پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۴۳۵۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۴:۱۸
مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان با اشاره به معایب مصوبه دولت مبنی بر بازنشستگی زودهنگام روستاییان گفت: در پی این مصوبه کل اعتبارات مستمری‌های صندوق روستاییان و عشایر در سال 97 ناگهان بیش از دو برابر شده و این بار مالی در سال‌های آینده نیز ادامه می‌یابد.

شعارسال: محمد رضا واعظ مهدوی، مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر در مورد مصوبه دولت مبنی‌بر بازنشستگی زودهنگام روستاییان اظهار کرد: در بررسی لایحه بودجه 97 مجلس بندی را به تبصره 7 لایحه بودجه اضافه کرد که صندوق بیمه عشایر موظف است روستاییانی که 10 سال حق بیمه پرداخت کردند و به سن 60 سالگی رسیدند را بازنشسته اعلام کند در حالی که پیش از این حداقل سن برای کسانی که 10 سال حق بیمه پرداخت کرده بودند 70 سال بود.

وی با تاکید براینکه پایین آمدن سن بازنشستگی باعث تحمیل بار مالی زیادی به صندوق بیمه می‌شود، افزود: با توجه به اینکه امید به زندگی در کشور افزایش یافته است، همه صندوق‌های بازنشستگی باید سعی کنند سن بازنشستگی را افزایش دهند تا افراد واقعا زمانی که می‌خواهند بازنشسته شوند و دوران سالمندی سالم و بانشاطی را سپری کنند، تحت پوشش صندوق‌ها قرار گیرند. در غیر این صورت جمعیت مستمری‌بگیر به حدی افزایش می‌یابد که منابع مالی صندوق‌ها که باید بین جمعیت مستمری‌بگیر تقسیم‌ شود، کفایت لازم را نخواهد کرد.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان وعشایر یادآور شد: محاسبات صندوق بیمه روستاییان و عشایر نشان می‌دهد که در سال 97، 83 هزار و 500 نفر مشمول این مصوبه می‌شوند و با توجه به اینکه در حال‌ حاضر 52‌هزار نفر مستمری‌بگیر این صندوق هستند، جمعت مستمری‌بگیران این صندوق ظرف یکسال جهش بسیاری خواهد داشت و به 135هزار نفر افزایش پیدا خواهد کرد.

وی ادامه داد: این موضوع باعث می‌شود که کل اعتبارات مستمری‌های صندوق روستاییان و عشایر که در سال 96، 230 میلیارد تومان است، در سال 97 ناگهان بیش از دو برابر شده و به 501 میلیارد تومان افزایش یابد و این بار مالی در سال‌های آینده نیز ادامه خواهد داشت و اثرات و پیامد‌های خود را در سال‌های آتی نیز به جا خواهد گذاشت.

واعظ مهدوی اظهار کرد: همچنین متاسفانه این موضوع باعث سوء‌استفاده برخی از افراد سودجو نیز خواهد شد به طوری که افراد سعی می‌کنند در 10 سال باقی‌مانده به 60 سالگی پرداخت حق بیمه خود را آغاز کنند.

وی با تاکید بر اینکه صندوق‌های بیمه باید امانتدار بیمه‌پردازان باشند و ما در برابر همه افرادی که عضو این صندوق هستند مسئولیت داریم، افزود: این مصوبه عملا باعث می‌شود که بخشی از بیمه‌شدگان (83 هزار نفر) استفاده بیش از اندازه از منابع صندوق داشته باشند و حقوق سایر بیمه‌شدگان پایمال می‌شود.

این مقام مسئول در بیمه اجتماعی کشاورزان و عشایر گفت: در زمانی که این مصوبه در مجلس شورای اسلامی مورد بحث بود، نماینده دولت، معاون سازمان برنامه‌ و بودجه سعی کرد مخالفت خود را با اشاره به استدلال‌های کارشناسی و اقتصادی بیان کند اما متاسفانه نمایندگان به این موضوع توجهی نکردند.

به گزارش آنا، روز گذشته علی ربیعی وزیر تعاون در نامه‌ای به معاون اول رئیس جمهور به نقایص مصوبه جدید مجلس برای بازنشستگی زودهنگام روستائیان در لایحه بودجه ۹۷ هشدار داد و تصویب این موضوع در شورای نگهبان را فاجعه بار خواند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری آنا ، تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند 1396 ، کدخبر: 352776 ، www.ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۳۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۰
0
0
باید روستاییان به کشاورزی و دامداری و شرکت های کوچک خصوصی تشویق بشن ... تا مسئله زود بازنشستگیشونم بر راحتی حل بشه
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین