پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۴۳۴۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۴:۱۷
سرانجام زمان اعلام برندگان نودمین دوره اسکار معتبرترین و قدیمی‌ترین جایزه سینمایی جهان فرا رسید.

شعارسال: نودمین دوره اهدای جوایز سینمایی اسکار با اجرای جیمی کیمل مجری سرشناس برگزار و جوایز به برندگان اهدا شد.

جیمی کیمل مراسم را طبق معمول با شوخی آغاز کرد. او با کنایه از ناآگاهی موجود در هالیوود گلایه کرد و گفت: «ما در هالیوود فیلمی به نام «زنان چه می‌خواهند» می‌سازیم که نقش اولش را یک مرد به نام مل گیبسون بازی می کند.»

کیمل در آغاز مراسم از فرصت استفاده کرد و با رویداد جنجالی اشتباه اعلام کردن برنده سال گذشته هم شوخی کرد. او در این باره خطاب به نامزدهای جوایز گفت: «اگر نام خود را شنیدید، اندکی صبر کنید و از جایتان بلند نشوید. به هر حال ما سال گذشته مشکلاتی در این زمینه داشتیم به ما فرصت بدهید.»

نخستین جایزه نودمین دوره مراسم اسکار، جایزه بهترین بازیگر مرد نقش مکمل است که وایولا دیویس بازیگر برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر زن نقش مکمل سال گذشته برای اهدای آن روی صحنه حاضر شد.

در این بخش اسکار بازیگر نقش مکمل مرد برای بازی در «سه بیلبورد» به سم راکول اهدا شد.

راکول جایزه اش را به فیلیپ سیمور هافمن بازیگر سرشناس هالیوودی که سال ۲۰۱۴ از دنیا رفت تقدیم کرد.


سم راکول

جایزه بهترین چهره‌پردازی را گال گدوت بازیگر «زن شگفت‌انگیز» و آرمی همر اعلام کردند. این جایزه به فیلم «تاریک ترین ساعت» رسید که گری اولدمن در آن با گریمی سنگین نقش چرچیل را بازی می کند.


گریم گری اولدمن در نقش چرچیل

جایزه اسکار بهترین طراحی لباس را فیلم «نخ خیال» تازه ترین فیلم پل توماس اندرسون از آن خود کرد.

برنده جایزه بهترین فیلم مستند بلند را گرتا گرویگ کارگردان فیلم «لیدی برد» معرفی کرد. در حضور چهره های سرشناسی چون آنیس واردا جایزه این بخش را فیلم «ایکاروس» از آن خود کرد. دوپبنگ برای برنده شدن در رقابت های ورزشی جانمایه مستند برنده اسکار امسال است. سازندگان مستند «ایکاروس» جایزه خود را به دکتر گریگوری راچنکوف تقدیم کردند که با افشاگری از دویپنگ سیستماتیک در روسیه پرده برداشت.


نمایی از مستند برنده اسکار

جایزه بهترین تدوین صدا در نودمین دوره اسکار به فیلم «دانکرک» اثر جنگی کریستوفر نولان اهدا شد.

جایزه بهترین صداگذاری نیز به فیلم «دانکرک» اهدا شد.


نمایی از فیلم دانکرک

جایزه بهترین طراحی صحنه را فیلم «شکل آب» اثر تحسین شده گیرمو دل تورو دریافت کرد.این نخستین جایزه «شکل آب» در شب نودمین دوره اسکار است. این فیلم در ۱۳ مورد نامزد دریافت جایزه است.


نمایی از فیلم شکل آب

جایزه بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان به فیلم «زنی شگفت انگیز» از شیلی اهدا شد.

ماهرشالا علی برنده اسکار بهترین بازیگر مرد نقش مکمل سال گذشته برای معرفی برنده جایزه بهترین بازیگر زن نقش مکمل روی صحنه حاضر شد و جایزه این بخش را برای بازی در «من، تونیا» به آلیسون جنی اهدا کرد.


آلیسون جنی در نمایی از من، تونیا

جایزه بهترین انیمیشن کوتاه را فیلم «بسکتبال عزیز» به خانه برد. کوبی برایانت ستاره سرشناس لیگ بستکبال آمریکا برای دریافت جایزه روی صحنه حاضر شد.


کوبی برایانت ستاره بسکتبال و گلن کین انیماتور مشهور دیزنی که در همکاری با هم «بسکتبال عزیز» را خلق کردند

جایزه بهترین انیمیشن بلند نیز همانگونه که پیش بینی می‌شد به انیمیشن «کوکو» اهدا شد.


انیمیشن برنده اسکار «کوکو»

اسکار بهترین جلوه‌های ویژه تصویری را فیلم «بلید رانر ۲۰۴۹» از آن خود کرد.

متیو مک‌کانهی برای معرفی برنده جایزه بهترین تدوین روی صحنه اسکار حاضر شد. جایزه اسکار بهترین تدوین نیز به «دانکرک» اهدا شد. این سومین اسکار فیلم «دانکرک» در نودمین دوره این جوایز است.

جایزه بهترین مستند کوتاه به مستند «بهشت ترافیک سنگین در خیابان ۴۰۵ است» تعلق گرفت.

جایزه بهترین فیلم کوتاه را «کودک خاموش» از آن خود کرد.

جایزه بهترین فیلمنامه اقتباسی برای فیلمنامه «با نام خودت صدایم کن» به جیمز آیوری اهدا شد.آیوری با پیراهنی که تصویر تیموتی شلمی بازیگر نقش اول فیلم روی آن نقش بسته است روی صحنه حاضر شد.

جیمز آیوری در ۸۹ سالگی رکورد پیرترین برنده اسکار را به نام خود ثبت کرد. او چند بار نامزد این جایزه شده اما تا پیش از این هرگز دستش به جایزه نرسیده بود. او نویسنده فیلمنامه «بازمانده روز»‌ است.

نیکول کیدمن برای معرفی برنده جایزه بهترین فیلمنامه غیراقتباسی روی صحنه آمد و جردن پیل را برای نوشتن فیلمنامه «برو بیرون» به عنوان برنده این جایزه معرفی کرد.


نمایی از فیلم برو بیرون

ساندرا بولاک بازیگر سرشناس سینمای آمریکا جایزه بهترین فیلمبرداری را برای «بلید رانر ۲۰۴۹» به راجر ای دیکینس اهدا کرد. راجر دیکینس پس از ۱۴ بار نامزد شدن برای جایزه اسکار امسال برای نخستین بار به این جایزه دست یافت و به داستان ناکامی خود در اسکار پایان بخشید.


نمایی از فیلم بلید رانر 2049

جایزه بهترین موسیقی متن در حضور بزرگانی چون جان ویلیامز برای فیلم «شکل آب» به الکساندر دسپلت رسید.


الکساندر دسپلت

ترانه «مرا به خاطر بسپار» که در فیلم «کوکو» استفاده شده بود اسکار بهترین ترانه فیلم را دریافت کرد.


نمایی از انیمیشن کوکو

اما استون برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر زن سال پیش برای معرفی جایزه بهترین کارگردانی روی صحنه آمد و اسکار بهترین کارگردانی را به گیرمو دل تورو برای فیلم «شکل آب» اهدا کرد. دل تورو هنگام دریافت جایزه به مهاجر بودن خود اشاره کرد و گفت :‌ «بزرگترین کار هنر ما از میان بردن مرزهای خیالی و عبور از آن ها است. کاری که باید ادامه پیدا کند.»


گیرمو دل تورو

اسکار بهترین بازیگر مرد به گری اولدمن برای بازی درخشانش در نقش چرچیل در فیلم «تاریک ترین ساعت» اهدا شد.


گری اولدمن

جودی فاستر و جنیفر لارنس برای اهدای جایزه بهترین بازیگر زن روی صحنه حاضر شدند و جایزه بهترین بازیگر زن را به فرانسس مک‌دورمند برای فیلم «سه بیلبورد بیرون از ابینگ، میزوری » اهدا کردند.


فرانسس مک‌دورمند در نمایی از فیلم سه بیلبورد...

وارن بیتی و فی داناوی که سال گذشته در اعلام نام برنده اسکار اشتباه کردند بار دیگر برای اعلام برنده جایزه اصلی مراسم روی صحنه حاضر شدند. آن‌ها جایزه اسکار بهترین فیلم را به دست سازندگان «شکل آب» اهدا کردند.


نمایی از شکل آب

«شکل آب» در ۱۳ رشته نامزد دریافت جایزه اسکار بود و در نهایت جوایز بهترین کارگردانی، بهترین فیلم، بهترین موسیقی متن و بهترین طراحی صحنه را از آن خود کرد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری خبرآنلاین ، تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند 1396 ، کدخبر: 760035 ، www.khabaronline.ir.

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۶
0
0
برندگان این جوایز هم اعلام شد و کمی جای ایرانیان در این فستیوال خالی بود
نکته جالب دیگر در مورد فیلم دانکریک بود که انگونه که از نولان انتظار میرفت عمل نکرد با اینکه فیلم بسیار خوبی بود
س.د۷۶
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین