پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۱۱۴۶۸۶
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۰
دومین نشست سالانه معرفی جدیدترین دستاوردهای حوزه فناوری اطلاعات دانشگاه تهران صبح امروز در کتابخانه مرکزی این دانشگاه برگزار شد.

شعارسال: در این نشست دکتر هاشمی رئیس مرکز انفورماتیک دانشگاه تهران با بیان اینکه هدف کلان راه‌اندازی مرکزی انفورماتیک در ابتدا ارائه خدماتی در شأن دانشگاه تهران بوده است، تاکید کرد: این هدف بسیار والا بود و به همین خاطر در سال 95 و 96 هدف‌گذاری مرکز انفورماتیک دانشگاه تهران مسئولیت‌پذیری، ارائه خدمات نوآورانه، با کیفیت و در دسترس تعیین شد.

وی ادامه داد: اکنون شبکه و اینترنت دانشگاه تهران نسبت به سال 93 به بیش از 20 برابر ارتقاء پیدا کرده است اما فاصله ما نسبت به سطح مطلوب بسیار زیاد است.

هاشمی خاطر نشان کرد: اگر فقط کشورمان را نگاه کنیم دانشگاه تهران نسبت به سایر دانشگاه‌ها وضعیت مطلوبی دارد اما در مقایسه با نرم‌های جهانی فاصله زیاد است و باید جدی‌تر حرکت کنیم.

رئیس مرکز انفورماتیک دانشگاه تهران تلاش این مرکز در سال جاری را ارتباط کامل با تامین کنندگان اینترنت عنوان کرد و گفت: خوشبختانه بعد از دو سال فعالیت جدی در آذر ماه امسال مرکز داده پشتیبان دانشگاه تهران افتتاح شد.

وی با بیان اینکه مصرف دانشجویان و کاربران اینترنت دانشگاه تهران بسیار زیاد است، اضافه کرد: در طول روز بیش از 15 تا 16 هزار نفر از این شبکه استفاده می‌کنندهر چند که شب‌ها 13 هزار کاربر کاهش می‌یابد اما این کاهش جدی و چشمگیر نیست.

هاشمی تصریح کرد: شورای حکمرانی فناوری اطلاعات دانشگاه تهران نیز با دستور ریاست دانشگاه تهران تشکیل شده است و هدف ما برای سال 97 ارتقاء ملموس کیفیت و کاتالوگ فناوری اطلاعات و نیز تامین سطح متفاوتی از رضایتمندی کاربران است.

در ادامه این مراسم مهم‌ترین اقدامات انجام شده دانشگاه تهران در حوزه زیرساخت، سامانه‌های اطلاعاتی وپشتیبانی خدمات ارائه شد همچنین با حضور مدیران حوزه فناوری اطلاعات دانشگاه تهران از 4 دستاورد جدید مرکز انفورماتیک این دانشگاه برای اولین بار رونمایی شد. اپلیکیشن موبایل دانشگاه تهران، پایگاه یکپارچه شیوه‌نامه‌ها و دستورالعمل‌ها، سامانه مدیریت هزینه کرد گرنت و طرح‌های کاربردی و رخ‌نمای دانشگاه تهران (تصویر فعالیت‌های علمی دانشگاه تهران) 4 دستاورد جدید این دانشگاه بود که در این نشست از آنها رونمایی شد.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری آنا، تاریخ انتشار:16اسفند1396 ، کدخبر: 353659: www.ana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین