پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 03
کد خبر: ۱۱۳۳۲
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۴
عضو هیئت رئیسه خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: در حال حاضر بزرگ‌ترین خدمتی که یک مجلس مقتدر می‌تواند انجام دهد خروج کشور از رکود حاکم بر بازار و توسعه بخشیدن به اقتصاد کشور است.

شعارسال: محمد استادی با اشاره به اینکه مجلسی کارآمد است که خارج از مسائل محلی متمرکز شود، اظهار کرد: با توجه به زمان تبلیغات برای انتخابات پیش رو می‌بینیم که بسیاری از کاندیدها برای افزایش آرای خود به مردم وعده‌های محلی می‌دهند در حالیکه باید نگاه کلانی به قضایا داشته باشند و مسائل اصلی را از مسائل فرعی تشخیص دهند.

وی با بیان اینکه اکنون بزرگ‌ترین دغدغه فعالان اقتصادی رکود سنگین حاکم بر بازار است، ادامه داد: مهم‌ترین کمکی که یک مجلس کارآمد می‌تواند به مردم کند، توسعه اقتصادی و از بین بردن رکود حاکم است.

استادی در مورد راهکارهای اصلی رفع رکود حاکم عنوان کرد: متأسفانه در حال حاضر در بخش تولید سرمایه‌گذاری انجام نمی‌شود و سرمایه‌گذاری‌های که قبلاً انجام گرفته به مشکل برخورده‌اند که این مشکلات با سرمایه‌گذاری جدید رفع می‌شود بنابراین باید شرایط برای ورود و سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاران خارجی فراهم شود و در میان سرمایه‌داران داخلی که عضو مولد در چرخه اقتصادی هستند اطمینان لازم ایجاد شود.

عضو هیئت رئیسه خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با تأکید بر اینکه باید اطمینان لازم برای فعالیت سرمایه‌گذاران خارجی در کشور فراهم شود، تصریح کرد: نباید از انگ‌زدن و اینکه گمان شود نگاه ما به دست خارجی‌ها است، ترسید.

وی عنوان کرد: خصوصی‌سازی باید به شکل گسترده و واقعی انجام شود و بخش‌های کلیدی و حساس اقتصاد در اختیار بخش خصوصی قرار گیرد چون بخش خصوصی به رغم عدم وجود نیاز به سرمایه، اطمینان کافی به منظور سرمایه‌گذاری را ندارند.

استادی با اشاره به قوانین مفیدی که تاکنون در بهبود شرایط اقتصادی تصویب شده است، ‌اضافه کرد: دو قانون حمایت از سرمایه‌گذار خارجی و بهبود فضای کسب و کار قوانینی هستند که باید اجرا شوند تا وضعیت اقتصادی کشور بهتر شود بنابراین لازم است تا مجلس پیگیری و مطالبه دو قانون فوق را از دولت داشته باشد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار خبر 4 اسفند 1394، کدمطلب: 13941204000981، www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین