پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۴۲۶۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۱:۱۱
وزیر بهداشت گفت:‌ یکی از مؤلفه‌هایی که در چهار دهه گذشته کمتر به آن عمل شده توجه به رفاه اجتماعی است که بسیاری از مسائلی که امروز باعث شرمندگی ما می‌شود به دلیل همین موضوع است.

شعارسال: سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی،‌ وزیر بهداشت در اجلاس سراسری مدیران سازمان بیمه سلامت ایران اظهار کرد: در قانون برنامه چهارم، پنجم و ششم توسعه بر تجمیع منابع بیمه‌ها تاکید شد که در این قانون باید خدمات متناسب با منابع تعریف شود و خوشحالیم که با انتقال سازمان بیمه سلامت به وزارت بهداشت، بخشی از نظر قانونگذار محقق شده است.

وی افزود: سری بودجه برای بیمه سلامت نباید وجود داشته باشد حتی یک ریال کسری هم قابل قبول نیست،‌همچنین برای جلوگیری از کسری بودجه بیمه سلامت ایران باید بسته خدمات متناسب با منابع تعریف شود و یا دولت و مجلس، اعتبارات لازم را در نظر بگیرند تا مدیران این سازمان به سوء تدبیر، متهم نشوند.

هاشمی یادآور شد: در سال 97، سازمان بیمه سلامت نباید کسری بودجه داشته باشد البته زیان انباشته وجود دارد که متاسفانه در بودجه دیده نشد،‌افزایش تعرفه‌های پزشکی در بودجه سال آینده دیده نشد و این قابل دفاع نیست از سوی دیگر نرخ ارز در طول سه ماه، 30 درصد افزایش یافته که این افزایش نرخ ارز بر قیمت تجهیزات، دارو و مواد اولیه وارداتی، تاثیر گذار است.

وزیر بهداشت ادامه داد: در مورد تعرفه‌های پزشکی به قانون بی توجهی شد چرا که باید قبل از تقدیم بودجه، مصوب می‌شد، افزایش تعرفه در صورت تصویب دولت، در بودجه سال آینده سازمان بیمه سلامت، دیده نشده که می‌تواند منشا کسری بودجه باشد.

هاشمی با اشاره به اینکه یکی از ملاک‌های دولت‌های خوب و بد در دنیا، رفاه اجتماعی است،‌ افزود: در چهار دهه گذشته در مورد رفاه اجتماعی خیلی صحبت کرده‌ایم اما کمتر عمل کرده‌ایم،‌ شهید رجایی با طرح معروف خود اولین گام را در جهت رفاه اجتماعی برداشت و ای کاش آن مسیر ادامه پیدا می‌کرد.

وی ادامه داد: علیرغم ایجاد نهادهای انقلابی مانند حساب 100 امام، بنیاد شهید، کمیته امداد امام خمینی(ره) و دستگاه‌های حمایتی مانند بیمه‌ها و سازمان بهزیستی اما هنوز مشکلاتی در حوزه رفاه اجتماعی در کشور وجود دارد.

هاشمی گفت: دبروز با کودکان شین آبادی دیدار داشتم و این کودکان به دلیل بی تدبیری آموزش و پرورش وقت، دچار سوختگی شدند اما اگر قصه پرغصه آنها برای دریافت ابتدایی‌ترین خدمات را می‌شنیدید، متوجه می‌شدید که در تامین رفاه اجتماعی، هنوز ناکارآمد هستیم،‌ همه موضوعات رفاه اجتماعی، در یک بیمه خوب خلاصه می‌شود که بتواند از مردم در زمان درماندگی و نیاز، حمایت کند.

وزیر بهداشت ادامه داد: اگر رفاه اجتماعی به معنای واقعی وجود داشت، نباید شاهد بسیاری از مشکلات مانند آسیب‌های اجتماعی که باعث شرمندگی است، می‌بودیم و این آسیب‌ها، بخش غیرقابل قبول کارنامه 40 ساله کشور است،‌ بیمه سلامت ایران حتما باید تخصصی شود، ریسک پذیر باشد و از قالب صندوق بیرون بیاید و حتما لازم است که بخوانیم، بیاموزیم و از تجربیات موفق بشری استفاده کنیم.

وی اظهار کرد: امیدواریم بیمه تامین اجتماعی و نیروهای مسلح در موضوع تخصصی کردن بیمه با بیمه سلامت همراهی کنند و از رسیدگی صرف به اسناد و کارهای شکلی دست بردارند، همچنین از دکتر لاریجانی و نمایندگان مردم در مجلس تشکر می‌کنم که بخش عمده‌ای از نگرانی‌های وزارت بهداشت در بودجه، قانون الحاق و برنامه ششم توسعه را برطرف کردند و اگر مجلس شورای اسلامی همچنان، مسیر پرسشگری و نظارت را دنبال کند، وضعیت کشور بهبود پیدا می‌کند، در 5 سال گذشته که در وزارت بهداشت مسئولیت داشتم، شاهد توجه وافر دکتر لاریجانی به تامین سلامت مردم، مراقبت و تامین حقوق مردم در چارچوب قانون به ویژه اصل 29 قانون اساسی بوده‌ام.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری آنا، تاریخ انتشار: 14اسفند1396، کدخبر: 352941: www.ana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Switzerland
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
0
0
اقای هاشمی شما لطفا قوت بیمه سلامت را به قبل خودش برگردانید خلی از مردم برای درمان بیماری های خود پول ندارند
ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین