پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
دوشنبه ۰۹ تير ۱۴۰۴ - 2025 June 30
کد خبر: ۱۱۲۶۶۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۸
یک روانشناس کودک، تصمیم آموزش و پرورش برای حذف آزمون ورودی مدارس خاص را اقدامی صحیح عنوان کرد و گفت حذف این آزمون عاملی بر کاهش استرس دانش آموزان است.

شعارسال : فاطمه قاسم‌زاده با اشاره به تصمیم آموزش و پرورش مبنی بر حذف آزمون ورودی مدارس خاص گفت: آموزش وپرورش برای حذف آزمون ورودی مدارس خاص اقدام درستی انجام داده است. هم‌اکنون آموزش فراگیر روشی است که در دنیا در مدارس انجام می‌شود به این معنی که دانش‌آموزان در این شیوه آموزشی از یکدیگر جدا نمی‌شوند و در کنار یکدیگر ادامه تحصیل می‌دهند.

این روانشناس حوزه کودکان گفت: در آموزش فراگیر دانش‌آموزان با سطح تحصیلی قوی، متوسط و ضعیف در کنار یکدیگر تحصیل می‌کنند و دو هدف آموزش و پرورش در مدارس دنبال می‌شود چرا که کودکان علاوه بر مسایل آموزشی باید جنبه‌های رشد اجتماعی و عاطفی را نیز در مدارس فراگیرند.

وی با بیان اینکه مدارسی طبیعی هستند که در آن دانش‌آموزان قوی، ضعیف و متوسط در کنار یکدیگر حضور داشته باشند و تحصیل کنند، افزود: بنابراین در نظام آموزشی که آموزش به صورت فراگیر ارائه می‌شود، ایجاب می‌کند که دانش آموزان در کنار یکدیگر قرار بگیرند و جداسازی یا طبقه‌بندی نشوند تا اهداف نظام آموزشی محقق شود.

قاسم‌زاده تأکید کرد: یکی از مأموریت‌هایی که باید در مدارس دنبال شود، پرداختن به علایق دانش‌آموزان و پرورش آن است که این موضوع با جداسازی دانش‌آموزان در مدارس خاص محقق نمی‌شود بلکه آن‌ها در کنار یکدیگر استعداد خود را رشد دهند.

این روانشناس همچنین حذف آزمون ورودی مدارس خاص را عاملی بر کاهش استرس دانش آموزان عنوان کرد و گفت: به اعتقاد من نباید موضوعی تحت عنوان تیزهوش مطرح شود چرا که این مسأله موجب استرس دانش آموزان در سنین پایین می‌شود و آن‌ها را از سال‌های کودکی و نشاط دور می‌کند و استرس همواره همراه آن‌ها خواهد بود. بنابراین حذف آزمون ورودی این مدارس را می‌توان عاملی برای کاهش استرس میان دانش آموزان دانست.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری پانا، تاریخ انتشار: 6 اسفند 1396، کدخبر: 801492، www.pana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۱۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۸
0
0
به شرطی که تمامی مدارس دولتی باشند و کیفیت اموزش در همه جا یکسان باشه نه در شرایطی که مدارس دولتی ضعیف ترین مدارس هستن
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین