پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۳۱۸۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۲
فرماندار سمیرم گفت: حفر چاه های غیر مجاز ضربه مهلکی بر منابع آبی شهرستان وارد کرده که جبران آن به راحتی ممکن نیست.

شعار سال: محمد حسین نصرتی اظهار کرد: حفر چاه سال هاست که در این شهرستان مطرح و مجوزهایی صادر شده اما در این شرایط خشکسالی این عوامل بویژه چاه های غیرمجاز آثار مخرب زیادی برای آب و خاک شهرستان دارند.

نصرتی با بیان اینکه برداشت از سفره های زیر زمینی آب و حفر چاه ها خطه زیبا و بکر سمیرم را متضرر کرد گفت: علاوه بر این مشکلات ، انتقال آب نیز مدتی است مطرح شده اما باید بار دیگر تاکید کنیم اولویت اول تامین آب برای خود شهرستان و در صورت وجود آب مازاد انتقال برای دیگر نقاط است که البته با وجود کم بارشی امسال این موضوع هم منتفی است.
وی با تاکید بر برخورد قانونی و قاطع با متخلفان و حفاران چاه های غیر مجاز اظهارکرد: مدیریت جهاد کشاورزی باید نظارت همه جانبه و روزآمدی بر این موارد داشته باشد و امور مرتبط با این موضوع را به اطلاع رسانه ها برساند.
فرماندار شهرستان سمیرم با اشاره به اینکه نمونه این تخلفات را می‌ توان در منطقه آبادگران شمال سمیرم در وسعتی هفت هکتاری دید ، افزود: برنامه بلند مدت و کارشناسی شده در این دست مسائل بسیار راهگشاست و می توانست بهتر انجام شود تا امروز شاهد این وضعیت بحرانی نباشیم.
نصرتی افزود: برنامه ‌ریزی برای استفاده از آب های پایدار در بخش شرب منطقه با توجه به ادامه خشکسالی و کمی بارش در سال زراعی جاری ضروری است.
شهرستان سمیرم با چهار محدوده مطالعاتی (دشت) قبرکیخا، سمیرم، وردشت وکُمه جزو حوضه آبریز کارون بزرگ محسوب می شود و دارای 19 هزار هکتار باغ، 15 هزار هکتار زمین زراعی، 455 هزار هکتار عرصه ملی و 330 هزار هکتار مرتع و جنگل های طبیعی است.
سالانه بطور متوسط حدود 300 هزار تن انواع سیب درختی مرغوب در این شهرستان تولید ودر بازارهای داخلی و خارجی عرضه می شود.
سمیرم با افزون بر 100هزار جمعیت در 160 کیلومتری جنوب استان اصفهان و 164 کیلومتری یاسوج واقع شده است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری سیناخبر، تاریخ 5 اسفند 96، کد مطلب: 102671: www.sinakhabar.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۰
0
0
واقعا انقدری که اب های زیر زمینی دچار کاهش شدن که گاهی پیاده رو ها به دلیل نبود استحکام فرو میریزه
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین