پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۲۵۶۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۰
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان همدان با تأکید بر اینکه پیش‌بینی می‌‎شود سال آینده، سالی سخت در تأمین آب باشد، گفت: برای گذر از بحران تأمین آب روستاهای استان همدان در سال آینده 99 حلقه چاه حفر و کف‌شنی خواهد شد.

شعارسال: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان همدان با تأکید بر اینکه پیش‌بینی می‌شود سال آینده، سالی سخت در تأمین آب باشد، گفت: برای گذر از بحران تأمین آب روستاهای استان همدان در سال آینده 99 حلقه چاه حفر و کف‌شنی خواهد شد.

سیدمصطفی هاشمی ، با اشاره به اینکه در حال حاضر چاه و چشمه خارج از مدار نداریم، اظهار کرد: در برنامه سال آینده پیش‌بینی شده 99 چاه جدید حفر و کف‌شکنی شود به‌طوریکه 40 چاه جدید باید حفاری و 59 چاه باید بازسازی شوند البته امیدواریم بارندگی خوبی تا پایان سال صورت گیرد.

وی با بیان اینکه 1162 منبع تأمین آب روستاها در استان وجود دارد، تصریح کرد: در استان همدان 487 حلقه چاه عمیق، 384 حلقه چاه دستی، 229 رشته چشمه و 62 رشته قنات وجود دارد که منبع تأمین آب روستاها هستند.

وی با تأکید بر اینکه به بیش از 20 روستای استان همدان به صورت سیار آبرسانی می‌شود، افزود: به کمتر از یک درصد از جمعیت روستایی استان همدان به صورت سیار آبرسانی می‌شود.

هاشمی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه منابع آب‌های سطحی استان محدود است، نمی‌توانیم از این منبع برای تأمین آب روستاها استفاده کنیم و ناچار به حفر چاه هستیم البته تا جایی‌که امکان داشته باشد از منابع آب‌های سطحی استفاده خواهیم کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان همدان ادامه داد: در راستای استفاده از آب‌های سطحی در تأمین آب شرب روستاها برنامه احداث مجتمع در سد سرابی تویسرکان، سد کلان ملایر و سد گرین نهاوند طراحی شده به‌طوریکه سالانه یک میلیون مترمکعب آب از سد سرابی برای روستاها درنظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: همچنین برنامه‌ریزی شده آب شرب 34 روستا از سد کلان ملایر و 48 روستا با احداث مجتمع آبرسانی در سد گرین نهاوند تأمین شود که جزء برنامه‌های بلندمدت شرکت آب و فاضلاب روستایی استان همدان است.

هاشمی بیان کرد: با انتقال آب از سد تالوار به استان همدان نیز 110 روستای شهرستان‌های کبودراهنگ و همدان که در مسیر قرار دارند، آبرسانی خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه شاخص بهره‌مندی روستاهای کشور از آب شرب 77 درصد است، خاطرنشان کرد: شاخص بهره‌مندی از آب شرب در روستاهای استان همدان 72.62 درصد است که برای جبران این عقب‌ماندگی از اعتبارات متوازن ملی استفاده خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان همدان با بیان اینکه فاضلاب روستایی طرح جدیدی در شرکت آبفار است، اذعان کرد: تعداد روستاهای برخوردار از فاضلاب در کشور کمتر از یک درصد است به طوریکه شاخص بهره‌مندی روستاها از شبکه فاضلاب 0.36 درصد بوده در حالیکه این شاخص در استان همدان 0.68 درصد است.

هاشمی یادآور شد: در بحث فاضلاب روستایی اولویت استان همدان روستاهای بالادست سدها به ویژه سد اکباتان و روستاهای حاشیه‌شهرهاست که در حال حاضر فاضلاب روستای شورین و چشمه‌ملک به شبکه فاضلاب شهر همدان منتقل شده است.

وی از مشترکین روستایی خواست در مصرف بهینه آب کوشا باشند و تأکید کرد: با توجه به اینکه امسال بارش‌های مناسبی رخ نداده است پیش‌بینی می‌شود مشکلاتی در تأمین آب روستاها در سال آینده داشته باشیم بنابراین توصیه می‌شود روستائیان از آب شرب برای غیرشرب و آبیاری استفاده نکنند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان همدان اظهار کرد: شرکت آب و فاضلاب روستایی به مشترکینی که آب شرب را در بخش غیرشرب مصرف کنند، اخطار داده و در صورت عدم توجه از طریق مراجع قضایی اقدام خواهد شد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 6 اسفند 1396، کدخبر: 96120602539، www.isna.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Romania
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۷
0
0
اگر الگویه مصرف خود را تغییر ندهیم و همینطور بی رویه از اب مصرف کنیم با خشک شدن این چاها احیا شدنشا دیگر به این راحتی ها نیست و باید در این شرایط حساس کم ابی توسط مهندسین محیط زیست یا کشاورزی الگوی مصرف ازائه شود
ن.ف83
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۳۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۱
0
0
بهتر نیست این هزینه هارو برای تجهیز صنایع کشاورزی بکنیم و ابیاری مکانیزه رو در شهر گسترش بدیم؟
س.د۷۶
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین