دام و انسان مخالف هستم، تصریح کرد: باید دولت از کشورهایی واردات داشته باشد که در آنها محصولات ارگانیک تولید و محصول تراریخته‌ای ندارند.

محمودزاده در پایان در خصوص اینکه مسئول برچسب گذاری محصولات بر عهده چه کسی است، اظهار داشت: این مسئله به سه مجموعه وزارت جهاد کشاورزی، وزارت بهداشت و سازمان استاندارد برمی‌گردد که باید هماهنگی لازم را برای برچسب‌گذاری محصولات تراریخته ایجاد و تراریخته‌ها را از ارگانیک جداسازی کنند.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری خانه ملت، تاریخ انتشار: 30بهمن1396، کدخبر: 371341: www.icana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۰۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
0
0
جالبه مجلسی ها هم فقط نقد میکنن
خوب وزیر بازرگذنی رو ..سازمان هارو بیارید مجلس ازشون سوال کنید.استیضاح کنید..شما مسئولید
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین