پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۱۱۵۳۳۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۱
حیدری گفت: در بانک صادرات ایران به جای تقسیم سود بین سهامداران گزینه انتخاب ذخیره کافی برای استحکام بانک را انتخاب کردیم، این عمل بانک مرکزی موجب ثبات مالی و سلامت بانک صادرات خواهد شد

شعار سال: فرشاد حیدری، معاون نظارتی بانک مرکزی در پاسخ به سوال خبرنگار «نود اقتصادی» که پرسید این شایعه در نظام بانکی مطرح است که بسیاری از جابه جایی‌های مدیران بانکی توسط شخص شما صورت می‌گیرد گفت همان طور که خودتان می‌گویید این مطالب شایعه است و صحت ندارد.

وی در پاسخ به این سوال که برخی شنیده‌ها حاکیست دوستی شما با دولت‌آبادی مدیرعامل بانک تجارت باعث مدیرعاملی وی در بانک شد، اذعان کرد: بنده 28 سال است که در شبکه بانکی کشور فعالیت می‌کنم و قطعا با بسیاری از دوستان بانکی آشنایی دارم.انتخاب مدیرعامل و اعضا هیئت مدیره از حقوق سهامداران است، سهامدار بانک تجارت چه کسی است؟ عمدتا وزارت اقتصاد و سهام عدالت است . ما شأنی به عنوان بانک مرکزی در انتخاب اعضاء هیئت مدیره و مدیرعامل نداریم، بنابراین قطعا چنین صحبت‌هایی شایعه است و غیرموثق است.

حیدری در پاسخ به این که آیا در بین مدیران و اعضا هیئت مدیره نظام بانکی فردی دوتابعیتی وجود دارد، اظهار داشت: بر اساس مقررات برای اشخاص از وزارت اطلاعات تأییدیه می‌گیریم ، یکی از مواردی که در رسیدگی مد نظر قرار می‌گیرد نداشتن تابعیت دوگانه است، وقتی برای ما تأیید می‌کنند که تابعیت دوگانه ندارد برای ما محل عمل است.

وی در رابطه با پرسش دیگری مبنی بر زیان‌ انباشته برخی بانک‌ها از سال 93 به بعد از جمله بانک صادرات خاطرنشان کرد: در مورد بانک صادرات باید بگویم، برای ثبات مالی بانک و سلامتش حتما باید ذخایر کافی گرفته شود، یکی از نکاتی که بانک مرکزی در نظارت‌هایش اعمال کرده است لحاظ کردن ذخایر کافی است، در بانک صادرات ایران هم ما به جای تقسیم سود بین سهامداران گزینه انتخاب ذخیره کافی برای استحکام بانک را انتخاب کردیم، در نتیجه این عمل بانک مرکزی موجب ثبات مالی و سلامت بانک صادرات خواهد شد.

معاون نظارتی بانک مرکزی در پاسخ به این سوال که، رئیس جمهور گفته 98 درصد پول سپرده گذاران کاسپین به آن‌ها داده شده، در حالیکه تعداد زیادی از مابختگان کاسپین با «نود اقتصادی» تماس می گیرند و از پرداخت نشدن پولشان گلایه مند هستند، گفت: آقای رئیس جمهور 98 درصد تعداد سپرده گذاران را اشاره کردند، در برخی از تعاونی‌ها حداقل 98 درصد است و حتی بعضا تا 99.6 درصد هم از لحاظ تعداد پرداخت کردیم، کسانی که به سایت شما مراجعه می‌کنند و نسبت به موضوع انتقاد دارند اشخاصی هستند که شامل آن دو درصد باقی مانده هستند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازسایت خبری 90 اقتصادی ، تاریخ انتشار 19اسفند 96، کدمطلب: 2111769 ، www.90eghtesadi.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United States
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۰
0
0
چرا مردم با وجود هشدار های بانک مرکزی سرمایه های خود را در موسسه های مالی گم نامی مانند کاسپین سرمایه گذاری میکنند که ضرر کنند؟!
ا.ح75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۰
0
0
اخر سر هم پیدا کنید پرتغال فروش رو
ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین