پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۵۲۲۲
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۱
کسانیکه در باجه بانک‌ها منتظر وصول چک هستند، وقتی به آنها گفته می‌شود حساب صاحب چک خالی است احساس می‌کنند، دیگر راهی برای رسیدن به پولشان وجود ندارد در حالی که اگر از قوانین موجود آگاهی داشته باشید، می‌توانید به پولتان برسید.

شعار سال: کسانیکه در باجه بانک‌ها منتظر وصول چک هستند، وقتی به آن ها گفته می‌شود حساب صاحب چک خالی است احساس می‌کنند، دیگر راهی برای رسیدن به پولشان وجود ندارد در حالی که اگر از قوانین موجود آگاهی داشته باشید، می‌توانید به پولتان برسید.

درخصوص مجازات چک‌های برگشتی که مشمول تعقیب کیفری هستند، ماده هفت قانون صدور چک اصلاحی سال ۸۲ می گوید:

الف) چنانچه مبلغ مندرج در متن چک کمتر از ۱۰ میلیون ریال باشد، به حبس تا حداکثر شش ماه محکوم خواهد شد.

ب) چنانچه مبلغ مندرج در متن چک از ۱۰ میلیون ریال تا ۵۰ میلیون ریال باشد، از شش ماه تا یک سال حبس محکوم خواهد شد.

ج) چنانچه مبلغ مندرج در متن چک از ۵۰ میلیون ریال بیشتر باشد، به حبس از یک سال تا دو سال و ممنوعیت از داشتن دسته چک به مدت دو سال محکوم خواهد داشت. همچنین ماده ۱۰ قانون چک اعلام می دارد که هر کسی با علم به بسته بودن حساب بانکی خود، چک صادر نماید به حداکثر مجازات مندرج در ماده (هفت) محکوم می شود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت حقوقی و داوری صنعتکاران، تاریخ انتشار 25 مرداد 94، کد مطلب: - ، www.markazdavari.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین