پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۳۸۹۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۴
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه آمریکا بعد از برجام 17 بار ایران را تحریم کرده، گفت: پیش نویس طرح تحریم جدید علیه سپاه، خصمانه، ناقض برجام و خلاف قوانین بین المللی است.

شعارسال: سید حسین نقوی حسینی نماینده ورامین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تهیه پیش‌نویس طرح تحریم‌های جدید ایران در مجلس آمریکا و تحریم سپاه و تلاش برای جلوگیری از عضویت ایران در سازمان تجارت جهانی و سایر نهادهای بین‌الملی، گفت: این اقدامات مقامات آمریکایی ادامه همان اقدامات خصمانه آنهاست که بعد از برجام و توافق با ایران هم ادامه یافته است.

وی با اشاره به جایگاه سپاه در نظام جمهوری اسلامی ایران و قدرت این نهاد مردمی در منطقه افزود: هدف آمریکائیها ایجاد محدودیت برای سپاه پاسداران است و می خواهند با عملیاتی کردن پروژه انزوای ایران و سپاه که در دستور کار خود دارند، ایران را تحت فشار بگذارند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: این اقدامات آمریکائیها نشان می دهد که آمریکا در پسا برجام هم دشمن شماره یک ایران است ولو اینکه با ایران توافق کنند.

نقوی حسینی تاکید کرد: اگر آمریکا تحریم جدید علیه ایران و سپاه پاسداران را تصویب و اجرایی کند، قطعا مجلس شورای اسلامی به این موضوع ورود می کند و به دستگاه دپیلماسی توصیه های لازم را خواهد داشت.

وی افزود: در حال حاضر هم مجلس، هم دولت و همه ارکان نظام ایران بر این نظر هستند که آمریکا جز دشمنی اقدامی نمی کند.


آمریکا بعد از برجام 17 بار ایران را تحریم کرد/ تحریم جدید علیه سپاه نقض برجام و قوانین بین المللی است


اد رویس، رییس کمیته‌ی روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا و الیوت انگل، عضو ارشد این کمیته پیش نویس طرح تحریم جدید علیه ایران را تهیه کردند.

این طرح در صورت تصویب، به دولت آمریکا اجازه می‌دهد تا همه‌ شرکت‌هایی را که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آن کمتر از ۵۰ درصد سهام دارد، مورد تحریم قرار دهد.

در کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا نام «قانون طرد اقتصادی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران» را برای تحریم های جدید انتخاب کرده‌اند خواستار گسترش تحریم‌ها علیه ایران در زمینه‌های مختلف است.

بخش دیگری از این طرح به ممانعت از پیوستن ایران به سازمان تجارت جهانی اختصاص یافته و خواستار انجام اقداماتی در این راستا شده است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت تحلیلی – خبری الف، تاریخ انتشار: 12 اسفند 1396، کدخبر: 3961212102، www.alef.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United States
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۳
0
0
اگه ااین تحریم ها واقعا نقض برجام باشد ایران سریعا باید از این توافق خارج شود ، چرا که ماندن در این توافق نفعی برای ایران ندارد
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین