پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۵۶۵۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۲
مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان البرز گفت: عدم انجام مطالعات دقیق و کارشناسی انتقال تونلی آب سد طالقان باعث فرونشست زمین و خشک شدن چشمه‌های بالادستی در استان می‌شود.

شعارسال: مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان البرز گفت: عدم انجام مطالعات دقیق و کارشناسی انتقال تونلی آب سد طالقان باعث فرونشست زمین و خشک شدن چشمه‌های بالادستی در استان می‌شود.

فردین حکیمی ، با اشاره به اینکه پروژه انتقال تونلی آب سد طالقان به تهران مشمول مطالعات ارزیابی زیست‌محیطی است، اظهار کرد: در حال حاضر آب سد طالقان با لوله به بیلقان منتقل می‌شود.

وی بابیان اینکه جلسه‌ای با حضور دستگاه‌های مربوطه کارگروه ارزیابی زیست‌محیطی استان البرز برگزارشده و نقطه نظرات لازم در این بخش اتخاذشده است، افزود: نظرات دستگاه‌های مذکور به سازمان ارائه‌شده و باید منتظر بررسی در کمیته ارزیابی سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور بود.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان البرز بیان کرد: تاکنون مجوزی در این خصوص صادر نشده است، اما بدون شک انجام اقدامات مطالعاتی در این خصوص در اولویت قرار خواهد داشت و آنچه واضح است نباید در صورت اجرایی شدن این طرح حق آبه استان نادیده گرفته شود.

حکیمی با تأکید بر اینکه حفاظت از محیط‌زیست استان البرز دغدغه دولت و این اداره کل محسوب می‌شود، تصریح کرد: فرونشست زمین و خشک شدن چشمه‌های بالادستی مشکلات مهمی است که در صورت عدم انجام مطالعات دقیق و کارشناسی در راستای انتقال آب سد طالقان به‌صورت تونلی به وجود خواهد آمد.

وی با اشاره به اینکه دستگاه‌های اجرایی مختلفی چون شرکت آب منطقه‌ای استان و منابع طبیعی باید در خصوص موارد مطرح‌شده دغدغه داشته باشند، خاطرنشان کرد: این طرح مشمول ارزیابی‌های زیست‌محیطی است و اقدامات به‌صورت دقیق و کارشناسی صورت خواهد.

آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام‌جمعه کرج نیز در خطبه‌های اخیر نماز جمعه نسبت به این موضوع واکنش نشان داد و گفت: با برخی از مسئولان صحبت کرده‌ام نحوه انتقال آب سد طالقان برای محیط‌زیست و منابع طبیعی استان مشکل‌آفرین است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 21 اسفند 1396، کدخبر: 4249698 ، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۶
0
0
چرا همیشه تو ایران بعد از اینکه یه پروژه کامل انجام میشه یه عده دیگه میان میگن که اینا غیر اصولی و بدون مطالعه این کارو ردن یا چرا استاندارد سازی ها در ایران با فاصله خیلی خیلی زیادی از ساختش انجام میشه
این یکی از دلایلش میتونه ناکارآمدی مدیران اون هم در سطح های بالای دولت باشه
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین