پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۳۳۷۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۵
رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان ایذه از مرمت کامل آثارتاریخی آیاپیر این شهرستان خبرداد.

شعار سال: ایوب سلطانی ضمن بیان این مطلب اظهارداشت: کارشناسان پایگاه جهانی تخت جمشید کار مرمت و بازسازی آثار تاریخی پایگاه آیاپیر شهرستان ایذه را به طور صددرصد انجام دادند. این آثار هم اکنون در همین پایگاه تحت مراقبت هستند.

سلطانی افزود: برای محافظت و نگهبانی از این آثار ارزشمند فرد جدیدی به سازمان معرفی شده که در حال بررسی سوابق و سلامت روانی این فرد از طریق حراست سازمان میراث هستیم.

وی گفت: هم اکنون در حال ساختن یک مخزن امن برای نگهداری این آثار در پایگاه آیاپیر شهرستان ایذه هستیم که ظرف یک ماه آینده آماده خواهد شد و آثار تاریخی به آن مکان منتقل خواهند شد.

سلطانی در خصوص روند مراحل قانونی نگهبان خاطی که به آثار تاریخی آسیب رساند، اظهار داشت: این فرد پس از دستگیری هم اکنون با وثیقه 200 میلیون تومانی آزاد شده و مراحل قانونی پروند‌ه‌اش در حال گذراندن است.

بر اساس این گزارش در شامگاه هفتم بهمن ماه سالجاری در پایگاه میراث فرهنگی آیاپیر ایذه، تعدادی از آثار تاریخی از دوره اشکانی تا معاصر به دست نگهبان این پایگاه آسیب جدی دیدند. این آثار شامل تعدادی سنگ قبرهای متأخر اسلامی، هاون سنگی، بام غلطان، پایه ستون و سنگ آسیاب بودند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری کار ایران ، تاریخ انتشار 3اسفند 96، کدمطلب:596605، www.ilnanews.com


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Switzerland
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۰
0
0
اینجا اشاره ای به این نکردید که نگهبان ازعمد آیا این اشیا را صدمه زده است یا خیر
ا.ح75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
0
0
ع.ق74
تاریخ تاریخ تاریخ
این گنجینه عظیم پند و عبرت برای ما و موجب افزایش تامل در وضع فعلی
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین