پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۱۴۴۷۴
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۶
رئیس اتحادیه مشاوران املاک پیش بینی کرد، قیمت مسکن و اجاره بها در سال آینده 2 درصد بالاتر از شاخص نرخ تورم باشد.

شعارسال: «مصطفی قلی خسروی» روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: بررسی ها نشان می دهد که با توجه به سیاست های دولت تدبیر و امید، سال آینده شاهد جهش قیمت، مشابه آنچه در سال های 68 و 86 و 91رخ داد، نخواهیم بود.

وی افزود: البته هرگونه فعل و انفعلات از جمله افزایش هزینه مالیات نقل و انتقال ملک، بر قیمت های مسکن تاثیرگذار خواهد بود.

خسروی با اشاره به آمار معاملات مسکن در کشور و تهران گفت: از اول تا 13 اسفند 95، کل معاملات مسکن 47 هزار و 813 فقره بوده که این عدد، در مدت مشابه سال جاری، 45 هزار و 199 مورد ثبت شده است.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک با بیان اینکه در سال 95 در تهران 19 هزار و 539 معامله ملکی انجام شد، افزود: از ابتدای امسال تا 13اسفندماه جاری، 16 هزار و 855 مورد معامله در تهران انجام شده است.

به گزارش ایرنا، وی بر دریافت کدرهگیری در انجام معمالات مسکن در دفاتر مشاوران املاک تاکید کرد و گفت: چنانچه هر یک از همکاران ما در سطح کشور کدرهگیری دریافت نکنند، یک تخلف صنفی محسوب می شود و قابل پیگیری خواهد بود.

خسروی با بیان اینکه دریافت کدرهگیری برای معامله کنندگان هیچ هزینه ای ندارد، افزود: دریافت کد رهگیری یک ضرورت در تامین امنیت معاملات مسکن است و از وزارت امور اقتصادی و دارایی نیز می خواهیم در این زمینه نهایت همکاری را داشته باشد.

این فعال بازار مسکن بیان کرد: دریافت مالیات بر ارزش افزوده ۹ درصدی از مستاجران هزینه این قشر نیازمند جامعه را افزایش می دهد و ما تلاش هستیم با مساعدت سازمان امور مالیاتی مالیات ارزش افزوده را از مستاجران دریافت نشود.

نماینده رئیس اتاق اصناف ایران در کمیسیون تخصصی مشاوران املاک کشور گفت: در افزایش قیمت مسکن ۴ عامل قیمت سکه، ارز، حامل های انرژی و سهام تاثیرگذار است و هرچه قیمت این مولفه ها بیشتر شود، بر نرخ ها اثر می گذارد.

خسروی تاکید کرد: آمارها نشان می دهد رشد معاملات از آذر ماه سال جاری کُند شده اما در بهمن ماه سال جاری نسبت به بهمن سال ۹۶ بیش از ۱۷ درصد رشد داشته است و قیمت ها نیز هفت دهم درصد نسبت به تورم عمومی قیمت ها رشد نشان می دهد.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک افزود: هرچه قیمت ها افزایش یابد، معاملات کمتر می شود و مشاوران املاک دوست ندارند قیمت مسکن افزایش یابد.

خسروی یادآورشد: توازن عرضه و تقاضای مسکن در رشد و یا کاهش قیمت ها تاثیرگذار است و هرچه تقاضا در برخی از مناطق شهری افزایش داشته باشد، قیمت نیز رشد خواهد کرد.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازسایت خبری اقتصادایران آنلاین، تاریخ انتشار: 15اسفند 1396، کدخبر:331662،www.eghtesadeiranonline.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین