پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۳۱۸۳
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۳
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان از افت آب چاه‌های دشت همدان خبر داد و گفت: بدمصرفی، مشکلات کم آبی را افزایش می‌دهد.

شعار سال: منصور ستوده، پبش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از منابع تأمین آب شرب شهر همدان، استفاده از چاه‌های دشت همدان است که این موضوع هماهنگ شده و امسال نیز در برنامه قرار دارد.

وی افزود: چاه‌های کشاورزی که در نزدیکی خطوط انتقال آب و فاضلاب قرار دارد، مورد مذاکره با کشاورزان قرار گرفته و به اجاره گرفته می‌شود تا در اختیار آب‌رسانی قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان بیان کرد: دشت همدان از نظر برداشت‌ها و کم آبی، سطح ایستایی چاه‌ها پایین آمده و 76 حلقه آن فعال است که خیلی روی آن چاه‌ها نمی‌توان حساب کرد.

ستوده با اشاره به اینکه برابر قوانین و مقررات، چاه‌های حفاری شده پس از سال 85 باید پر شوند، گفت: آمار پرونده‌های انسداد در کبودرآهنگ و رزن بالاست.

وی با بیان اینکه در دولت‌های پیش از انسداد چاه‌ها حمایت نمی‌شد، افزود: در حال حاضر حمایت کافی انجام شده و با چاه‌های مجاز استان همدان که برداشت بیش از پروانه بهره‌برداری دارند نیز برخورد می‌شود تا برای حفاظت از منابع آبی استان، گام‌های اساسی و جدی برداشته شود.

ستوده با بیان اینکه وضعیت منابع آبی استان، رضایت‌بخش نبوده و باید حفاظت جدی از منابع موجود انجام شود، مطرح کرد: نیاز است تا همه مردم نسبت به حفظ منابع آبی موجود، احساس تکلیف کرده و بتوان ماه‌ها و سال‌های آینده را مدیریت کرد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان بیان کرد: با توجه به شرایط بی ‌آبی کشور، منابع آبی موجود پاسخگوی بدمصرفی‌ها نبوده و نیاز است تا مردم صرفه‌جویی در مصرف آب را جدی بگیرند.

ستوده با بیان اینکه یک‌هزار چاه غیرمجاز برای انسداد در استان همدان شناسایی شده، تصریح کرد: بدون هیچ مماشاتی، چاه‌های غیرمجاز در استان مسدود می‌شوند تا بتوان منابع آبی زیرزمینی را به تعادل رساند.

وی با اشاره به اینکه اکیپ‌های گشت و بازرسی به طور شبانه‌روزی دشت‌های استان را بازرسی می‌کنند، عنوان کرد: 24 گروه اکیپ گشت و بازرسی در راستای نظارت بر چاه‌های مجاز، جلوگیری از حفر چاه‌های غیرمجاز و برداشت شن و ماسه از رودخانه‌های استان به طور شبانه‌روز دشت‌ها را کنترل می‌کنند.

ستوده با بیان اینکه میزان بارش سال آبی گذشته در همدان بی‌نظیر بوده و در 20 سال گذشته چنین بارشی رخ نداده، گفت: به طور متوسط سالانه شش میلیارد و 388 میلیون مترمکعب حجم نزولات جوی استان همدان است، اما از طرف با 67 درصد تبخیر در استان همدان روبرو هستیم.

وی، حجم آب در دسترس استان همدان پس از تبخیر را دو میلیارد و 680 میلیون مترمکعب عنوان کرد و افزود: سهم آب‌های زیرزمینی از این منابع تجدیدپذیر یک میلیارد و 948 میلیون مترمکعب و سهم آب‌های سطحی 740 میلیون مترمکعب است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ 5 اسفند 96، کد مطلب: 1664931: www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین