پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۵۱۷۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۹
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز گفت: این اداره کل به‌صراحت مخالفت خود را با اجرای طرح انتقال تونلی آب سد طالقان اعلام کرده‌است.

شعارسال: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز گفت: این اداره کل به‌صراحت مخالفت خود را با اجرای طرح انتقال تونلی آب سد طالقان اعلام کرده‌است.

حامد فرضی با اشاره به وضعیت انتقال آب سد طالقان از طریق تونل که محیط‌زیست و منابع طبیعی استان را تحت شعاع قرار خواهد داد، گفت: در حال حاضر آب سد طالقان با لوله به بیلقان منتقل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه انتقال آب سد طالقان با تونل به بیلقان در مرحله مطالعات قرار دارد، گفت: درصورتی‌که طرح انتقال تونلی سد طالقان به مرحله اجرا درآید منابع آبی سطحی و زیرزمینی استان با مشکلات جدی مواجه می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز تأکید کرد: دشت‌های ساوجبلاغ، کرج و طالقان از آب‌های جاری و چشمه‌ها سیراب می‌شود، اجرای این طرح برای دشت‌ها و باغات استان خطرآفرین است.

فرضی با اشاره به اهمیت تأمین آب برای باغ‌های محدوده طرح انتقال آب سد طالقان، گفت: تأمین آب باغ‌های واقع در محدوده طرح در صورت احداث تونل با مشکل روبه‌رو و قطع جریان آب‌های سطحی آسیب جدی به منابع طبیعی وارد می‌کند.

وی با اشاره به برگزاری جلسات تعداد پیرامون این مهم، گفت: اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان به همراه اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان به‌صراحت مخالف خود را با اجرای این طرح اعلام کرده‌اند.

آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام‌جمعه کرج نیز روز گذشته در خطبه‌های نماز جمعه نسبت به این موضوع واکنش نشان داد و گفت: با برخی از مسئولان صحبت کرده‌ام نحوه انتقال آب سد طالقان برای محیط‌زیست و منابع طبیعی استان مشکل‌آفرین است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 19 اسفند 1396، کدخبر: 4247691، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۰
0
0
احساس میکنم در زمینه های محیط زیستی یک گروه تخریب گر قصد نفوذ و تخریب حیات ابنده ایران رو برعهده گرفتن و دارن به ما اسیب میزنن از عمد...
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین