پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۴ - 2025 May 15
کد خبر: ۱۱۳۴۴۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۸
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه در امور تربیتی موضوعات تربیتی فرع تلقی شده و اصل را بر آموزش گذاشته‌اند، گفت: در حال حاضر نظام آموزشی نتوانسته است نیازهای معنوی و اعتقادی دانش‌آموزان را تأمین و نهادینه کند.

شعارسال: محمد اسماعیل سعیدی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس، در خصوص «وضعیت امور تربیتی در آموزش و پرورش»، اظهار داشت: امور تربیتی یادگار شهید رجایی است و در آن زمان برای اینکه نظام آموزشی بتواند هم‌زمان با دو بال آموزش و پرورش پرواز کند، نظام پرورشی را راه‌اندازی کردند.

وی ادامه داد: این موضوع با فراز و فرودهایی همراه بود و در دوره اصلاحات آن را منحل کردند که یک خطای استراتژیک بود و بعد از آن، امور تربیتی احیا شد، اما در حال حاضر متأسفانه بهای لازم را به این موضوع نمی‌دهند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس اضافه کرد: ما نمی‌گوئیم که امور تربیتی بی‌نقص بوده است، اما صورت مسئله بسیار مهم است و نیاز بود اگر ایراداتی وجود دارد آن را برطرف کنند نه اینکه با کلیت امور تربیتی طوری رفتار شود که به حاشیه برود.

سعیدی یادآور شد:‌ در حال حاضر نظام آموزشی نه تنها نتوانسته است نیازهای معنوی و اعتقادی دانش‌آموزان را تأمین و نهادینه کند، بلکه با این شرایطی که ایجاد کرده ، در دانش‌آموز و خانواده‌ها موجب استرس شده است.

وی بیان داشت: این استرس با توجه به وجود کنکور و هدایت دانش‌آموزان به آموزشگاه‌ها و کلاس‌های فوق برنامه، به مشکلی برای آنها و والدین تبدیل شده و باید امور تربیتی بتواند نیازهای معنوی، اجتماعی و پرورشی دانش‌آموزان را تأمین کند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس متذکر شد: این نیاز وجود دارد که وزارت آموزش و پرورش و دولت اهمیت خاصی را به امور تربیتی بدهند و این موضوع به سطحی برسد که بتواند نیازهای مختلف دانش‌آموزان را برآورده کند.

سعیدی در خصوص «راهکار عملی افزایش کیفیت امور تربیتی در آموزش و پرورش»، خاطرنشان کرد: باید امور تربیتی در مدارس و کلاس‌های درس نهادینه شود و موضوعی خارج از آموزش تلقی نشود؛ در حالی که الان برخی طوری فکر می‌کنند که اگر برای دانش‌آموز امور تربیتی لحاظ نشود، موضوع مهمی نیست.

وی با بیان اینکه در امور تربیتی موضوعات تربیتی فرع تلقی شده و اصل را بر آموزش گذاشته‌اند، گفت: از یک طرف مراکز تربیت معلم را جمع کرده‌اند؛ در حالی که باید بتوانیم معلمی را تربیت کنیم که در عین حال که باید دروس مختلف را تدریس کند،‌ موضوعات پرورشی و تربیتی را نیز بداند و صرف اینکه فقط معلم پرورشی مسئول امور تربیتی است، درست نیست.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 10اسفند1396 ، کدخبر: 13961209001194: www.farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۱
0
0
این نوع اموزش اموزش غربیه که ما کور کورانه تقلید کردیم
اصلاح ساختار اموزش و پرورش و ساختش بر اساس علوم اسلامی باعث میشه تربیت در بهترین مدل شکل میگیره
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین