پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۳۳۴۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۷
رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون جهادکشاورزی خبر داد:اختصاص تسهیلات ۲ هزار میلیارد تومانی برای نوسازی ناوگان بخش کشاورزی در سال ۹۷

شعارسال: رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون وزارت جهادکشاورزی پیش بینی کرد: سال آینده ۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای توسعه مکانیزاسیون کشاورزی اختصاص یابد.

کامبیز عباسی افزود: از این مبلغ ۱۲۰۰ میلیارد تومان از محل خط اعتباری و نزدیک به ۸۰۰ میلیارد تومان از محل قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری با کامزد چهار تا ۶ درصد تامین شود.

وی اظهار داشت: اولویت در پرداخت تسهیلات ارزان قیمت با نرخ کارمزد چهار تا ۶ درصد با فناوری های نوین در بخش کشاورزی است.

رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی تصریح کرد: ظرف پنج سال اخیر ماهانه ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیارد تومان در حوزه مکانیزاسیون کشاورزی سرمایه گذاری شده که معادل ۱۰ برابر سرمایه گذاری دولت قبلی(دهم) در بخش مکانیزاسیون است.

بنا بر اعلام وزارت جهادکشاورزی، عباسی افزود: با این میزان سرمایه گذاری در دولت های یازدهم و دوازدهم ضریب مکانیزاسیون به ۱٫۶۲ اسب بخار در هکتار رسیده است.

در دولت یازدهم ردیف اعتباری مستقلی به بخش مکانیزاسیون کشاورزی تعلق گرفت به شکلی که برای پروژه تجهیز و نوسازی ناوگان ماشینی بخش کشاورزی با محوریت اقتصاد مقاومتی از نیمه دوم سال ۱۳۹۲ به تدریج چهار خط اعتباری به این بخش اختصاص یافت.

خط اول اعتباری در سال ۱۳۹۲ به ظرفیت هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال(۷۵۰ میلیارد تومان)، خط دوم اعتباری به میزان هشت هزار میلیارد ریال (۸۰۰ میلیارد تومان) در سال ۱۳۹۳، خط سوم اعتباری در سال ۱۳۹۴ به میزان ۱۰ هزار میلیارد ریال( یک تریلیون تومان) و خط اعتباری چهارم در سال ۱۳۹۵ به مبلغ ۱۲ هزار میلیارد ریال(۱۲۰۰ میلیارد تومان) تخصیص یافته است.

در دولت دوازدهم نیز خط اعتباری ۱۵ هزار میلیارد ریالی برای توسعه و نوسازی ماشین‌آلات کشاورزی در سال ۱۳۹۶ به این بخش تعلق گرفت.

این درحالیست که آمارها نشان می دهد سالانه ۲۵ هزار میلیارد ریال تقاضای تسهیلات برای توسعه و نوسازی ماشین آلات کشاورزی وجود دارد.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت خبری اگروفودنیوز، تاریخ انتشار: 7اسفند1396 ، کدخبر: 1982:. agrofoodnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۳۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۰
0
0
تشویق هرچه بیشتر سرمایه گذاران به سمت این بخش و سعی در تغییر و تحولش بسیار میتونه تبعات خوبی رو باخودش به همراه داشته باشه حتی در نهایت میشه مهاجرت روستاییان رو به شهر ها هم کمتر کنه
ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین